Zde jsou dvě akcie, které vyplácejí dividendy a jejichž zisky v příštích pěti letech pravděpodobně porostou dvouciferným tempem.
Investoři se snaží identifikovat nejslibnější akcie, které jim pomohou dosáhnout jejich finančních cílů. Klíčovým kritériem pro výběr nejslibnějších akcií je růst zisku na akcii. Při zachování všech ostatních podmínek platí, že čím rychleji roste zisk na akcii, tím větší je růstový potenciál akcie.
Růst zisků je ve skutečnosti hlavním důvodem, proč akcie v dlouhodobém horizontu výrazně převyšují dluhopisy.
Podívejme se na vyhlídky tří akcií vyplácejících dividendy, které budou v příštích pěti letech pravděpodobně zvyšovat své zisky dvouciferným tempem.
Chutné zisky: Yum Brands
Společnost Yum Brands (YUM) vlastní řetězce KFC, Pizza Hut, Taco Bell a The Habit Restaurants. Působí ve více než 155 zemích a má více než 54 000 restaurací, z nichž 60 % se nachází v zahraničí. KFC vytváří přibližně polovinu celkových příjmů a provozního zisku společnosti.
Zdroj: Getty Images
Společnost Yum Brands v roce 2019 dokončila rozsáhlý transformační projekt. Oddělila svůj čínský segment, aby se zbavila vlivu kolísavých obchodních výsledků tohoto segmentu na své celkové výsledky. Kromě toho společnost rychle refranchizovala své prodejny, a to ze 77 % v roce 2016 na 98 %. Společnost Yum Brands navíc použila výnosy z prodeje svých prodejen franšízantům k agresivnímu zpětnému odkupu svých akcií. Díky refranchisingu se společnost Yum Brands stala efektivnější, s mnohem nižšími provozními náklady a širší provozní marží. Je tak schopna zvládnout větší finanční páku.
Díky rychlému přizpůsobení se prostředí mimo provozovny společnost Yum Brands po celou dobu pandemie výrazně překonávala své kolegy v obchodních výsledcích. I přes bezprecedentní výluky v roce 2020 společnost v tomto roce zvýšila zisk na akcii o 2 %, zatímco společnosti McDonald’s (MCD) a Restaurant Brands International (QSR) zaznamenaly přibližně 20% pokles zisku na akcii.
Společnost Yum Brands navíc vykazuje mimořádně konzistentní růst. Pro jistotu uveďme, že společnost zvyšovala svůj zisk na akcii v osmi z posledních devíti let, a to průměrným ročním tempem 4,8 %. V posledních pěti letech společnost Yum Brands zvyšovala svůj zisk na akcii průměrným ročním tempem 8,8 %. A co víc, řetězec restaurací má díky otevření mnoha nových prodejen a vysokému růstu tržeb ve stejných prodejnách stále dostatek prostoru pro budoucí růst. Vedení společnosti poskytlo výhled na 4-5% průměrný roční růst počtu prodejen v nadcházejících letech. Vzhledem ke všem těmto faktorům a silné obchodní dynamice lze důvodně očekávat, že společnost Yum Brands bude v příštích pěti letech zvyšovat svůj zisk na akcii v průměru o přibližně 10 % ročně.
Yum Brands nabízí dividendový výnos 1,8 %, což je pro investory orientované na příjmy nedostatečné. Nicméně společnost Yum Brands zvyšovala svou dividendu v průměru o 10,3 % ročně za posledních deset let a v průměru o 13,7 % ročně za posledních pět let. Díky slibným vyhlídkám na růst a zdravému výplatnímu poměru ve výši 49 % je pravděpodobné, že společnost bude pokračovat ve významném zvyšování dividendy ještě mnoho let.
Správný směr: Garmin
Garmin (GRMN) je technologická společnost se sídlem ve Švýcarsku. Vyrábí navigační, komunikační a informační zařízení a aplikace, které využívají GPS. Její obchodní segmenty jsou následující: automobilový, letecký, námořní, outdoorový a fitness. Automobilový segment nabízí produkty pro automobilovou navigaci. Segment letectví zahrnuje navigační, komunikační vysílače a přijímače, multifunkční displeje, elektronické letové přístrojové systémy, systémy automatického řízení letu a systémy dopravního poradenství. Segment námořní dopravy zahrnuje výrobky pro rekreační lodě. Segment outdoor zahrnuje produkty pro outdoorové aktivity, zatímco segment fitness vyrábí produkty pro sledování aktivity.
Zdroj: Getty Images
Společnost Garmin se stala známou především díky svým automobilovým GPS zařízením. Zařízení GPS pro automobilový průmysl se však stala prakticky zastaralými díky širokému rozšíření chytrých telefonů. To bylo pro společnost zpočátku silným protivětrem.
Naštěstí společnost Garmin investovala velké prostředky do jiných než automobilových trhů, aby podpořila budoucí růst. Díky úspěšnému obratu se společnost stala lídrem v oblasti leteckých a námořních produktů. Celkově vykazuje dobré výsledky. Za posledních devět let došlo pouze jednou k významnému poklesu zisku na akcii a v tomto období rostl její hospodářský výsledek v průměru o 8,6 % ročně.
Společnost Garmin nemá významnou konkurenční výhodu vzhledem k silné konkurenci, která je v oblasti technologických produktů výrazná. Nicméně díky svým odborným znalostem a existenci dostatečného prostoru pro budoucí růst bude společnost v příštích pěti letech pravděpodobně nadále zvyšovat zisk na akcii téměř dvouciferným tempem.
Společnost Garmin v letech 2015-2017 zmrazila výplatu dividendy, a proto nedisponuje dlouhou historií růstu dividend. V současné době nabízí 3,0% dividendový výnos se slušným výplatním poměrem 59 %. Celkově není dividenda pro společnost Garmin hlavní prioritou, což se však pro akcionáře ukázalo jako pozitivní, neboť investice do růstových snah nepochybně přinesly své ovoce.
Závěrečné myšlenky
Akcie již po desetiletí překonávají dluhopisy s působivým náskokem. Klíčem k této obrovské výkonnosti je růst zisků mnoha akcií. Investoři by se proto měli snažit identifikovat společnosti, u kterých je pravděpodobné, že jejich zisky porostou rychlým tempem.
Společnosti Yum Brands a Garmin mají obdivuhodné výsledky růstu a je pravděpodobné, že jejich zisky porostou rychlým tempem ještě mnoho let. Vzhledem k rozumné úrovni ocenění těchto akcií je pravděpodobné, že jejich akcionáři budou vysoce odměněni.