Xiaomi Corporation: Klíčem k růstu je snaha o expanzi a prémiovost

Snaha společnosti Xiaomi o prémiovost jejích produktů může potenciálně zlepšit image značky.

Investiční teze

Společnost Xiaomi (OTCPK:XIACY) se v současné době potýká s krátkodobým protivětrem, podobně jako společnosti v tomto odvětví. Tržby společnosti se meziročně snížily [v meziročním srovnání]. Stále se domnívám, že se jedná pouze o krátkodobé protivětry, kterým společnosti čelí v důsledku vysoké míry inflace, slabších spotřebitelských výdajů, vysokých úrokových sazeb, silnějšího amerického dolaru atd. Přesto si myslím, že pro investory je vhodná doba investovat do společnosti Xiaomi, a to z následujících důvodů:

Zlepšení image značky prostřednictvím prémiovosti výrobků.Významný růst služeb internetu věcí a zahraničních trhů.Expanze na trh chytrých elektromobilů prostřednictvím technologie autonomního řízení.Potenciálně může zvýšit svůj podíl na globálním trhu.Zlepšení její ziskovosti a marží.Ačkoli s těmito tvrzeními souvisí mnoho faktorů a rizik, věřím, že tyto výkony, zlepšení a inovace pomohou společnosti Xiaomi růst na technologickém trhu. Vzhledem k tomu, že se cena blíží svému nejnižšímu bodu za poslední rok, myslím, že je vhodná doba k nákupu akcií Xiaomi za předpokladu, že se podmínky na trhu na následující měsíce, ne-li roky, zmírní.

Zdroj: Getty Images

Komplikace, kterým Xiaomi čelí

Podobně jako většina, ne-li všechny společnosti na světě, se i Xiaomi potýká s určitými komplikacemi ve své společnosti. Komplikace, jako jsou makroekonomické protivětry způsobené globální inflací a volatilitou devizového kurzu. Tyto protivětry významně ovlivní prodeje a tempo růstu společnosti Xiaomi, zejména v oblasti expanze na zahraniční trh s internetem věcí, kterou provádí v posledních několika čtvrtletích (o které budu více hovořit v další části). Zde jsou některé z problémů, kterým Xiaomi čelí v souvislosti s IoT a zámořským trhem:

Společnost Xiaomi čelila významným výzvám v oblasti svých služeb IoT a zámořského trhu. Podle údajů společnosti Drewry’s stál celosvětový kontejnerový index ještě v letech 2019-2020 (před pandemickými náklady) přibližně 2 000 USD za 40stopý kontejner. Současné náklady na přepravu se však pohybují kolem 6 000-9 000 USD za 40 stop, což představuje 200-350% nárůst přepravních nákladů. Podle výsledků společnosti Xiaomi za druhé čtvrtletí:

„…tržby z produktů internetu věcí a životního stylu na zahraničních trzích ovlivnila globální inflace a další makroekonomické faktory, protože poptávka po diskrétních položkách, jako jsou skútry a robotické vysavače, meziročně poklesla.“

Výsledky společnosti Xiaomi za druhé čtvrtletí

Vysoké logistické náklady mohou být důsledkem inflace způsobené COVID-19 & geopolitickými problémy ve světě, které ovlivňují cenu ropy, a očekává se, že se v nadcházejících měsících zvýší. Kromě vysokých logistických nákladů Alain Lam, viceprezident, finanční ředitel a výkonný ředitel společnosti Airstar Digital Technology, také uvedl, že makro ovlivnilo zahraniční trh:

Zdroj: Getty Images

„…některé makro faktory, o kterých jsme hovořili, včetně vysoké inflace, vysoké úrokové sazby atd., skutečně zasáhly spotřebu mnoha našich uživatelů na zámořském trhu. Proto omezili některé diskrétní výdaje za elektroniku, jako jsou naše robotické čističe, koloběžky atd.“

Zprávy o výsledcích společnosti Xiaomi za 2. čtvrtletí roku 22

S ohledem na to, co bylo řečeno, vysoké logistické náklady a makro faktory (které ovlivňují výdaje spotřebitelů) ovlivňují společnost Xiaomi při její expanzi na zahraniční trhy. To je vidět prostřednictvím poklesu tržeb společnosti:

