Společnost Roku (ROKU), veterán v oblasti mediálních streamovacích platforem, v pátek zveřejnila dobré výsledky. Společnost ve všech ohledech překonala výhledové cíle vedení, překonala odhady Wall Street založené na výhledech a poslala akcie vzhůru. Když zazvonil závěrečný zvonec, investoři do Roku si během jediného dne připsali 31,4 %.
Při hlubším pohledu na obchodní výsledky a komentáře vedení jsem našel tři pádné důvody, proč do své stávající investice do Roku vložit další peníze. Žádná výsledková zpráva však není dokonalá a jeden problém vyčníval. Mohou vás kladné stránky inspirovat k tomu, abyste si pořídili pár akcií Roku? Je pro vás tento jediný nedostatek důvodem k uzavření obchodu? Ukážu vám, co mám na mysli, abyste se mohli správně rozhodnout pro své portfolio.
Začněme důvody, proč si Roku koupit právě teď.
1. Prodej reklamy se vrací zpět
Společnost Roku nechce své reklamní tržby příliš podrobně rozebírat, protože přesné složení jejích obchodních příležitostí je důležitým obchodním tajemstvím. Vedení společnosti však ve zprávě z tohoto týdne prozradilo, jak se trh vyvíjí.
Zdroj: Unsplash
Dva reklamní sektory byly označeny za obzvláště výkonné.
První z nich se týkala spotřebního zboží (CPG), včetně sponzorované sekce společnosti McDonald’s (MCD) na spořiči obrazovky Roku City. Tento marketingový kanál je pro společnost Roku vysoce maržovou operací a zájem o reklamu budující značku ze strany domácích značek, jako je McDonald’s, by mohl tento zdroj příjmů posunout na vyšší úroveň.
Za druhé, společnost Roku zaznamenala solidní nárůst prodeje reklamy související se zdravotními a wellness produkty. Tento nárůst naznačuje, že čerstvě podepsané nákupní partnerství se společností Shopify (SHOP) by mělo přinést ovoce. V rámci této dohody se na obrazovce Roku zobrazují reklamy s možností nakupování a vy můžete pomocí několika kliknutí odstraněním televizoru zadat objednávku spravovanou společností Shopify. Mezi první kupce reklamy v této službě patří značka doplňků stravy Olly společnosti Unilever (UL) a soukromý výrobce veslovacích trenažérů Ergatta.
Roku City tak vypadá jako solidní tahoun růstu s podporou společnosti McDonald’s a služba Shopify odstartovala slibnou tržní příležitost. Další odvětví mohou následovat, jakmile se světová ekonomika vzpamatuje z nedávné inflační krize, ale toto jsou předáci pozitivního reklamního trendu Roku.
2: Roku diverzifikuje své podnikání
Již jsem zmínil rozvíjející se platformu Roku City a zbrusu novou nákupní službu založenou na reklamách, kterou spravuje společnost Shopify, ale je toho víc.
Zdroj: Unsplash
Podle průzkumů společnosti Nielsen Media je kanál Roku Channel již nyní významnou platformou pro nové materiály a ve druhém čtvrtletí představoval 3 % času, který spotřebitelé věnují streamované televizi. Úroveň zapojení diváků je srovnatelná se zavedenými streamovacími službami, jako jsou MAX společnosti Warner Bros. Discovery a Peacock společnosti Comcast.
Řada chytrých televizorů se značkou Roku mohla zpočátku znít hloupě, protože specialista na platformy nezávislé na službách si cení možnosti uzavírat dohody a partnerství s jakýmkoli výrobcem zařízení. Řada 11 modelů televizorů Roku, prodávaných výhradně v obchodě Best Buy (BBY), však získává ocenění a zvyšuje prodeje. Tato zařízení, která jsou vždy vybavena celou řadou funkcí a služeb Roku, nikdy nebudou hlavním předmětem podnikání společnosti Roku, ale generální ředitel Anthony Wood je považuje za přátelskou vstupní bránu k hlavním produktům společnosti.
