Cloud je budoucnost. A pokud věříte v technologie, nakupujte tuto společnost

Technologická společnost Google se chystá za dva týdny zveřejnit výsledky hospodaření za 3. čtvrtletí, a tak by mohla znovu atakovat jednoletá minima.

Společnost Alphabet (NASDAQ:GOOG) (NASDAQ:GOOGL) se chystá 25. října 2022 předložit svůj výkaz zisků za třetí čtvrtletí a akcie by se mohly potenciálně dostat na další jednoleté minimum, protože očekávání zisku na akcii klesají a makroekonomické překážky rostou. Společnost Google v roce 2022 rovněž trpí rozsáhlým poklesem reklamního trhu, což nepřekvapivě přispělo ke zpomalení příjmů v hlavní reklamní činnosti společnosti Google. Zatímco očekávám, že protivětry na reklamním trhu trvaly po celé třetí čtvrtletí, domnívám se, že cloudový byznys společnosti Google mohl ve 3Q22 zazářit. Vzhledem k tomu, že se akcie obchodují poblíž jednoletých minim a očekávání zisku na akcii za 3. čtvrtletí jsou nízká, jsem nadále přesvědčen, že investoři podceňují potenciál společnosti Google na trzích vyhledávání a cloudu!

Společnost Google za 14 dní předloží svou výsledovku za 3Q’22, což je rozumný čas na diskusi o očekáváních společnosti Google směřujících k výsledkům.

Obchodní výkonnost a finanční výsledky společnosti Google v roce 2022 byly do značné míry určeny zpomalením reklamního trhu, což vedlo k tomu, že příjmy společnosti Google z reklamy rostly ve 2Q’22 meziročně pouze o 12 % na 56,3 miliardy USD. Důvod zpomalení souvisí s opatrnějším přístupem obchodníků k výdajům, kteří mohou rychle pozastavit nebo zcela zrušit reklamní kampaně, pokud mají pocit, že spotřebitelé omezují výdaje. Společnost Apple (AAPL) také v loňském roce aktualizovala své reklamní zásady týkající se sledování uživatelů, což má dodnes negativní dopad na inzerenty.

Zdroj: Shutterstock

Vzhledem k tomu, že inflace zůstala ve třetím čtvrtletí zvýšená a změny v systému iOS provedené společností Apple nebyly zrušeny, inzerenti si pravděpodobně zachovají opatrný přístup k výdajům a reklamní kampaně ve třetím čtvrtletí dále omezí. Z těchto důvodů Google pravděpodobně vykáže postupné zpomalení růstu reklamních příjmů společnosti Google, což by bohužel mohlo být pro investory důvodem k prodeji akcií… zejména pokud půjdou špatné obchodní výsledky v reklamním segmentu Googlu ruku v ruce se špatným výhledem na čtvrté čtvrtletí.

Vzhledem k protivětru v reklamním průmyslu – který také způsobil, že společnosti Snap (SNAP) a Meta Platforms (META) vydaly neuspokojivé prognózy pro 3. čtvrtletí roku 22 – se domnívám, že investoři se musí připravit na dopady týkající se dalšího zpomalení v reklamním sektoru ve 3. čtvrtletí roku 22. Podle poradenské společnosti Magna by celosvětové výdaje na reklamu měly v letošním roce vzrůst pouze o 9 %, což je pod předchozí prognózou společnosti, která uváděla 12 %. Firma však také uvedla, že současné výdaje na digitální reklamu jsou stále nad dlouhodobým (2015-2019), předpandemickým průměrem 7 %… což by potenciálně mohlo naznačovat, že výdaje na reklamu mají dále klesat.

Ani výhled není příliš pozitivní: výdaje na digitální reklamu se v příštích letech potenciálně dále sníží, protože nepříznivé zásady sledování poškozují konverze inzerentů.

Může Google Cloud něco změnit?

