Akcie společnosti PowerSchool (PWSC), která v loňském roce překonala ostatní edtech akcie, mají slabý start do roku 2023 a někteří analytici v tom vidí příležitost.
Akcie PowerSchool uzavřely čtvrteční obchodování poklesem o přibližně 2,1 % poté, co společnost oznámila smíšené výsledky za čtvrté čtvrtletí. Analytici však většinou potvrdili svá hodnocení akcií a zvýšili své cílové ceny. Podle agentury FactSet většina analytiků hodnotí akcie jako „buy“ nebo „overweight“ a jejich průměrná cílová cena je 26,75 USD, což znamená zhruba 16% nárůst oproti čtvrtečnímu závěru.
„Společnost PWSC zůstává stabilní ve své schopnosti organicky zvyšovat tržby v nízkém dvouciferném pásmu a dosahovat každoročního zlepšování marží. Díky značné instalační základně, které může křížově prodávat své rozsáhlé portfolio produktů, a minimálnímu odlivu zákazníků vzhledem ke stálosti jejích produktů vidíme, že tato dynamika bude pokračovat i v příštích letech,“ napsal ve výzkumné zprávě Brett Knoblauch, analytik společnosti Cantor Fitzgerald.
Ve čtvrtém čtvrtletí se čistá ztráta společnosti PowerSchool snížila na 3,2 milionu USD, tj. 2 centy na akcii, ze ztráty 15,9 milionu USD, tj. 8 centů na akcii, před rokem. Na bázi non-GAAP společnost vydělala 27 centů na akcii, což překonalo očekávání 20 centů na akcii.
Tržby vzrostly o 10 % na 161,1 milionu USD, ale byly mírně nižší než 162,6 milionu USD, které očekávali analytici oslovení společností Refinitiv.
Knoblauch zvýšil cílovou cenu z 21 dolarů na 27 dolarů s tím, že nedostatečná výkonnost akcií v letošním roce je příležitostí. V loňském roce akcie PowerSchool s velkým náskokem překonávaly své edtech kolegy. V roce 2022 akcie posílily o 40 %, ale od začátku roku do dnešního dne zaostávají jak za srovnatelnými společnostmi, tak za trhem a klesají o téměř 1 %.
To se zdá být překvapivé vzhledem k rozšířeným obavám z inflace a možného zpomalení ekonomiky.
„Krása našeho odvětví spočívá v tom, že je velmi odolné a to, co prodáváme, je kriticky důležité,“ řekl generální ředitel Hardeep Gulati v rozhovoru pro CNBC ve čtvrtek.
Poptávka po produktech společnosti PowerSchool je z velké části poháněna růstem školních rozpočtů, které jsou odolné vůči recesi.
Financování z prostředků poskytnutých v době Covidu by mohlo zvýšit výdaje
Podle Knoblaucha bylo v roce 2019 na vzdělávání vynaloženo přibližně 6 % hrubého domácího produktu. V lednové výzkumné zprávě o tomto odvětví uvedl, že nedostatečná výkonnost skupiny ukazuje, že investoři ztratili význam této skutečnosti ze zřetele. V té době upřednostňoval akcie společností Udemy a Coursera před PowerSchool.
Další podporu v USA poskytují miliardy finančních prostředků, které byly přiděleny školským obvodům na překlenutí ztráty vzdělání, k níž došlo během pandemie Covid. Tyto prostředky musí být přiděleny nebo vyčerpány do roku 2024, jinak o ně přijdou.
Podle Gulatiho stále zbývá utratit více než 55 % finančních prostředků z programu ESSER, takže by to mohlo školním obvodům a státům poskytnout dodatečný polštář, aby mohly zvládnout některé své iniciativy.
Jednou ze strategií společnosti PowerSchool bylo prodávat další produkty okresům, kde již má své zázemí.
