Očekává se, že síť mexických restaurací bude pokračovat v rychlém růstu, což je dobré znamení pro akcie Chiptole.
Mnoho Američanů v nedávném průzkumu uvedlo, že hodlají v budoucnu utrácet více peněz za potraviny. To je dobrou předzvěstí pro Chipotle Mexican Grill (NYSE:CMG), který se stal jedním z nejoblíbenějších amerických restauračních řetězců. Navíc v prvním čtvrtletí letošního roku vzrostly srovnatelné tržby restaurací Chipotle, zisky i ziskové marže o impozantní částky a společnost pokračuje v efektivních inovacích a otevírání značného množství nových restaurací.
Ve světle všech těchto bodů považuji akcie Chipotle v tuto chvíli za nákup pro investory, kteří chtějí zvýšit expozici vůči akciím restaurací.
Makro trendy jsou v tuto chvíli příznivé
V nedávném průzkumu, který provedla respektovaná poradenská společnost McKinsey, důvěra Američanů v ekonomiku klesla a dosáhla nejnižší úrovně od konce loňského roku. Firma však uvedla, že „jedinci z generace mileniálů a X uvedli, že hodlají více utrácet za jídlo, a to jak za stravování v restauracích, tak za nákup potravin pro domácí spotřebu“.
Touha mileniálů utrácet více za restaurace je pro Chipotle velmi dobrou předzvěstí. Společnost totiž uvedla, že více než 50 % jejích zákazníků patří buď ke generaci mileniálů, nebo ke generaci Z. Chipotle navíc uvádí, že její zákazníci jsou obvykle bohatší, než je průměr. Nedávná studie totiž zjistila, že zákazníci společnosti mají o 20 % vyšší pravděpodobnost, že vydělávají více než 125 000 USD ročně, než je průměr. V době, kdy se méně majetní Američané cítí být tlačeni vysokou inflací posledních let, by Chipotle měl těžit z relativního bohatství své zákaznické základny.
Zdroj: Unsplash
Silné výsledky společnosti Chipotle za 1. čtvrtletí by ji měly udržet na výsluní
V 1. čtvrtletí vzrostl nejvyšší obrat řetězce restaurací oproti stejnému období předchozího roku o 14 % na 14 miliard USD, zatímco srovnatelné tržby restaurací se meziročně zvýšily o 7 %. Provozní marže na úrovni restaurací se navíc oproti 1. čtvrtletí 2023 zlepšila o 1,9 procentního bodu na 27,5 %.
Pro celý rok 2024 společnost očekává, že její srovnatelné tržby v restauracích vzrostou o 5 až 9 %. Také analytici v průměru předpovídají, že její zisk na akcii v tomto roce vzroste na 55,73 USD ze 44,86 USD v roce 2023. A konečně průměrný odhad počítá s tím, že zisk na akcii v roce 2025 postoupí na 67,07 USD.
Efektivní inovace a otevření mnoha a mnoha nových restaurací
Chipotle představil nabídku dušeného hovězího masa s názvem Braised Beef barbacoa. Tato ručně drcená nabídka s česnekem a kmínem mi připadá v americkém sektoru rychlého občerstvení poměrně originální. Podle generálního ředitele Briana Niccola je toto jídlo stále oblíbenější a reklamní kampaň, která ho propaguje, je úspěšná.
Společnost věří, že nová nabídka zvýšila její tržby. Úspěch tohoto nového výrobku ukazuje, že Chipotle je stále schopen zavádět atraktivní novinky a efektivně je prodávat.
Společnost mezitím plánuje otevřít v roce 2024 přibližně 300 nových restaurací. To naznačuje, že dokáže i nadále ziskově rozšiřovat svou působnost v USA. Pokračující nárůst počtu restaurací by měl do budoucna významně zvýšit její horní i dolní zisk.
Většina analytiků na Wall Street zůstává ohledně Chipotle optimistická
Existuje více známek toho, že Wall Street zůstává společností nadšena. Například banka Goldman Sachs nedávno označila Chipotle za jeden ze svých šesti nejlepších tipů v restauračním sektoru a zahájila sledování této společnosti s ratingem „buy“. Banka poznamenala, že ačkoli se domnívá, že někteří spotřebitelé začínají více dbát na cenu, „jsou stále ochotni platit za diferencovanou hodnotu“. V důsledku toho mohou lépe hodnocené značky v budoucnu získat podíl na trhu.
Investor’s Business Daily dává akciím Chipotle akumulační/distribuční rating B+ , což znamená, že velcí investoři v posledních 13 týdnech nakupovali značné množství akcií.