Pokud hledáte akcie, které by využily příležitosti v podobě zimní sezóny, nehledejte nic jiného než tyto tři společnosti.
Uplynulá sváteční sezóna už spustila další vlnu výdajů, protože spotřebitelé budou pokračovat v obdarovávání a oslavách. Tento typ spotřebitelských výdajů pomáhá zvyšovat tržby v různých odvětvích, jako jsou textilní a oděvní společnosti. Tyto textilní akcie nabízejí širokou škálu výrobků, od luxusního zboží až po výrobky každodenní potřeby využívané v zimním období, a také dárky pro běžné zákazníky. A to investorům otevírá různé příležitosti, které mohou využít.
Vzhledem k tomu, že ekonomika pomalu nabírá na síle a Fed signalizuje snížení sazeb v roce 2024, můžeme být na prahu ještě lepší ekonomiky v roce 2024. Proto je nejlepší dívat se na sektory, které nabízejí silný potenciál využít svátečního shonu a oživení v roce 2024. Zde jsou tři akcie textilního a oděvního průmyslu, které stojí za zvážení.
Ralph Lauren Corporation (RL)
Ralph Lauren Corporation (NYSE:RL) je návrhář a výrobce luxusních výrobků, oděvů, parfémů a různých lifestylových produktů. Společnost působí především v Evropě, Asii a Severní Americe. Nabízí kolekce pro ženy, muže a děti. Ralph Lauren neustále pracuje na rozšiřování své globální působnosti a nedávno oznámil své plány rozšířit v příštích letech působnost do Kanady prostřednictvím digitálního obchodu. Společnost také oznámila první spolupráci s umělci ve své rezidenci v rámci kolekce speciálních výrobků.
Ve své poslední zprávě o výsledcích hospodaření Ralph Lauren překonal očekávání, když jeho nejvyšší tržby byly vedeny 6% nárůstem prodeje přímo v obchodech a 10% nárůstem průměrného maloobchodního prodeje na jednotku (AUR) – což svědčí o dominantním postavení jeho značky a cenové síle. Celkově má společnost i nadále pozitivní výhled na své tržby a provozní marže.
Zdroj: CNBC
Pokud jde o očekávání, společnost RL udržela své marže nad plánovanými hodnotami – a to i při vyšších nákladech a marketingu. Společnost také investuje do zvýšení angažovanosti zákazníků prostřednictvím sociálních médií díky zvýšené rozmanitosti kulturních aktivit. Toto zaměření na zapojení zákazníků a strategické investice řadí RL na první místo našeho seznamu akcií textilního a oděvního průmyslu.
Lululemon Athletica Inc.(LULU)
Společnost Lululemon Athletica Inc. (NASDAQ:LULU) je návrhář, maloobchodník a distributor různých sportovních oděvů a doplňků. Působí v rámci přímého prodeje spotřebitelům a ve firemním obchodě. Mezi její výrobky patří kalhoty, topy, šortky a bundy určené spotřebitelům, kteří se věnují zdravému životnímu stylu, jako je běh, trénink, jóga a další aktivity. Společnost například nedávno oznámila pětileté strategické partnerství se společností Peloton.
Pokud jde o vedení, společnost nedávno oznámila, že do jejího představenstva byl jmenován Shane Grant. Grant má za sebou působivé výsledky v oblasti podnikání s globálními značkami, což bude skvělým přínosem pro růstovou strategii společnosti LULU „Power of Three ×2“.
Pokud jde o finanční výsledky, společnost vykázala hvězdný nárůst svých tržeb, které meziročně vzrostly o 19 %. Hrubý zisk byl rovněž o 21 % vyšší než v loňském čtvrtletí. Provozní zisk sice zaznamenal 4% pokles, ale i tak upravený údaj vykázal 24% nárůst, což poukazuje na odolnost společnosti navzdory ekonomickým podmínkám.
Zdroj: Getty Images
Jako investorovi se mi líbí, že společnost Lululemon podnikla různé kroky k podpoře hodnoty pro akcionáře. Příkladem může být např: Program zpětného odkupu akcií společnosti LULU v hodnotě 1 miliardy USD dokazuje, že jí zbývá dostatek hotovosti, aby potěšila akcionáře. Tato silná vize růstu a investiční strategie dává společnosti LULU pádný a přesvědčivý argument, proč je jednou z nejlepších textilních a oděvních společností, které můžete koupit do svého portfolia.
Skechers U.S.A.(SKX)
Skechers U.S.A., Inc. (NYSE:SKX) je společnost zabývající se výrobou výkonnostní a lifestylové obuvi a oblečení, která působí ve velkoobchodním segmentu a v segmentu textilního a oděvního průmyslu přímo pro spotřebitele. V rámci velkoobchodních segmentů společnost spolupracuje s obchodními domy, specializovanými obchody a maloobchodními prodejci sportovních potřeb. V segmentu přímého prodeje spotřebitelům nabízí výrobky prostřednictvím různých tržišť, jako jsou tovární prodejny, digitální stránky a mobilní aplikace. Společnost strategicky zvýšila povědomí o své značce spoluprací s umělci, jako jsou Ricardo Cavolo a Doja Cat.
Společnost Skechers vykázala výjimečné třetí čtvrtletí s rekordními tržbami ve výši 2,02 miliardy USD, což představuje meziroční nárůst o 7,8 %. Prodej přímo spotřebitelům vzrostl o 23,8 %, hrubá marže se zvýšila o 52,9 % a společnost zaznamenala celkový pokles zásob o 24,0 %.
Zdroj: Shutterstock
Analytici se v tomto čtvrtletí také dočkali přízně. Společnost překonala očekávání zisku o 19,23 % také díky růstovým strategiím společnosti, jako je spolupráce s celebritami, která zvýšila povědomí o značce díky podpoře Harryho Kanea, Julia Randla a Snoop Dogga.
Do budoucna chce společnost do roku 2026 dosáhnout obratu 10 miliard dolarů. Díky silnému vedení, strategickým partnerstvím a působivému růstu tržeb je to slibná perspektiva, pokud hledáte textilní společnost ke koupi.