Společnost ve svém výhledu varovala před pokračujícími obtížnými srovnáními, dalšími měnovými problémy kvůli silnému dolaru a určitým zpomalením výdajů na značky.
Finanční ředitelka Ruth Poratová v hovoru poukázala na náročná srovnání za 2. čtvrtletí a uvedla, že „velmi dobré výsledky v oblasti příjmů v loňském roce budou i nadále vytvářet náročné srovnávací ukazatele, které budou ovlivňovat meziroční tempo růstu příjmů z reklamy po zbytek roku.“
„V oblasti YouTube a sítě odráží snížení výdajů některých inzerentů ve druhém čtvrtletí nejistotu v souvislosti s řadou faktorů, které je obtížné rozdělit,“ dodala.
Co se týče amerického dolaru, který v loňském roce v době pandemie COVID-19 představoval „významný“ protivítr, je nyní překážkou a podle Porata společnost na základě dosavadních čtvrtletních výsledků očekává ještě větší měnový protivítr ze silného dolaru (ve 2. čtvrtletí měl negativní dopad 3,7 procentního bodu).
Zdroj: Unsplash
Vliv směnných kurzů je silnější na provozní výnosy než na tržby, poznamenává Porat, a nákladová základna společnosti je více zatížena Spojenými státy, protože většina výzkumu a vývoje se nachází doma.
V roce 2023 se podle ní projeví zpomalení náboru nových zaměstnanců a společnost nadále očekává nárůst kapitálových výdajů v roce 2022 oproti loňskému roku, „což se projeví zejména v investicích do technické infrastruktury v celosvětovém měřítku, přičemž největší část tvoří servery“.
Vyhledávání na YouTube se stalo záležitostí roku 2022 a obchodní ředitel Philipp Schindler věnoval této jednotce část svého komentáře. Ve druhém čtvrtletí bylo v meziročním srovnání největším faktorem překonání „velmi silného“ druhého čtvrtletí roku 2021, a to během zotavování se z počátečních dopadů COVID-19.
YouTube má podle něj stále dobrou pozici k tomu, aby inzerentům poskytoval dosah, výsledky a relevanci, které požadují. Co se týče boje v odvětví videostreamingu o krátká videa a konkurenční TikTok (BDNCE): „Spotřebitelé stále častěji konzumují krátká videa. Samozřejmě to pozorujeme na více platformách, včetně YouTube.“
Podle něj se na krátké filmy na YouTube každý měsíc podívá více než 1,5 miliardy uživatelů a jednotka zaznamenala výrazný nárůst času sledování po celém světě. A „první výsledky v oblasti monetizace krátkých filmů jsou také povzbudivé a jsme nadšeni z příležitostí, které se zde nabízejí.“
Zdroj: Unsplash
Na dotaz ohledně naléhavosti dosažení rentability cloudových marží Porat odpověděl, že podle názoru společnosti „jde o mimořádnou příležitost, dlouhodobou příležitost a podnikoví zákazníci jsou stále na začátku přechodu na cloud.“
Interně se diskutuje o kompromisu mezi růstem příjmů a okamžitou ziskovostí a „zaměřujeme se na to, abychom zajistili, že investujeme na podporu dlouhodobého růstu vzhledem k růstu, který vidíme … a hledáme cestu k ziskovosti, cestu k pozitivnímu volnému peněžnímu toku, abychom dosáhli atraktivních výnosů,“ řekl Porat.