Shopify (SHOP) a The Trade Desk (TTD) jsou vynikající růstové akcie, které mohou investoři koupit a držet po příští desetiletí. Každá z nich přináší robustní expanzi příjmů, protože se řídí silným sekulárním dlouhodobým větrem v zádech.
Nákup a držení těchto akcií po dobu deseti let vám umožní plně využít sílu složeného zhodnocení. Podívejme se, jak každá z nich rostla v předchozích letech, abychom získali představu o jejich potenciálu v příštích deseti letech.
1. Tržby společnosti Shopify rostou jako sněhová koule
Společnost Shopify se dlouhodobě drží ve vleku spotřebitelů, kteří utrácejí více peněz online. Celkové výdaje na e-commerce v USA vzrostly z 4,2 % v prvním čtvrtletí roku 2010 na 12,9 % ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021. Společnost Shopify z tohoto trendu těžila jako prostředník elektronického obchodování, který pomáhá obchodníkům zřizovat jejich webové stránky a přijímat platby online.
Zdroj: blog.gameball.co
Tržby společnosti Shopify vzrostly z 24 milionů dolarů v roce 2012 na 4,6 miliardy dolarů v roce 2021. Rychlý růst příjmů také podpořil hrubý zisk společnosti z 19 milionů dolarů na 2,5 miliardy dolarů ve stejném období.
Navzdory tomuto dramatickému historickému růstu má společnost Shopify před sebou dlouhou cestu. Předpokládá se, že do roku 2025 vzroste podíl e-commerce na celkových tržbách na 22 %. Společnost Shopify může díky tomuto větru do zad pokračovat v růstu tržeb a hrubého zisku.
Naštěstí pro potenciální investory jsou akcie společnosti Shopify pravděpodobně nejlevnější za posledních pět let a obchodují se s poměrem ceny k tržbám 8,2. Investoři, kteří koupí a budou držet Shopify po dobu 10 let, pravděpodobně za tu dobu zaznamenají výrazný nárůst ceny akcií.
Zdroj: Shutterstock
2. Trade Desk obsluhuje obrovský celkový oslovitelný trh
Stejně jako společnost Shopify těží i společnost Trade Desk ze silného sekulárního větru v zádech. Společnost Trade Desk pomáhá podnikům nakupovat digitální reklamu prostřednictvím své automatizované platformy. Naštěstí pro společnost The Trade Desk inzerenti stále více přesouvají své výdaje do digitální oblasti.
Online reklama nabízí oproti offline metodám výhody. Utrácení peněz za billboardy, rozhlas nebo umístění v novinách ztěžuje měření výkonnosti. Kolik lidí vidělo vaši reklamu a jak moc zvýšila prodej? Složitost odpovědí na tyto otázky by mohla zmírnit výhody výše uvedených reklamních vertikál.
Srovnejte to s digitálními výdaji na sociálních sítích nebo připojené televizi, kde můžete přesněji určit, kolik lidí vidělo vaši reklamu, kliklo na váš banner a koupilo si produkt z vašich webových stránek. To může pomoci vysvětlit, proč se procento výdajů na digitální reklamu zvýšilo na 64,4 % v roce 2021 z 52,1 % v roce 2019 – což je významný nárůst, když uvážíte, že v roce 2021 marketéři utratili za reklamy 763 miliard dolarů.
Zdroj: Unsplash
Společnost Trade Desk tohoto trendu využila, protože její příjmy se znásobily ze 45 milionů dolarů v roce 2014 na 1,2 miliardy dolarů v roce 2021. Stejně tak se za tu dobu zvýšil její hrubý zisk z 32 milionů dolarů na 975 milionů dolarů. Tyto výhody oproti offline reklamním metodám by měly pokračovat, což znamená, že by se společnost The Trade Desk mohla nacházet v růstu ještě několik let.
I když se společnost Trade Desk neobchoduje na nejnižších úrovních za posledních pět let jako Shopify, stále je výrazně pod svými maximy. The Trade Desk je další akcií, která pravděpodobně zvýší vaše bohatství, pokud ji koupíte a budete držet v příštích 10 letech.