Jedním ze segmentů, který by mohl pro Google znamenat změnu, je oblast cloudu, která se díky rostoucímu počtu zákazníků dlouhodobě těší rostoucímu trendu. Google Cloud je třetím největším hráčem na trhu cloudových služeb s 10% podílem na trhu. V dlouhodobějším horizontu bych viděl růst podílu služby Google Cloud na 15 % trhu, protože společnost Google má obrovskou příležitost zvýšit svou penetraci na podnikovém trhu.

Google Cloud – jak jsem zmínil v článku Google vs. Apple: lepší volba v době recese? — je motorem růstu společnosti Google a ve 2. čtvrtletí 22. roku vzrostly tržby tohoto segmentu o 36 % na 6,3 miliardy dolarů, což bylo třikrát rychleji, než rostl reklamní byznys. Celkově zaznamenal cloud v každém z posledních tří let 44% meziroční nárůst příjmů.

Zdroj: Unsplash

Za třetí čtvrtletí očekávám, že Google Cloud vykáže tržby ve výši 6,6 až 6,7 miliardy dolarů, což znamená přibližně 32-34% meziroční růst. Vzhledem k neustálé migraci pracovních zátěží do cloudu očekávám, že tento obchodní segment bude pro Google i nadále zářit.

Nízká očekávání před ziskem

Odhady pro třetí čtvrtletí ukazují, že trh má velmi, velmi nízká očekávání pro 3Q22 společnosti Google. Odhady tržeb společnosti Google za 3. čtvrtletí 22 byly 28krát revidovány směrem dolů a pouze jednou směrem nahoru, zatímco revize zisku na akcii směrem dolů převažují nad revizemi směrem nahoru v poměru 27:1. Konsenzus očekává, že společnost Google vykáže ve 3. čtvrtletí 22. roku zisk ve výši 1,27 USD, což by představovalo meziroční růst o (9,5) %. Investoři mají zjevně nízká očekávání, pokud jde o zisk, což pravděpodobně vysvětluje oslabení ceny akcií společnosti Google v posledních týdnech.

Vyhlídky na ocenění se výrazně zlepšily

Společnost Google se obchoduje s přesvědčivými hodnotovými multiplikačními faktory vzhledem k tomu, že se akcie v posledním roce obchodovaly s výrazně vyššími oceněními. Akcie společnosti Google dosáhly ročního maxima 151,55 USD (po úpravě o rozdělení) a nyní se obchodují za pouhých 20,6 X volného peněžního toku a 16,6 X zisku. Oba multiplikační faktory jsou výrazně nižší než jejich jednoleté průměry.

Rizika u společnosti Google

Největším rizikem společnosti Google, pokud jde o zisk za 3. čtvrtletí 22. roku, je skutečnost, že v oblasti vyhledávání došlo ve třetím čtvrtletí k výraznějšímu zpomalení, než se očekávalo. Ačkoli je nemožné provést přesnou předpověď pro velký reklamní byznys společnosti Google, domnívám se, že trendy z druhého čtvrtletí se protáhnou až do třetího čtvrtletí: Vyhledávání Google pravděpodobně zaznamená postupné zpomalení růstu a může mezikvartálně růst pouze jednociferným tempem. Pro Google by bylo ještě horší, kdyby se současně s vyhledáváním zpomalil i růst cloudových služeb, které jsou motorem růstu společnosti Google. V takovém případě mohou být investoři nuceni přehodnotit své předpoklady o růstu nejvyšší linie společnosti Google a výsledkem může být nižší faktor ocenění

Závěrečné myšlenky

Investoři se musí připravit na to, že až společnost Google přibližně za dva týdny zveřejní svůj výkaz zisků za třetí čtvrtletí, bude to mít dopad. Trh očekává měkkou prezentaci za třetí čtvrtletí, což je podle mého názoru z velké části způsobeno očekáváním neustálého zpomalování reklamního trhu, protože omezení sledování reklam nadále doléhají na inzerenty. Vzhledem k přetrvávající vysoké inflaci a hospodářskému růstu jsou očekávání společnosti Google za 3Q22 velmi nízká. Domnívám se, že oslabení ceny akcií společnosti Google je pro investory skvělou příležitostí k nákupu, pokud akcie v příštích dvou týdnech klesnou na nová minima!