Proč by měla být společnost Li Auto do roku 2025 v hledáčku každého investora?

Akcie Li Auto mají za sebou skvělé léto, ale rostoucí problémy na straně Číny jsou důvodem k obavám.

Pokud vás zajímá a baví sektor elektromobility, jistě víte, že společnost i Li Auto (NASDAQ:LI) v tomto segmentu plní poměrně kontroverzní úlohu. Pojďme se na tuto společnost podívat o něco blíže..

Začalo to v květnu, kdy američtí analytici akcie společnosti Li Auto poměrně svorně označili za „jediné čínské akcie ze světa elektromobilů, které byste měli koupit“. V té době se akcie Li obchodovaly za méně než 30 dolarů za akcii. Na konci srpna byla na úrovni 41,53 USD.

Tento zisk je obzvláště působivý ve srovnání s konkurencí. Obři jako Alibaba Group Holding (NASDAQ:BABA) v tomto období klesají.

Společnost Nio (NYSE:NIO), první a nejznámější z čínských výrobců elektromobilů, kteří vstoupili na newyorský trh, si polepšila o pouhých 30 %. Akcie Li dokonce drží krok s akciemi společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA).

Nedělá to ani jen ze stoje. Ještě v květnu činila tržní kapitalizace Li téměř 30 miliard dolarů. Kč a jen od ledna se akcie zdvojnásobily.

Zdroj: Reuters

Bližší pohled na akcie Li Auto

Společnost Li může být stále nedoceněná, protože, jak napsal náš David Moadel, její budoucnost vypadá ještě lépe než současnost.

Společnost Li založil Li Xiang, zdatný manažer, který svou první společnost založil v 18 letech. Působil v představenstvu společnosti Nio a je známý svou flexibilitou, kdy mění strategie dříve než trh.

V současné době se společnost Li nachází v nejsilnějším bodě čínského trhu s elektromobily. Společnost vyrábí plug-in hybridy, vozy SUV, které nevyžadují žádné kompromisy, protože plynový motor podporuje baterii, což jim umožňuje dojezd až 800 km.

Li ví, že benzin stále nabízí větší hustotu, než jakou může nabídnout jakákoli baterie. Li se stal největším čínským výrobcem luxusních elektromobilů tím, že v podstatě neprodával elektromobily.

Rizika spojená s akciemi Li

Když kupujete akcie Li, kupujete si v nadneseném smyslu slova i samotnou Čínu. Kupujete čínský jüan, který vůči americkému dolaru oslabuje.

Proto naši analytici už v červenci navrhli, že je možná s budováním pozicí v akcích společnosti Li tak trochu brzdit. Varovali jsme, že se čínská ekonomika převaluje a že konfrontace s USA se zvyšuje. Od té doby tyto trendy pokračují.

Dalším rizikem, před kterým jsme tehdy varovali, je čínský demografický útes. Jejich průměrný věk je stejný jako v USA, ale Čína nedováží mladé lidi jako my.

To znamená, že stárne rychleji. Trh, který Li uspokojuje, může brzy začít klesat, zejména pokud se nepodaří najít dobrá pracovní místa pro mladší pracovníky.

Plány automobilky do budoucna

Li Xiang je nyní připraven změnit směr. Li plánuje do roku 2025 uvést na trh pět plně elektrických vozů a má plán samořízených vozů, který by mu mohl Elon Musk závidět.

Liovy plně elektrické vozy budou vybaveny novou „polotuhou“ baterií, která nabídne delší dojezd než současné lithium-iontové baterie. Společnost také vybuduje 800 dobíjecích stanic po celé Číně, které nabídnou ještě rychlejší dobíjení elektřiny než ty od Tesly.

Tento obrat vedl minulý měsíc k vybírání zisků z akcií Li.

Bullionářovo suma sumárum

Akcie Li se nám ale stále líbí více než jakákoli jiná čínská společnost obchodující s elektrickými vozidly v New Yorku.

Líbí se nám produkty společnosti. Líbí se nám rovněž i vedení společnosti, vize a flexibilita Xi Jianga. Mnohem raději bychom vlastnili akcie Li než například Xpeng (NASDAQ:XPEV), jehož nedávné kroky sice akcie pozvedly, ale zavánějí pro mě zoufalstvím.

Přesto se celé léto Li prodáválo za trojnásobek tržeb a třicetinásobek zisku v příštím roce. Vzhledem k rizikům spojeným s čínskými investicemi je to oceněno tak trochu na hraně.

Pokud jste do Li vstoupili na začátku léta, stále máte slušný zisk. Pokud jste tak neučinili, stále máte čas počkat na vyjasnění a lepší šanci dostat se do hry.

Zdroj: BurzovníSvět.cz