Micku Jaggerovi bude v červenci 80 let, ale frontman skupiny Rolling Stones zatím nejeví žádné známky zpomalení. To je skvělé pro Jaggera a Stouny, ale co to má společného s akciovým trhem, říkáte si?
Podle investičního ředitele společnosti Raymond James Larryho Adama se Jaggerův duch „nikdy nepřestat“ podobá nekonečnému přívalu a síle protivětru, který sužuje náladu na trhu. Zpřísňování podmínek ze strany Fedu, inflace, obavy z recese a geopolitické obavy jsou již nějakou dobu přítomny a nepolevují a vzhledem k tomu, že akcie prožívají těžké období a úrokové sazby se derou vzhůru, Adam si myslí, že „investoři by mohli hledat nějakou emocionální záchranu“.
Nicméně nezoufejte, zdá se být Adamovým poselstvím, protože by před vámi mohla být určitá satisfakce.
„Domníváme se, že se blížíme ke konci medvědího trhu s akciemi, vrcholu výnosů, jestřábího postoje Fedu a očekáváme, že investoři budou odměněni za to, že vydrželi současnou volatilitu, protože by to mělo vést k solidní výkonnosti většiny tříd aktiv v dlouhodobém horizontu,“ uvedl dále Adam.
Zdroj: Getty Images
Je tedy čas začít být býčí na akciích? Podle Adamových kolegů analytiků určitě. Akcioví experti společnosti Raymond James označili dvojici akcií jako „Strong Buy“ a nejsou sami, kdo těmto jménům projevuje důvěru. Podle největší světové databáze analytiků a výzkumů, jsou obě akcie konsensem analytiků rovněž hodnoceny jako „Strong Buys“. Podívejme se, proč sklízejí pochvalné recenze napříč celým trhem.
Atlas Energy Solutions (AESI)
Začneme společností Atlas Energy Solutions, která se zabývá energetickým průmyslem a spolupracuje se společnostmi zabývajícími se hydraulickým štěpením. Atlas je dodavatelem proppantů, pevných materiálů, obvykle písků nebo keramiky, které se používají k udržení otevřených trhlin při frakování. Společnost také poskytuje logistické služby a podporu provozovatelům štěpení. Společnost Atlas má sídlo v Austinu v Texasu a její aktivity směřují především do Permské pánve na hranici Texasu a Nového Mexika.
Zajímavostí je, že společnost Atlas, která byla založena v roce 2017, vstoupila letos v březnu na burzu. IPO společnosti bylo první veřejnou nabídkou akcií společnosti zabývající se logistikou frakovacích zařízení a proppantů od roku 2016 – a ukázalo se, že se jedná o druhou největší IPO v tomto roce. Hodnota společnosti byla po IPO oceněna na 1,8 miliardy dolarů a v rámci nabídky získala 324 milionů dolarů.
Zdroj: Getty Images
V prosinci loňského roku, krátce před vstupem na burzu, společnost Atlas oznámila svůj Dune Express, logistické řešení pro dodávky proppantu velkým producentům ropy prostřednictvím dopravníkového systému, který bude sloužit v Delaware v západním Texasu, součásti větší formace Permian. Společnost zahájila nasazení účelově vytvořených nákladních vozidel na tento projekt a očekává se, že komerčního uvedení do provozu systému Dune Express dosáhne v příštím roce.
Analytik James Rollyson, který se zabývá touto nově zveřejněnou akcií pro společnost Raymond James, píše: „Nadcházející projekt Dune Express doplní logistiku, aby se dále zlepšila dodávka proppantu do severní části Delawarské pánve, což napomůže nákladům a spolehlivosti a zároveň poskytne řadu výhod ESG oproti tradiční nákladní dopravě. S rozšiřováním Kermitu a Dune Express v příštích 18 měsících by se společnosti Atlas měly velmi významně zlepšit příjmy/peněžní toky. Jakmile po dokončení těchto projektů dojde k odeznění růstových kapitálových výdajů, společnost by měla zaznamenat solidní nárůst volných peněžních toků, z nichž bychom očekávali, že se velká část vrátí akcionářům – mezi nimiž vedení Atlasu zůstává velkým.
„Proto si myslíme, že výhled společnosti je solidní, zatímco diskontovaná hodnota po IPO poskytuje přesvědčivý vstupní bod pro investory, kteří mohou přečkat období expanze,“ shrnul Rollyson.