Ve výsledcích společnosti za druhé čtvrtletí byl zaznamenán 22% pokles meziročních výsledků na zámořském trhu a 12% pokles výsledků za první pololetí ve srovnání s předchozím rokem. Nicméně i když se Xiaomi potýká s těmito nepříznivými faktory, stále se domnívám, že pokles prodeje u lifestylových produktů internetu věcí, jako jsou robotické čističe a koloběžky, neovlivní dlouhodobé výsledky společnosti, jakmile se zlepší makrosituace, vzhledem k tomu, že tvoří zhruba 48-49 % příjmů společnosti.

Ovlivní prémiování marže společnosti Xiaomi?

Na hovoru k výsledkům za Q2’22 společnost Xiaomi zmínila, že více investuje do svých strategií prémiizace vydáváním kvalitnějších telefonů, jako je Xiaomi MIX Fold 2 (je vybaven vlastnoručně vyvinutým pantem Micro Waterdrop od Xiaomi a ohebným ultratenkým sklem, dosahuje šířky 5,5 mm. 4 milimetrů v rozloženém stavu a hmotnosti 262 gramů), Redmi K50 Ultra a Xiaomi řady 12S spolu s hodinkami Xiaomi Buds 4 Pro (vylepšení kvality zvuku, potlačení šumu a prostorový zvuk, takže uživatelé mohou zažít pohlcující zvuk jako ze života) a hodinkami Xiaomi Watch S1 Pro (které se vyznačují vytříbeným vzhledem, celou řadou fitness režimů a několika zdravotními funkcemi).

Hrubé ziskové marže společnosti Xiaomi

Myslím, že strategie prémiování společnosti Xiaomi je dobrá. Účinky prémiizace se neprojeví okamžitě kvůli krátkodobým protivítrům (zmíním se o nich níže). Přesto se domnívám, že se ziskové marže zlepší, jakmile se stabilizuje světová ekonomika, dojde ke zvýšení poptávky spotřebitelů a zlevní se logistické náklady. Nicméně společnost zaznamenala 3,21% QoQ [mezikvartální pokles] (17,33 % v 1Q’22 vs. 16,77 % ve 2Q’22) a 2,81% meziroční pokles (17,26 % v 1Q’21 vs. 16,77 % ve 2Q’22) hrubé ziskové marže, který podle mého názoru bude pokračovat i v dalších měsících a možná až do 1H’23, a to kvůli sváteční sezóně v druhé polovině roku a snaze o odstranění znehodnocení zásob.

Hrubé ziskové marže společnosti Xiaomi se snížily v důsledku nákupního festivalu 618, druhého největšího a nejdůležitějšího nákupního festivalu v Číně, a silnějšího amerického dolaru. Domnívám se, že hrubé ziskové marže společnosti budou ve druhém pololetí nadále klesat v důsledku událostí, jako je Diwali, akce Double-11, Černý pátek, Vánoce atd.

Zvýšené znehodnocení zásob ve srovnání s loňským pololetím

Jednou z věcí, na kterou bych se rád podíval, je nárůst znehodnocení zásob společnosti. To může znamenat, že jejich výrobky klesly pod účetní hodnotu, ale stále jsou považovány za prodejné produkty. Snížení hodnoty zásob společnosti Xiaomi činilo 1,3 miliardy jüanů a vzrostlo na 2,4 miliardy jüanů, což představuje 88% nárůst snížení hodnoty zásob.

Společnost Xiaomi již část svých zásob ze 618 akcí vymazala. Nemyslím si však, že společnost dokáže odstranit všechny v druhé polovině roku 2022. Vedení společnosti tvrdí, že je to způsobeno nižší spotřebou v zámoří a silnějším americkým dolarem, ale uvádí, že to není problém a že to lze odstranit dostatečnými opatřeními. Společnost Xiaomi by musela vynaložit více prostředků na marketing a reklamní kampaně, aby zásoby odstranila nebo dala tyto položky do prodeje.