Akcie společnosti Chewy, která se zabývá prodejem potřeb pro domácí zvířata, se mohou zvednout z květnových minim. Je však ještě příliš brzy na to, abychom mohli říci, že se investoři do této kdysi horké akcie opět zamilovali. Akcie Chewy jsou stále téměř o 80 % níže než na vrcholu, který dosáhly v roce 2021, kdy vypukla pandemie, a v současné době se jejich cena pohybuje těsně u konsensuálního cíle analytiků na úrovni 25,44 USD (téměř polovina z nich hodnotí akcie Chewy pouze jako „držet“). Je zřejmé, že vyhlídky této společnosti jsou stále v nedohlednu.
Investoři, kteří myslí na budoucnost, by však i přes zjevný nedostatek vážného býčího zájmu mohli uvažovat o tom, že se do akcií společnosti Chewy ponoří. Zdá se, že trh se dívá hned za tři hlavní důvody, proč tuto akcii vlastnit.
3 důvody pro nákup akcií Chewy
Společnost pravděpodobně znáte (zejména pokud jste majiteli domácích mazlíčků). Chewy prodává řadu hraček, krmiv, léků a dalších produktů pro domácí mazlíčky. Výrazně se však liší od jmen, jako jsou Petco Health and Wellness a Petsense. Zatímco většina jejích konkurentů má kamenné pobočky, Chewy je od svého založení v roce 2011 budována pouze online.
I díky tomu je to velký rozdíl. Maloobchodní prodejci jako výše zmíněné společnosti PetSense a Petco v 90. letech a na začátku nového tisíciletí přebudovali své fyzické pobočky, aniž by se řádně připravili na – nebo dokonce tušili – hloubku narušení, které nakonec způsobí elektronické obchodování. Všechny tyto řetězce se od té doby samozřejmě přizpůsobily. Většina těchto řetězců se však také stále snaží optimalizovat svou přítomnost v kamenných prodejnách pro moderní spotřebitele.
Zdroj: Getty Images
Společnost Chewy mezitím také využila svou výhodu efektivity a v minulém fiskálním roce proměnila tržby v hodnotě 11,1 miliardy dolarů v čistý zisk ve výši 39,6 milionu dolarů. To je sotva vysoká marže, ale na společnost, která je pro většinu záměrů stále v počáteční fázi, je to úctyhodné.
Existují tři jasné důvody, proč se domnívat, že internetový prodejce potřeb pro domácí zvířata je připraven vstoupit do dalšího období své existence s vyššími maržemi.
1. Lidé stále milují své domácí mazlíčky!
Zájmy a koníčky lidí přicházejí a odcházejí. Jejich zájem o domácí mazlíčky má však překvapivě trvalou sílu. Americká asociace Pet Products Association uvádí, že američtí spotřebitelé loni za své mazlíčky dohromady utratili 147 miliard dolarů. To je o více než 7 % více než v roce 2022, a to navzdory obtížné ekonomické situaci, a na cestě k předpokládanému objemu 150,6 miliardy dolarů v letošním roce. Mnozí majitelé domácích mazlíčků skutečně uvádějí, že péčí o své chlupáče dobrovolně trpí určitým finančním stresem.
Celková míra vlastnictví domácích mazlíčků se v loňském roce rekordně snížila. Opět podle údajů Americké asociace pro produkty pro domácí zvířata se 70 % amerických domácností, v nichž v roce 2021 žilo alespoň jedno domácí zvíře, propadlo na pouhých 66 % v roce 2022 (údaje za rok 2023 ještě nejsou k dispozici). Jen mějte na paměti, že vlastnictví domácích mazlíčků skokově vzrostlo během pandemie COVID-19 a kvůli ní. V roce 2019 před COVID mělo domácího mazlíčka pouze 67 % amerických domácností.
2. Obchod se zvířecími potřebami je stále více online
Stejně jako většina ostatních maloobchodů se i obchod s potřebami pro domácí zvířata stále častěji uskutečňuje online. Společnost Packaged Facts, která se zabývá průzkumem trhu se spotřebním zbožím, uvádí, že více než třetina nákupů potřeb pro domácí zvířata ve Spojených státech se nyní uskutečňuje online, a předpovídá, že do roku 2026 se 45 % z nich uskuteční prostřednictvím internetu.
Tím však tento růst nekončí. Agentura Bloomberg Intelligence předpovídá, že americký trh s elektronickým obchodováním s potřebami pro domácí zvířata se do roku 2030 zdvojnásobí a jeho hodnota by měla dosáhnout zhruba 60 miliard dolarů. Pro představu, společnost Chewy by měla v letošním roce realizovat obchody v hodnotě 12 miliard dolarů.
Zdroj: Getty Images
Je zřejmé, že společnost Chewy nezíská celý tento růst trhu pro sebe. Jak bylo uvedeno, hráči jako Petco a Petsense společnosti Tractor Supply nyní působí také online. Společnost Chewy však pravděpodobně získá větší než spravedlivý podíl na tomto růstu, protože je jednoduše lépe vybavena k tomu, aby mohla těmto hráčům, kteří se orientují na kamenné prodejny, konkurovat online.
3. Chewy se osvědčuje skutečným růstem
A konečně, stačí se podívat na minulý a předpokládaný růst tržeb a zisků této společnosti, aby bylo jasné, že je ve správný čas na správném místě a se správnou platformou. Ačkoli se od této chvíle očekává zpomalení růstu tržeb, růst zisků by se měl zrychlit, protože společnost Chewy má nyní velikost a rozsah, na které čekala.
Stojí za to dodat, že Chewy se může pochlubit solidní historií překonávání očekávání. Tyto výhledy analytiků mohou ve skutečnosti podceňovat to, jak dobře bude společnost v budoucnu fungovat.
Chewy, Inc. (CHWY)
Stačí se na to podívat z nadhledu
Je to ideální akcie pro portfolio každého? Ne. stále se jedná o velmi drahou akcii, a to navzdory růstu zisků, který je pravděpodobně ve hře, což by mohlo již tak volatilní akcie ještě více rozkolísat. Neexistuje také žádná skutečná bariéra pro vstup na trh online dodávek pro domácí zvířata, což ponechává otevřené dveře dobře financovaným hráčům, jako je Amazon a/nebo Walmart, pokud by chtěli zdvojnásobit svou přítomnost v oblasti online dodávek pro domácí zvířata.
Pokud by však některý z potenciálních konkurentů byl ochoten a schopen vyvinout na Chewy skutečný tlak, pravděpodobně bychom se již dočkali toho, že by se to zformovalo a začalo mít význam. Zatím se tak nestalo. Menší, úzce zaměřená společnost využívá obě tyto výhody a sklízí z toho výhody. Akcie jsou schopné tuto sílu dříve či později reflektovat. Potenciální odměna za to trpělivým investorům, kteří snášejí riziko, určitě stojí.