Podle Cathie Wood by mohly akcie platformy Roku vyrůst až o 3 100 %

Na tohoto průkopníka v oblasti streamování videa v současnosti dolehly tržní turbulence, ale i ty nakonec pominou.

V roce 2020 se zdálo, že Cathie Woodová nedokáže udělat žádný špatný krok. Její vlajkový ETF ARK Innovation (ARKK) vylétl o 149 % a stal se ozdobou Wall Street. Ach, jak mocní padli. Od těchto opojných časů fond zažívá těžké časy a v loňském roce ztratil 80 % své hodnoty. Woodová se nicméně neomlouvá, drží se svého a investuje do těch nejinovativnějších a nejpřevratnějších společností, které najde. Tvrdí, že předchozí finanční krize vedly k obrovským příležitostem pro investory, kteří si zachovali chladnou hlavu.

Jednou z akcií, kterou Woodová hodnotí obzvlášť pozitivně, je Roku (ROKU). Tato akcie patří mezi pět nejvýznamnějších akcií fondu a tvoří téměř 7 % portfolia. Woodová stanovil cílovou cenu na 605 USD do roku 2026, což pro investory znamená nárůst o více než 1 200 %. Její býčí scénář pro Roku je ještě optimističtější, s cílovou cenou 1 493 USD, což představuje potenciální zisk 3 100 %.

Podaří se Roku překonat současné ekonomické překážky, které jeho akcie zmítají, a dosáhnout takto odvážných cílů? Podívejme se na celkový obrázek.

Zdroj: Shutterstock

Woodová a její tým ze společnosti ARK Investment Management vydali svůj odhad ohledně Roku v polovině roku 2022, tedy ještě předtím, než se naplno projevily současné ekonomické problémy. Ve skutečnosti od vydání zprávy 7. července 2022 akcie Roku klesly o 51 %.

V té době analýza naznačovala, že akcie Roku by mohly v nadcházejících pěti letech dosáhnout složené roční míry růstu (CAGR) ve výši 53 %. Rok 2022 akcie zakončily na úrovni necelých 41 USD za akcii, takže i kdyby dosáhly tohoto tempa růstu, cena akcií dosáhne do roku 2026 pouze 223 USD. Již to samo o sobě naznačuje, že tyto cílové ceny již nemusí být tak úplně aktuální.

Možná ještě důležitější je, že Roku nadále čelí řadě ekonomických překážek, které se zatím nepodařilo zmírnit. Společnost se nadále potýká s problémy v dodavatelském řetězci, kvůli nimž jsou televizory a set-top boxy značky Roku nedostatečně zásobovány. To zase zbrzdilo růst aktivních účtů, který ve čtvrtém čtvrtletí meziročně vzrostl o pouhých 16 %. Stejně znepokojující je i současný vývoj zisku. V každém z prvních tří čtvrtletí roku 2022 vykázala společnost Roku ztrátu a neočekává se, že by se to změnilo, ani až společnost zveřejní své výsledky za čtvrté čtvrtletí.

Tyto problémy budou Roku nadále brzdit, takže je stále méně pravděpodobné, že akcie dosáhnou býčích cenových cílů paní Woodové – to však neznamená, že akcie není možné koupit.

Pohled do hospodářských výsledků Roku pomáhá vysvětlit nevalné tržby společnosti v roce 2022.

Zaprvé, narušení dodavatelského řetězce nejenže snížilo dostupnost připojených televizorů s operačním systémem Roku, ale také zvýšilo ceny dostupné nabídky, přinejmenším částečně díky inflaci. Společnost Roku v tom nebyla sama, neboť se jedná o dobře zdokumentovaný problém v celém odvětví. Jakmile bude dodavatelský řetězec volně plynout a ceny se vrátí k normálu, poptávka po televizorech Roku – a účtech Roku – se pravděpodobně zlepší.

Za druhé, společnost Roku byla postižena pokračujícími škrty v rozpočtech na marketing, protože lví podíl příjmů získává z reklamy, která se objevuje na její platformě. V případě poklesu se společnosti začnou snažit zachovat drahocenný kapitál a výdaje na reklamu je snadné v krátké době snížit a zase zvýšit. Potřebujete důkaz? Stačí se podívat na výsledky největších světových zadavatelů digitální reklamy za třetí čtvrtletí. Příjmy společnosti Alphabet (GOOG) vzrostly meziročně o slabých 6 %, zatímco příjmy Meta Platforms klesly o 4 %. To dokládá, že i toto je celopodnikový jev, který se napraví, jakmile se zmírní ekonomická nejistota.

Zdroj: Getty Images

I přes tyto problémy však společnost Roku ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšila tržby o 12 %, čímž výrazně předstihla své dva větší konkurenty.

Hnací síla budoucího růstu

Důkazy jasně ukazují, že snižování počtu odběratelů kabelových televize pokračuje. V prvních devíti měsících roku 2022 hlavní placené TV služby přišly o 4,6 milionu předplatitelů kabelové televize a podle údajů společnosti Leichtman Research Group se očekává, že celkové ztráty za celý rok překonají rekord z roku 2020.

To ale není všechno. V loňském roce sledování streamovaného videa poprvé překonalo kabelovou televizi a stalo se hlavním místem zábavy v amerických domácnostech. Podle společnosti Nielsen představoval streaming v listopadu více než 38 % veškerého sledování televize – což je nové historické maximum – a překonal 31,8 % u kabelové televize a 25,7 % u televizního vysílání. Streamované video navíc zaznamenalo největší nárůst sledovanosti, a to o 10,2 % v listopadu.

Vzhledem k tomu, že diváci opouštějí kabelovou televizi ve prospěch streamovaného videa, poskytuje Roku pohodlnou platformu, která shromažďuje preference diváků v oblasti streamování na jednom místě. Díky tomu se společnost stala jedničkou mezi streamovacími platformami v USA, Kanadě a Mexiku, pokud jde o počet streamovaných hodin. Důkazy naznačují, že jakmile se ekonomika postaví na stejnou úroveň, růst Roku se vrátí. Společnost navíc nedávno oznámila, že uvede na trh vlastní řadu televizorů se značkou Roku. Tím se její operační systém dostane do více domácností, což zase zvýší počet aktivních účtů a příjmy z reklamy – a urychlí moment, kdy se Roku zotaví.

A ještě jedna poznámka na závěr. Akcie Roku se prodávají za nejnižší ocenění v historii, poměr ceny k tržbám je nižší než 2. To neznamená, že akcie nemohou dále klesat. Pokud se však odhad Cathie Woodové blíží realitě, akcie Roku jsou připraveny k prudkému růstu.