Jak nejbohatší lidé utrácejí své bohatství. Tato auta vlastní světoví miliardáři

Mezi mnoha auty, která světoví miliardáři vlastní, jsou velkolepá luxusní vozítka, superauta i základní čtyřkolky. Je to poněkud zvláštní směs, ale ukazuje, jak někteří miliardáři utrácejí své bohatství.

Zatímco Bill Gates a Elon Musk by si pořídili stroje, které jim přinášejí vzrušení, jiní, jako například Warren Buffett, sami říkají, že moc nejezdí, a proto si auta často nekupují.

Různorodost automobilů
V garážích většiny miliardářů převládá mnoho vozů na benzinový pohon, ale mnozí z nich se stále častěji obracejí k elektromobilům nebo alespoň k hybridům.

Patří mezi ně i Musk, generální ředitel společnosti Tesla, která snad sama způsobila revoluci v oblasti elektromobilů a dokonce vyslala Teslu Roadster do vesmíru. Musk také uvedl, že jediné benzinové vozy, které vlastní, jsou Jaguar Series 1 E-Type Roadster z roku 1967 a Ford Model T.

Zde jsou někteří z nejbohatších lidí světa, kteří vydělali peníze na Wall Street a do ulic měst vyrazili s několika skvělými vozy.

Elon Musk

Zdroj: Getty Images

Musk, ikona milionů lidí na celém světě, se nepodobá žádnému jinému miliardáři, možná i díky svým nekonvenčním způsobům jednání, jako je například jeho záliba ve sdílení memů na Twitteru.

Nejbohatší muž světa vydělal své jmění na společnostech PayPal, Tesla a SpaceX, která způsobila revoluci v leteckém průmyslu. Zatímco se zaměřil na Mars, Musk se po „bleděmodré tečce“ (naší skromné planetě) proháněl v autech, která by chtěl mít v garáži každý.

Jeho asi nejslavnějším čtyřkolovým vozem byl McLaren F1, vůz, který by stál asi 1 milion dolarů, když ho Musk koupil po prodeji své první společnosti Zip2 společnosti Compaq v roce 1999.

Tento vůz se také slavně objevil v rozhovoru mladého Muska pro televizi CNN. V roce 2000 však vůz stříbrné barvy potkala nehoda a Musk jej o sedm let později prodal.

Od svého uvedení na trh si McLaren F1 drží v srdcích automobilových nadšenců vytoužené místo jednoho z nejlepších a nejdražších vozů všech dob. Za dobu jejich životnosti jich bylo vyrobeno pouze 106, což z nich činí ceněný majetek milovníků automobilů.

Zdroj: Getty Images

Proslulost tohoto ceněného stroje je taková, že ještě v roce 2020 vynesl McLaren F1 na aukci v Pebble Beach v Kalifornii 20,5 milionu USD.

Mezi další vozy, kterými Musk jezdí, patří Tesla Roadster, upravené Hamann BMW M5, Ford Model T, který dostal darem, a Jaguar Series 1 E-Type, který vlastnil nejméně do roku 2017.

Jedním z klasických vozů, které vlastní, ale nemůže je řídit, je však ponorkový vůz Lotus Esprit, který se objevil ve filmu s Jamesem Bondem Špion, který mě miloval (1977).

Jeff Bezos

Zakladatel společnosti Amazon a majitel deníku The Washington Post je jedním z nejbohatších lidí na světě. Bezos a Musk se obvykle objevují na vrcholu žebříčku miliardářů časopisu Forbes.

Zdroj: Getty Images

Přestože 57letý Bezos vlastní Gulfstream G-650ER a mnoho nemovitostí, není známý svými automobily. Přestože má peníze na to, aby si koupil prakticky jakýkoli vůz, který byl kdy vyroben, Bezosova záliba ve čtyřkolkách je údajně skromná.

Než Bezos v roce 1997 získal jackpot díky vstupu Amazonu na burzu, jezdil v Chevroletu Blazer z roku 1987.

V rozhovoru s Alanem Boylem ze serveru Geek Wire v roce 2016 Bezos řekl: „Amazon otevřel své brány v roce 1995, takže je to už 21 let. Když jsme otevřeli, měli jsme 10 zaměstnanců. Sám jsem vozil balíky na poštu ve svém Chevroletu Blazer z roku 1987 a snil jsem o tom, že jednoho dne budeme mít vysokozdvižný vozík.“

Pak si koupil zelenou Hondu Accord, kterou v roce 1999 viděl v pořadu 60 minut moderátora Boba Simona na stanici CBS.

Zdroj: Getty Images

Simon se zeptal: „Co je to za Hondu?“, na což Bezos odpověděl: „Tohle je naprosto dobré auto.“ „Co je to za auto?“ zeptal se Simon.

Podle knihy The Everything Store: Bezos tehdy ještě jezdil vozem Honda, i když šlo o modernější variantu.

Honda Accord je rodinný sedan střední třídy, jehož cena v roce 2022 začíná přibližně na 25 500 USD. Vůz se dodává buď s 1,5litrovým přeplňovaným motorem VTEC o výkonu 192 koní, nebo s 2litrovým přeplňovaným motorem VTEC o výkonu 252 koní. Mezi jeho klíčové prvky patří několik technologií asistujících řidiči, jako je systém Collision Mitigation Braking System, adaptivní tempomat a systém Low-Speed Follow.