„Televizory jsou nyní nejdůležitějším způsobem, jak přidáváme aktivní účty,“ řekl Wood v hovoru k výsledkům. „Značkový program Roku je něco, co je nové, daří se mu a má několik různých účelů. […] Program pod značkou Roku je přírůstkem [programu softwarových licencí], pokud vidíme, že podporuje inovace.“
Společnost Roku v mnoha ohledech rozvíjí svou jednoduchou platformu pro streamování médií a také rozšiřuje své působení na trhu, například v Jižní Americe a západní Evropě. I když oživení reklamy bude chvíli trvat, tyto nápady by měly společnosti Roku pomoci dosáhnout organického obchodního růstu.
3: Společnost roste na správných místech
Ve druhém čtvrtletí přibylo 1,9 milionu nových aktivních účtů a 10,4 milionu nových jmen ve srovnání s předchozím rokem. To představuje 16% nárůst, a to i přes náročnou ekonomickou situaci a rozsáhlé zpomalení v celém odvětví zábavy.
Zdroj: Unsplash
Zároveň se počet streamovaných hodin společnosti Roku meziročně zvýšil o 21 % a ve druhém čtvrtletí dosáhl 25,1 miliardy hodin. Společnost nejenže přidává více účtů, ale také získává více času na obrazovce u průměrného diváka.
Takto si vybudujete silnou uživatelskou základnu, která by vám měla zůstat dlouhodobě věrná. Roku se může soustředit na zisky a peněžní toky později. Zatím je hlavním záměrem neustálé přidávání uživatelů a hlubší zapojení. Vzhledem k tomu, že společnost začínala jako hardwarová divize streamovací služby Netflix (NFLX), dává smysl, že Anthony Wood tuto zastřešující strategii doslovně kopíruje od staré mateřské společnosti.
Netflix konečně přeřadil na ziskovou dráhu, a to 12 let poté, co z této streamovací služby vytvořil firmu. Příběh globálního růstu společnosti Roku je stále v plenkách a nevadí mi, že si na udržitelné zisky počkám několik let. S tímto opožděným plánem zisku se příjem na konci streamovací duhy o tolik zvětší.
1 důvod, proč prodat Roku: Nejdůležitější cílový trh je zároveň tím, který má nejhorší výsledky
Ačkoli existuje několik důvodů, proč ocenit výkon společnosti Roku, nemůžeme přehlížet jednu zjevnou obavu: sektor médií a zábavy (M&E). M&E je tradičně největším a nejvýznamnějším sektorem nákupu reklamy společnosti Roku – je to logické, protože mnoho inzerentů nabízí služby přímo prostřednictvím platformy Roku. Pokud uvidíte reklamu na něco, co se vám líbí, je snadné se přímo na televizoru přihlásit k odběru další služby.
Odvětví M&E však neplní svou část dohody. Místo toho, aby vedl, zaostává a časový plán obnovy se zdá být spíše maratonem než sprintem. Důvod? Nyní, když se ekonomika vrací do normálních kolejí, mohou probíhající stávky hollywoodských odborů scénáristů a herců ohrozit krátkodobé vyhlídky zábavního průmyslu.
Zdroj: Unsplash
V tomto problémovém období nelze očekávat rychlé zotavení, což je pro investory, kteří se dívají na jinak dobré výsledky Roku, problém. Žádná investice není nikdy zcela bez slabých míst a v případě společnosti Roku by pomalé reklamní zakázky z odvětví M&E mohly být důvodem ke značným obavám.
Na závěr dodejme, že navzdory pátečnímu vzrušujícímu cenovému skoku se akcie Roku pouze vrátily na svou pozici před rokem a za 52 týdnů zaznamenaly mírný 2% nárůst. Pokud jste si tedy mysleli, že jste propásli svou šanci naskočit na palubu Roku, zamyslete se znovu. Loni v létě jsem se domníval, že akcie Roku jsou podhodnocené, a i po tomto působivém skoku si za tímto názorem stojím. Před zprávou o výsledcích byly akcie ještě levnější, ale vyšší cena získala podporu i díky solidní aktualizaci hospodaření. Svou investici do Roku chci nyní zdvojnásobit stejně jako minulý týden.