Rollyson z toho vychází s ratingem Strong Buy pro akcie AESI a cílovou cenou 25 USD, která naznačuje 40% potenciál růstu v příštích 12 měsících.
Za krátkou dobu svého působení na veřejných trzích získala společnost Atlas 8 hodnocení analytiků – a všechna jsou pozitivní, což představuje jednomyslné konsenzuální hodnocení Strong Buy. Akcie se obchodují za 17,92 USD a jejich průměrná cílová cena je 24,50 USD, což v ročním horizontu znamená ~38% růst.
Alaska Air (ALK)
Nyní se zaměříme na letecký průmysl, kde si Alaska Air dlouhodobě drží vedoucí postavení na západním pobřeží Severní Ameriky a zaujímá místo mezi malými regionálními leteckými společnostmi a velkými leteckými dopravci.
Alaska Air provozuje vnitrostátní i mezinárodní lety s destinacemi v USA, Mexiku, Střední Americe a dokonce i v Karibiku. Letecká společnost má mezi cestujícími dlouhodobě pozitivní pověst a při hodnocení podle počtu cestujících se trvale umisťuje mezi deseti nejlepšími dopravci na severoamerickém trhu letecké dopravy.
Společnost Alaska Air dlouhodobě prosperuje díky tomu, že provozuje lety do důležitých měst, která jsou občas obcházena staršími dopravci, ale která jsou dostatečně velká na to, aby potřebovala pravidelnou linku velké letecké společnosti. Společnost sídlí v SeaTacu ve státě Washington, má uzly v Anchorage, Portlandu a San Franciscu a provozuje pravidelné linky do Boise, San Diega a San Jose. Společnost Alaska Air nedávno uzavřela dohodu se společností Shell Aviation o rozšíření nabídky a trhu s udržitelným leteckým palivem (SAF) v severozápadním regionu Pacifiku. Cílem společnosti je dosáhnout do roku 2040 nulové spotřeby.
Zdroj: Alaska Airlines
Dohoda o SAF přichází jen několik měsíců poté, co Alaska Air oznámila důležité kroky k modernizaci své flotily letadel. V lednu letošního roku společnost vyřadila z provozu poslední ze svých úzcetrupých dopravních letadel středního doletu typu Airbus A320 – a později téhož měsíce oznámila modernizaci své flotily regionálních letadel Embraer E175. Modernizace letounů E175 zahrnuje vylepšené služby wifi pro cestující a Alaska se tak stala první velkou leteckou společností, která nabízí rychlou satelitní wifi v regionálních letadlech. Tyto kroky přicházejí poté, co Alaska na konci loňského roku uzavřela se společností Boeing dohody o nákupu a dodání pěti nových letadel 737-9 a o přestavbě dvou linkových letadel 737-800 na nákladní letadla. O služby nákladní letecké dopravy je ve státě Aljaška velký zájem.
ALK zveřejní výsledky za 1. čtvrtletí příští čtvrtek (20. dubna), a přestože rezidentní expertka společnosti Raymond James na letecký průmysl Savanthi Syth neočekává žádný ohňostroj, považuje společnost za silnou.
„Zvyšujeme hodnocení ALK z Outperform na Strong Buy, protože společnost opouští sezónně nejslabší čtvrtletí (obecně zažívá slabší 1. čtvrtletí než většina amerických konkurentů) a je v pozici, kdy může odblokovat výhody plynoucí z přechodu flotily A320/Q400, který by měl být dokončen do května. Ačkoli příznivé zajištění v roce 2022 vytváří těžší meziroční srovnání ve srovnání s většinou srovnatelných společností a přechod na flotilu A321 ve 2H23 a větší expozice vůči technickému sektoru zůstávají potenciálními riziky, věříme, že relativně nezhoršená rozvaha a obchodní iniciativy podpoří silnou tvorbu hodnoty pro akcionáře této historicky dobře řízené letecké společnosti,“ vyjádřil se Syth.
Spolu s novým ratingem Strong Buy pro akcie dává Syth ALK cílovou cenu 68 USD, což naznačuje její důvěru ve schopnost letecké společnosti dosáhnout v letošním roce 61% zhodnocení akcií.
Celkové konsenzuální hodnocení silně kupující akcie ze strany ulice je podpořeno 9 analytickými recenzemi, z toho 8 kupujícími a jedním držícím. Průměrná cílová cena akcií je 66,31 USD, což znamená ~57% jednoletý růst ze současné ceny akcií 42,11 USD.