Navzdory nedávnému poklesu cen se budoucnost těchto velkolepých růstových akcií zdá být stále jasná

Od doby, kdy Nasdaq Composite spadl do medvědího trhu, uplynul více než rok a tento technologický index je stále 28 % pod svým maximem. Chytří investoři však vědí, že poklesy jsou skvělou příležitostí k nákupu akcií. V roce 2018 to řekl Warren Buffett, když pro televizi CNBC prohlásil: „Nejlepší příležitost k nasazení investicí je, když věci klesají.“

Roku (ROKU) a Adyen (ADYE.Y) zaznamenaly během poklesu ceny svých akcií pokles o 87 %, respektive 55 %, ale obě akcie vypadají při současných cenách atraktivně.

Investoři by měli vědět následující.

Roku

Společnost Roku představila první streamovací přehrávač v roce 2008, krátce poté, co Netflix spustil první streamovací službu. Toto zařízení bylo jedinečné, protože obsahovalo operační systém určený speciálně pro televizory. Ve skutečnosti je Roku OS stále jediným operačním systémem vytvořeným speciálně pro chytré televizory a speciálně vytvořený software má tendenci vytvářet lepší uživatelský zážitek.

Zdroj: Roku

Podle společnosti Morning Consult jsou produkty Roku často na prvních místech v žebříčcích nákupů streamovacích zařízení a Roku je nejrychleji rostoucí značkou v jakékoli kategorii produktů mezi spotřebiteli z generace Z. A co víc, Roku je nejoblíbenější streamovací platformou v USA, Kanadě a Mexiku, měřeno počtem hodin streamování, a Roku OS je na těchto trzích nejprodávanějším operačním systémem pro chytré televizory. Díky této bezkonkurenční schopnosti zaujmout diváky je Roku pro inzerenty cenným partnerem.

Mnoho značek bohužel v loňském roce snížilo výdaje na reklamu, aby kompenzovaly pokles spotřebitelské poptávky způsobený vysokou inflací. To vedlo k neuspokojivým výsledkům společnosti Roku. Tržby vzrostly jen o 13 % na 3,1 miliardy USD a společnost vykázala ztrátu podle obecně uznávaných účetních zásad (GAAP) ve výši 3,62 USD na zředěnou akcii, což je méně než zisk 1,71 USD v předchozím roce. Roku by však mělo být schopno oživit růst v příznivějším ekonomickém prostředí.

Společnost investuje do licencovaného a původního obsahu pro svou službu Roku Channel, která je podporována reklamou, a tyto investice se vyplácejí. Ve čtvrtém čtvrtletí vzrostla návštěvnost kanálu Roku Channel o 85 % a zařadil se mezi pět nejsledovanějších kanálů na platformě. Společnost Roku se také zaměřuje na vyšší segment televizního trhu prostřednictvím nedávno uvedené řady chytrých televizorů, které doplňují cenově dostupnější modely vyráběné výrobními partnery, jako jsou Hisense a TCL. Tyto růstové projekty by měly posílit její již tak impozantní konkurenční pozici.

Zdroj: Unsplash

Podle společnosti BMO Capital Markets se očekává, že výdaje na reklamu na propojené televizory jen v USA porostou o 17 % ročně a do roku 2030 dosáhnou 100 miliard dolarů. Společnost Roku má ideální pozici, aby tuto příležitost využila. Přesto se akcie v současné době obchodují za 2,7násobek tržeb, což je mnohem méně než tříletý průměr 12,9násobku tržeb. Proto by investoři měli dnes nakoupit malou pozici v této růstové akcii.

Adyen

Společnost Adyen se sídlem v Amsterdamu se specializuje na zpracování plateb, acquiring a další finanční služby. Společnost pomáhá obchodníkům přijímat digitální platby napříč fyzickými i digitálními prodejními kanály a její platforma zahrnuje přilehlá řešení pro řízení rizik, optimalizaci příjmů a poznatky založené na datech. Adyen také umožňuje obchodníkům vydávat karty a nabízet firemní bankovní účty vlastním zákazníkům, což z ní činí atraktivního partnera pro provozovatele tržišť.

Investoři by si měli všímat zejména cenové strategie společnosti. Společnost Adyen vydělává peníze tím, že si bere podíl z každé transakce, ale udržuje si loajalitu obchodníků tím, že s rostoucím objemem plateb svůj podíl snižuje. Jinými slovy, podíl společnosti Adyen (tj. příjmy v procentech objemu plateb) se v průběhu času neustále snižuje a tento trend bude pravděpodobně pokračovat. Tato cenová strategie však společnosti Adyen umožnila trvale udržovat odliv pod 1 % a pomohla jí získat mnoho velkých značek, jako jsou Etsy, McDonald’s a Microsoft.

Zdroj: Unsplash

Společnost Adyen vykázala v roce 2022 dobré finanční výsledky navzdory náročnému ekonomickému klimatu. Tržby vzrostly o 33 % na 1,3 miliardy eur (1,39 miliardy dolarů) a čistý zisk se vyšplhal o 20 % na 564 milionů eur. A co víc, vedení společnosti věří, že ve střednědobém horizontu dokáže udržet růst tržeb v rozmezí od 20 % do 30 % a očekává, že marže zisku před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) se v dlouhodobém horizontu zvýší o 10 procentních bodů na 65 %.

Investiční teze je jednoduchá: Adyen usnadňuje obchodníkům přijímat digitální platby na fyzických prodejních místech, na webových stránkách elektronického obchodu a v mobilních aplikacích. Navíc nabízí širší škálu přilehlých služeb než většina zpracovatelů plateb a její cenová strategie z ní činí atraktivního (a lepkavého) partnera pro větší značky. Vzhledem k tomu se podle společnosti Grand View Research očekává, že příjmy z digitálních plateb porostou do roku 2030 o 21 % ročně, a společnost Adyen má ideální pozici, aby z tohoto trendu těžila.

Akcie se nyní obchodují za zhruba 4,9násobek tržeb, což je méně než tříletý průměr 11,9násobku tržeb. Investoři by měli využít této příležitosti k nákupu malé pozice v této růstové akcii.