Co bude dál s bitcoinem: 10 tisíc dolarů nebo raději rovnou 30 tisíc dolarů?

Dnes si přečteme sentiment pro Bitcoin (BTC-USD) a „altcoiny“… plus povzbudivé objemové trendy pro Cardano (ADA-USD) a burzu Binance (BNB-USD)! Pojďme se do toho ponořit.

Zatímco BTC se stále drží na druhé koleji, kolem 20 000 dolarů… Anketáři agentury Bloomberg zkontrolovali 950 investorů a zeptali se jich: Na jaké úrovni se bude bitcoin obchodovat nejdříve? Poklesne o dalších 50 %, na 10 000 USD… nebo získá 50 %, na 30 000 USD?

V anketě zvítězil „pokles na 10 000 USD“ – ale ne o míli: 60 % respondentů uvedlo 10 000 USD, zatímco 40 % odpovědělo 30 000 USD.

Bloomberg také upozornil na to, koho tento průzkum oslovil. Na otázku, zda jsou kryptoměny „všechno odpad“, zda „kryptoměny jsou budoucnost“ nebo kde by mohly spadnout mezi… Také v tomto ohledu byli respondenti značně rozděleni:

„Ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne: „Všechny jsou odpad.“ 18 % profesionálních investorů odpovědělo: „Ne, ne, ne, ne, ne, ne. Největší skupina, 32 %, byla „otevřená, ale skeptická“. Skeptických, ale přesto angažovaných bylo 23 %. A 26 % souhlasilo: „Kryptoměny jsou budoucnost“. Pozoruhodné – pouze 4 % odborníků se označila za „bitcoinové maximalisty“.

Co se týče drobných investorů. Tito respondenti častěji volili dvě nejvíce medvědí odpovědi a méně často zněly býčí. Například odpověď „Kryptoměny jsou budoucnost“ uvedlo pouze 23 % drobných investorů. A pouze 2 % byla „bitcoinovými maximalisty“.

Později v tomto čísle: USD je pravděpodobnější než 10 000 USD – jen bude chvíli trvat, než se tam BTC dostane.

Když už jsme u toho sentimentu: kdo další tam venku touží obchodovat s kryptoměnami?
Nedávno to zkoumala společnost Blockworks: „Jak kryptografické společnosti upravují marketing uprostřed poklesu?“.

Lepší otázka: Kdo je k tomuto marketingu nejvstřícnější? Zde jsou demografické údaje, které Blockworks zmínil (konkrétně kryptoburzy):

„Medián věku nových kryptoinvestorů na Bitbuy vyskočil z 34 let v roce 2018 na 39 let v letošním roce, včetně tříletého nárůstu za posledních 12 měsíců.“

Společnost eToro „také hodlá pokračovat v televizní reklamě na kanálech, jako je CNBC“. Řekl bych, že to naznačuje, že společnost eToro vidí příležitost, jak se rozvětvit i mimo mileniály.

Na „jednotlivce s vyšším čistým jměním“ se zaměřují také Bitbuy a, řekl bych, FTX (FTT-USD). Když jsem včera listoval časopisem Architectural Digest, všiml jsem si Gisele Bündchenové v tištěné reklamě na FTX vedle generálního ředitele Sama Bankmana-Frieda v jeho obvyklých ponožkách a teniskách New Balance. Architectural Digest, pokud jste ho nikdy nečetli, je nádherná fotografická kniha o domech bohatých lidí, kde za polštář utratíte 380 dolarů.

Dozvídáme se také, že „na Bitbuy nakupuje více uživatelek než mužů, zejména v rámci altcoinů“. Zatímco 56 % mužských uživatelů nakupuje, u žen to bylo 70 % – a průměrný obchod žen byl za poslední čtyři roky o 17 % vyšší!

Můj názor: Nejsem si jistý, zda si toho v novém digitálním světě mnoho lidí všimlo nebo toho využilo. Ale World of Women ano, a to velmi úspěšně! Myslím, že stavět na tomto úspěšném manželství (pardon) mezi altcoiny a ženami by mohlo poskytnout docela slušný dlouhodobý impuls.

V sobotu blockchainoví analytici ze společnosti Santiment poukázali na trend, který trvá už měsíc: „Žraločí adresy Cardana začaly ožívat, hlavní velrybí adresy zůstávají na stejné úrovni.“

Santiment definuje velryby Cardano jako držitele 100 000 a více mincí ADA, zatímco žraloci Cardano drží 10 000-100 000 ADA (v hodnotě 4 500 až 45 000 USD). Velryby častěji hromadily ADA konkrétně během květnového kryptografického krachu – v červnu se pak většinou držely na stejné úrovni…

Zatímco žraloci Cardano si počínali opačně. Peněženky o velikosti žraloků v květnu proudily níže, od poloviny června pak poprvé od února prudce akumulovaly!