Bill Gates

Na rozdíl od Bezose lze Gatese označit za skutečného automobilového fanatika. Od doby, kdy se stal příslovečným boháčem, je hrdým majitelem několika průměrných strojů. Jeho fascinaci vozem Porsche znají všichni, kdo se jen trochu zajímají o miliardáře nebo auta.

Zdroj: Reuters

Jeho prvním „požitkem“ bylo Porsche 911, které si Gates koupil v roce 1979, kdy Microsoft teprve začínal svůj vzestup. S perleťově tyrkysovou kráskou jezdil po písečných úsecích Albuquerque v Novém Mexiku a za bezohlednou jízdu s ní byl dokonce uvězněn.

Naši pozornost si však zaslouží jeho nejnovější majetek – Porsche Taycan. Gates si tento plně elektrický vůz koupil v roce 2020, několik měsíců po jeho uvedení na trh v září 2019.

Vůz má 10 variant, od Taycanu až po Taycan Turbo S Cross Turismo. Jeho maximální rychlost se pohybuje v rozmezí 220-260 km/h, zatímco zrychlení 0-100 km/h je v závislosti na variantě za 2,8 až 5,4 sekundy. Dva elektromotory většiny Taycanů jsou napájeny lithium-iontovou baterií s kapacitou 93 kWh. Kupující si jej může přizpůsobit, zejména pokud jde o interiér.

Zdroj: Getty Images

„Musím říct, že je to vůz s prémiovou cenou. Je velmi, velmi cool. Je to můj první elektromobil a moc si ho užívám,“ řekl Gates již dříve během rozhovoru s youtuberem Marquesem Brownlee.

Mezi další Gatesovy vozy patřilo Porsche 959 a Ferrari 348.

Warren Buffett

Buffett, generální ředitel společnosti Berkshire Hathaway, je ve světě známý spíše jako filantrop. Zavázal se darovat více než 99 % svého majetku a podle časopisu Forbes již rozdal více než 45 miliard dolarů charitativním organizacím, včetně Gatesovy nadace.

Vede velmi skromný životní styl, což je v příkrém rozporu s někým, jehož čisté jmění přesahuje 100 miliard USD. Buffett je nesmírně úspěšným investorem a mnozí ho dávají za příklad toho, jak a kde utrácet peníze.

Zdroj: Unsplash

Stále žije ve stejném domě, který si koupil v roce 1958 v Omaze ve státě Nebraska za 31 500 USD. Za snídani by mohl utratit maximálně zhruba 3,89 USD za sendvič se slaninou, vejcem a sýrovou sušenkou.

Pokud jde o vozidla, která vlastní, cestuje v Cadillacu XTS, který si Buffett koupil v roce 2014. Jeho maloobchodní cena se tehdy pohybovala kolem 45 000 USD. Možná je tento nestarší muž fanouškem značky Cadillac, protože než ho šéfka společnosti General Motors Mary Barra přesvědčila, aby si své vozítko vylepšil, měl Cadillac DTS z roku 2006. Svůj DTS věnoval charitativní organizaci a koupil si XTS.

„Pravdou je, že ročně najezdím jen asi 3 500 mil (5 632 km), takže si nové auto budu kupovat velmi zřídka,“ řekl v roce 2014 časopisu Forbes.

Zdroj: Getty Images

Cadillac XTS je luxusní sedan s aristokratickým zevnějškem. K jeho výrazným rysům patří masivní chromovaná mřížka chladiče a elegantní světlomety na obou stranách.

Varianta vozu z roku 2019 je poháněna 3,6litrovým šestiválcem s dvojitým turbodmychadlem, který má výkon 410 koní a dokáže s ním zrychlit z 0 na 96,5 km/h za 5,2 sekundy.

Mark Zuckerberg

Marka Zuckerberga není třeba představovat. Tento sedmatřicetiletý muž prakticky změnil způsob, jakým dnes komunikují miliardy lidí na celém světě, když v roce 2004 na koleji Harvardovy univerzity vytvořil Facebook.

Zdroj: Getty Images

Zuckerberg, jeden z nejmladších miliardářů na světě, je na cestě k další revoluci. V říjnu 2021 přejmenoval Facebook na Meta Platforms, Inc. neboli Meta, aby vstoupil do metaverza.

V čem tedy jezdí Zuckerberg, který má před sebou budoucnost?

Podle zpráv si v roce 2014 koupil superauto Pagani Huayra. To je však snad jediné čtyřkolové vozidlo, které lze v jeho sbírce označit za „výjimečný“ kousek. Zbytek tvoří běžné vozy, jako je Acura TSX, Volkswagen Golf GTI, Mercedes Benz třídy V a Honda Fit (na některých trzích Honda Jazz).

Zdroj: Getty Images

Pagani Huayra z roku 2014 byla vybavena dvakrát přeplňovaným motorem V12 o objemu 6,0 litru, který dosahoval výkonu 730 koní a udávané maximální rychlosti 360 km/h. V té době stál 1 400 000 USD.