6 levných spotřebitelských akcií se silným růstem zisku

Výrobci diskrečního spotřebního zboží se nacházejí ve výhodné pozici – a mnohé z jejich akcií nejsou drahé.

Maloobchodní tržby vzrostly v červenci oproti předchozímu roku o 3,2 %, což je oproti červnovým 1,2 % nárůst, který je známkou toho, že se spotřebitelské výdaje zvyšují navzdory snahám Federálního rezervního systému omezit poptávku po zboží a službách. A ekonomové tvrdí, že dobré časy mohou pokračovat, protože Federální rezervní systém již téměř skončil, ne-li úplně skončil, se zvyšováním úrokových sazeb v boji proti inflaci.

Vzhledem k tomu analytici zvyšují prognózy zisků společností, jejichž výrobky lidé kupují, když jim po nákupu základních potravin zbývají peníze. Tyto podniky – příkladem jsou General Motors (GM), Ford Motor (F) a Booking Holdings (BKNG) – jsou ziskovější, když ekonomika roste rychleji.

Souhrnná prognóza zisku na akcii pro rok 2023 u společností ve fondu Invesco S&P 500 Equal Weight Consumer Discretionary ( RSPD ), který váží každou akcii stejně a vylučuje mimořádný vliv Amazon.com (AMZN), vzrostla podle společnosti FactSet za posledních šest měsíců o 10 %.

To přichází v době, kdy mnoho společností zaměřených na spotřební zboží vydělalo více, než se očekávalo. Tržby překonaly odhady, i když ne o mnoho, a zpomalující se růst nákladů na pracovní sílu a materiál pomáhá překonávat odhady ziskových marží.

Zdroj: Unsplash

Aby Barron’s našel společnosti, které skutečně odrážejí sílu v tomto sektoru, provedl screening těch, u nichž došlo k ještě vyšší revizi zisků, než je tato. Vzhledem k tomu, že akcie často rostou s tím, jak se zvyšují prognózy zisků, hledali jsme pouze ty, které se obchodují za nejvýše dvacetinásobek očekávaného zisku na akcii v příštím roce. Pro srovnání, pro index S&P 500 je to 19násobek.

Kromě společností Ford, GM a Booking se objevila i jména Caesars Entertainment (CZR), MGM Resorts International (MGM) a Royal Caribbean Group (RCL).

Konsensuální předpověď analytiků pro zisk na akcii společnosti Ford na rok 2023 se za posledních šest měsíců zvýšila přibližně o 30 %. To pomáhají vysvětlit dobré výsledky za druhé čtvrtletí. Tržby dosáhly 44,9 miliardy USD, zatímco analytici očekávali 43,2 miliardy USD, protože ceny byly vyšší a prodalo se více vozidel. Provozní marže překonaly odhady a přispěly k zisku na akcii ve výši 72 centů, zatímco Wall Street očekával 54 centů.

A akcie jsou stále levné. Z maxima pro rok 2023, kterého dosáhly v červenci, klesly a obchodují se za něco málo přes šestinásobek zisku, což je zhruba polovina násobku, za který se obchodovaly na začátku roku 2022, než Fed začal zvyšovat sazby.

Odhady zisku na akcii pro GM vzrostly přibližně o 26 %. Ve druhém čtvrtletí dosáhla tržeb ve výši 44,7 miliardy USD, což je více než očekávaných 42,1 miliardy USD. Přestože provozní marže nedosáhly očekávaných hodnot, protože náklady byly vyšší, než se očekávalo, GM prodala dostatek automobilů a měla dostatečné tržby, aby vykázala zisk na akcii ve výši 1,91 USD, což je více než očekávaných 1,86 USD.

Akcie, které rovněž poklesly oproti svému letošnímu maximu, se obchodují za méně než pětinásobek zisku oproti přibližně devítinásobku na začátku roku 2022.

Předpovědi zisku na akcii pro Booking, webovou stránku s rezervacemi hotelů v hodnotě 112 miliard dolarů, vzrostly o 10,5 %. Tržby rostou každoročně již více než deset let, protože online plánování cest vytlačuje lidské cestovní kanceláře.

Od roku 2024 analytici podle FactSet očekávají, že roční tržby po dobu tří let porostou téměř o 10 % ročně a v roce 2026 dosáhnou 27,7 miliardy USD. Společnost překonala prognózy v 15 z posledních 20 čtvrtletí. Podle konsensu Wall Street by se měly zvýšit marže, což by odblokovalo téměř 13% roční růst zisku na akcii, který by v roce 2026 dosáhl celkové výše 204,52 USD. V telefonickém rozhovoru k nejnovějším výsledkům vedení společnosti Booking uvedlo, že hledá nové zdroje příjmů a že jednou z možností je zpoplatnění plateb prováděných na platformě.

Akcie se obchodují na zhruba 19,4násobku odhadu zisku na akcii, a to i po více než 50% růstu v letošním roce. Těchto 19,4 je méně než dvojnásobek 13% růstu zisku, kterého by měl Booking dosáhnout. Srovnatelný údaj pro index S&P 500 je přibližně dvojnásobkem očekávaného růstu zisku na akcii.

Dejte těmto akciím šanci.