Zdroj: Getty Images
„Medvědi v minulosti zdůrazňovali nasycenost PWSC vůči okresní úrovni, vzhledem k tomu, že se již dotýkají více než 80 % studentů K-12 v USA a Kanadě,“ uvedl analytik Jefferies Brent Thill ve výzkumné zprávě. „Nicméně pokračující síla [jednorázových příjmů] signalizuje, že PWSC může pokračovat v křížovém prodeji své stávající zákaznické základny a dosáhnout tak více než 10% růstu.“
Podle Gulatiho většina okresů používá pouze dva z 20 produktů společnosti. Očekává, že křížový prodej je pro společnost příležitostí v hodnotě 3 miliard dolarů.
„V Severní Americe máme velký potenciál k dalšímu dvoucifernému růstu,“ řekl. „Mezinárodní trh je ve skutečnosti ještě větší příležitostí.“
Mezinárodní příležitost
Thill uvedl, že na mezinárodní expanzi společnosti PowerSchool je ještě brzy, a to je jeden z důvodů, proč je na akcie společnosti z dlouhodobého hlediska pozitivní. Nicméně ocenění akcií se podle něj v současné době „plní“.
V souvislosti se zprávou o výsledcích společnost oznámila partnerství se společností OneConnect, které pomůže PowerSchool expandovat v Africe. Partneři společnosti PowerSchool působí v Indii, na Filipínách a v Uruguayi. Dále společnost PowerSchool otevírá kancelář v Dubaji, která jí má pomoci v růstu na Blízkém východě.
Podle Gulatiho v některých částech světa Covid narušil výuku ještě více než v USA a země se snaží dohnat ztracené pozice. Vidí, že v příštích třech až pěti letech se z mezinárodního podnikání stane byznys v hodnotě 80 až 100 milionů dolarů.
„Podnikáme již v 90 zemích, takže naše produkty jsou již lokalizované a osvědčené,“ řekl. „Nyní tento růst rozšiřujeme.“
Zdroj: Getty Images
Právě potenciál těchto dvou příležitostí uvedl analytik Credit Suisse Rich Hilliker, když jeho firma počátkem tohoto měsíce označila PowerSchool za jednu z nejlepších.
V návaznosti na výsledky Hilliker uvedl: „Stabilní realizace, zlepšující se rychlost poptávky, větší přijetí více produktů a pečlivé řízení nákladů naznačují, že platforma PowerSchool nachází odezvu a setrvačník se roztáčí. Jsme obzvláště optimističtí, pokud jde o cloudové balíčky společnosti založené na osobách a mezinárodní příležitosti. Výsledky a výhled naznačují, že nás čeká trvalý a ziskový růst.“
Další fúze a akvizice
Knoblauch ze společnosti Cantor Fitzgerald očekává, že PowerSchool začne alokovat více hotovosti na fúze a akvizice, když nyní dosáhla svého dlouhodobého cíle čisté finanční páky.
„Akvizice nám rozhodně dávají další příležitost k růstu,“ řekl Gulati. „A přestože máme poměrně komplexní, ucelenou platformu, vždy se nabízí možnosti akvizic pro další rozšiřování naší technologické stopy, další rozšiřování do dalších příbuzných oblastí i mezinárodní expanzi. Takže tam máme rozhodně spoustu vyhlídek a příležitostí a budeme pokračovat v akviziční činnosti.“
V minulosti se společnost PowerSchool zaměřila na oblasti, kde zaznamenala největší potřebu trhu.
„Viděli jsme velkou příležitost v oblasti řízení chování, protože žáci se po skončení programu Kovid potýkali se sociálně-emočními aspekty,“ řekl a jako příklad řešení této potřeby uvedl akvizici společnosti Kickboard. Jako další příklad uvedl akvizici společnosti Kinvolved společností PowerSchool, která se zabývala intervencemi v oblasti docházky.
„Sledujeme, kde jsou klíčové potřeby trhu pro okresy K-12, abychom zajistili, že tyto věci budeme moci rychle řešit,“ řekl Gulati.