Akcie AI představují jako dlouhodobá sázka na vzestup umělé inteligence silnou příležitost.
Ačkoli se technologické akcie celkově stále potýkají s problémy, technologické akcie s expozicí vůči umělé inteligenci a strojovému učení se v roce 2023 zatím rozjely, zejména v případě společnosti C3.ai (NYSE:AI). Od začátku roku se cena akcií AI více než zdvojnásobila.
Se spuštěním ChatGPT, partnerstvím společnosti Microsoft (NASDAQ:MSFT) s OpenAI, vývojářem ChatGPT, a následnou integrací technologie chatbotů do vyhledávače Bing společnosti Microsoft se umělá inteligence stala mezi technologickými investory nejžhavější záležitostí, což vedlo k tomu, že trh začal po akciích v tomto sektoru šílet.
Zatímco MSFT a některé další velké technologické akcie z tohoto trendu profitovaly, C3.ai z tohoto trendu jednoznačně získala nadstandardní podporu. Možná se obáváte, zda je tato rallye udržitelná a zda mají akcie prostor pro další růst.
Naštěstí je odpověď na obě otázky jednoznačně kladná.
Zdroj: C3
Akcie AI a nedávná mánie
Investoři, kteří se rozhodli vrhnout do akcií C3.ai ještě předtím, než se zformovala jejich mega-rally, dosáhli díky svému rozhodnutí silných zisků. Přesto je v některých kruzích silná výkonnost akcií, a to i ve srovnání s jinými hrami na poli umělé inteligence, vnímána jako negativum.
To znamená, že poté, co se akcie AI posunuly tak daleko a tak rychle, byly svými kritiky prohlášeny za „meme stock“. To naznačuje, že její zisky jsou založeny výhradně na naději a humbuku, a ne na nějaké podstatě. Akcie jako taková má obrovské riziko poklesu, protože údajná „mánie“, kterou někteří nazývají „bublinou AI“, začíná slábnout.
Stala se tedy umělá inteligence „pouhým meme stock“? Ne nutně. Ano, spousta investorů pravděpodobně nakoupila díky zvýšenému počtu titulků a rozhovorů o společnosti na internetu. Tito spekulanti pravděpodobně provedli jen malý průzkum AI a spoléhají na momentum, které jim razí cestu k obchodním ziskům.
Na rozdíl od mnoha údajných „meme stocks“ však existuje důvod pro její držení, který je založen spíše na fundamentech a méně na psychologii trhu. Alespoň takový je závěr, pokud se vám podařilo ponořit se do detailů.
Na býčí náladě není v tomto případě nic umělého
Někteří investoři možná nakoupili akcie AI jen proto, že mají v tickeru A.I., ale většina investorů, kteří tyto akcie v poslední době nakoupili, tak učinila z mnohem podstatnějšího důvodu. Pro tuto akcii lze vytvořit skutečný býčí případ.
Společnost C3.ai vyvíjí a prodává podnikový software A.I. již více než deset let. Po spuštění služby ChatGPT je připravena konečně zažít svůj „okamžik vzletu“, protože se formuje přijetí A.I. a strojového učení koncovými podnikovými uživateli.
Ve skutečnosti může začít těžit z tohoto trendu již příští měsíc. Tehdy bude mít první produkt z produktové sady C3 Generative AI Product Suite generativní umělé inteligence obecné vydání. Jak jsem uvedl ve svém posledním článku o umělé inteligenci, tato produktová řada je plně kompatibilní s produkty OpenAI, včetně ChatGPT. Tato kompatibilita může znamenat velkou poptávku a velký úspěch hned zkraje.
Zdroj: Canva
O společnosti
C3.ai je softwarová společnost, která poskytuje řadu řešení založených na ML, která jsou přizpůsobena konkrétním odvětvím a určena větším společnostem. Jeden z jejich produktů se jmenuje „Ex Machina“, je předmětem tohoto příspěvku a je určen:
Snadno použitelné, vizuální, „no-code“ prostředí pro vytváření ML modelů.
Cílovou skupinou uživatelů jsou „občanští datoví vědci“, což jsou obvykle podnikoví uživatelé, kteří nemají odborné znalosti v oblasti datové vědy, ale přesto chtějí mít možnost využívat sílu prediktivních ML modelů.
C3 AI je předním poskytovatelem podnikového softwaru AI pro urychlení digitální transformace. Osvědčená platforma C3 AI poskytuje komplexní služby pro vytváření aplikací AI v podnikovém měřítku efektivněji a hospodárněji než alternativní přístupy. Platforma C3 AI Platform podporuje hodnotový řetězec v jakémkoli odvětví pomocí předem připravených, konfigurovatelných aplikací AI s vysokou hodnotou pro spolehlivost, detekci podvodů, stav senzorových sítí, optimalizaci dodavatelských sítí, správu energií, boj proti praní špinavých peněz a zapojení zákazníků.