2 nejlepší akcie ze sektoru jídla a občerstvení, které je třeba nyní koupit

Při zmínce o zásobách potravin se vám pravděpodobně vybaví obchody s potravinami a související maloobchodníci, velkoobchodníci a dodavatelé. Tyto typy společností se v tomto seznamu skutečně vyskytují, ale zahrnuje také řadu firem, které tyto potraviny umožňují.

To znamená, že hledáme akcie, které se zdají být připraveny dosahovat dobrých výsledků v blízkém časovém horizontu, kdy spotřebitelé pocítí inflaci, a také v delším časovém horizontu.

Krátkodobou výkonnost je obtížné posoudit. Index spotřebitelských cen (CPI) se v květnu zvýšil o 8,5 %, ale růst nákladů na potraviny byl ještě vyšší, a to 10,1 %. Náklady na potraviny v kategorii potravin pro domácnost rostly ještě rychleji, a to o 11,9 %.

To znamená, že společnostem v tomto odvětví nezbývá než balancovat mezi rostoucími vstupními náklady, přenášet tyto ceny na spotřebitele a doufat, že kalkulace dopadne v jejich prospěch. Následující akcie se zdají být jedněmi z nejlepších, které budou schopny tyto problémy vybalancovat.

Coca-Cola (KO)

Společnost Coca-Cola (NYSE:KO) se jistě objeví na nejrůznějších seznamech akcií, které je třeba koupit po zbytek roku 2022 a v roce 2023. Obzvláště dobře se jí daří, když jde do tuhého.

O tom svědčí několik faktorů včetně její pětileté měsíční bety 0,59. Beta měří systémové riziko dané akcie nebo portfolia ve vztahu k širšímu trhu, přičemž číslo pod 1 je považováno za méně rizikové.

Zdroj: Shutterstock

Vzhledem k tomu, že se trh bude v průběhu roku 2022 nadále zmítat, očekávejte, že akcie společnosti Coca-Cola budou vyjadřovat zhruba 59 % volatility.

Coca-Cola si získává velkou pozornost díky své dividendě, která nebyla snížena od roku 1963. Je to jen další známka toho, že investoři mohou s akciemi KO počítat i v dobách turbulencí.

Campbell Soup (CPB)

Akcie společnosti Campbell Soup (NYSE:CPB) jsou synonymem hodnoty a teorie říká, že ve sražených ekonomikách spotřebitelé kupují více polévek.

To ve skutečnosti neplatilo během recese v roce 2008, alespoň v jednom okamžiku, kdy se tržby během jednoho čtvrtletí propadly o 7 %.

V roce 2022 to zatím bylo jinak, ať už chcete toto období označit za recesi, nebo ne: tržby za období, které skončilo 1. května, vzrostly o 7 %, přestože se objem snížil o 3 %.

To naznačuje, že nejenže by spotřebitelé mohli tentokrát skutečně kupovat více polévek, ale také že by společnost Campell Soup mohla skutečně prudce stoupnout, pokud podepíše problémy s dodavatelským řetězcem. V takovém případě by teoreticky mohla účtovat nižší ceny, protože by se snížily vstupní náklady.

Zdroj: Getty Images

V tuto chvíli je to jen dohad, protože vedení společnosti Campbell Soup uvedlo, že v příštích několika měsících by mohlo opět dojít ke zvýšení cen.