Najít technologické akcie, kterým věříte, že v příštích letech porostou, se nyní jeví jako těžký boj. Přetrvávající inflace, obavy z potenciální recese a obtížná situace v oblasti zisků, to vše přispívá k pesimismu investorů v tomto sektoru.
Existují však dobré technologické společnosti, které zaujímají přední pozice na svých trzích a které mají potenciál pro skvělé investice v nadcházejících letech. Zde je důvod, proč jsou The Trade Desk (TTD) a Amazon (AMZN) dvě přední technologické akcie, které stojí za to koupit v roce 2023 a později.
1. The Trade Desk
Společnost Trade Desk úspěšně využívá expandující trh s digitální reklamou a zároveň pomáhá odvětví přejít od online sledovacích zařízení zvaných cookies. Společnost Trade Desk vyvinula takzvané jednotné ID 2.0 (UID2), které pomohlo odvětví digitální reklamy začít se zbavovat otravných souborů cookie, které mohou uchovávat příliš mnoho osobních údajů uživatelů. Místo toho UID2 pomáhá online uživatelům zachovat více soukromých online údajů a zároveň umožňuje inzerentům poskytovat cílené reklamy.
Tento přístup se zatím osvědčil a UID2 již používají velké společnosti, jako je Amazon Web Services (AWS), Walt Disney, The Washington Post a fuboTV.
Kromě inovace UID2 se společnosti The Trade Desk daří úspěšně zvyšovat prodej reklamy na své platformě. Celkové tržby se ve čtvrtém čtvrtletí zvýšily o 24 % na 491 milionů dolarů. Ještě působivější bylo, že za celý rok 2022 vzrostly tržby o 32 % na 1,57 miliardy dolarů.
Zdroj: Unsplash
Správným směrem se ubírá i upravený zisk společnosti. Upravený zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) vzrostl v roce 2022 o působivých 42 % na 668 milionů USD.
V dnešní době je stále těžší najít technologickou společnost, která zvyšuje tržby a zisky, ale společnost The Trade Desk to dělá a zároveň si udržuje míru udržení zákazníků nad 95 %.
Dobré finanční výsledky společnosti Trade Desk jsou ještě působivější, když uvážíme, že reklamní průmysl byl v poslední době poškozen tím, že společnosti v obavách ze zpomalení ekonomiky omezily své výdaje. Až se reklamní průmysl vzpamatuje – protože to se vždycky stává – pozice společnosti Trade Desk by jí měla pomoci dále proniknout do tohoto obrovského odvětví, které podle odhadů do roku 2026 vzroste z loňských 567 miliard dolarů na 835 miliard dolarů.
2. Amazon
Za zařazení Amazonu na tento seznam sice nezískám žádné body za originalitu, ale byl bych nedbalý, kdybych ho vynechal. Společnost je samozřejmě dominantním hráčem na trhu elektronického obchodování, ale je to právě segment cloud computingu AWS a její podnikání v oblasti digitální reklamy, které jsou nyní skutečně působivé.
AWS je v současné době dojnou krávou společnosti Amazon. Růst tohoto segmentu se sice oproti předchozímu raketovému tempu poněkud zpomalil, ale stále roste rychle. Tržby v roce 2022 vzrostly o 29 % na 80,1 miliardy dolarů a provozní zisk o 23 % na 22,8 miliardy dolarů.
Služba AWS se pro mnoho společností stala přední cloudovou službou a předstihla konkurenci Azure od Microsoftu a Google Cloud od společnosti Alphabet. AWS v současnosti zaujímá 34 % trhu veřejných cloudových služeb, zatímco Azure 21 % a Google 11 %.
Zdroj: Unsplash
S rostoucí poptávkou po službách cloud computingu by společnost AWS měla těžit ze svého vedoucího postavení na trhu. Investoři by však měli bedlivě sledovat i další aktivity společnosti Amazon. Reklamní segment společnosti Amazon představuje ročně více než 30 miliard dolarů a jeho růst v posledních několika letech ukazuje, že se nyní jedná o špičkového uchazeče o reklamu. Ještě před několika lety Amazon sotva patřil mezi největší reklamní společnosti, nyní se odhaduje, že do roku 2026 bude mít 13% podíl na trhu digitální reklamy.
Vzhledem k silné pozici společnosti Amazon v oblasti cloud computingu i reklamy mají investoři více než jen jednu možnost, jak využít budoucí růstové příležitosti společnosti Amazon.
Buďte trpěliví
Technologický sektor se nyní nachází ve složité situaci, protože cena mnoha technologických akcií je v poslední době nevyzpytatelná. Dlouhodobý potenciál společností Amazon i The Trade Desk je však stále nedotčený. Investoři, kteří budou mít s těmito společnostmi trpělivost při dalším rozšiřování jejich podnikání v oblasti reklamy a cloud computingu, budou pravděpodobně těžit i po letech.