Akcie společnosti specializující se na cloudové služby po poslední zprávě o výsledcích prudce klesly.
SpolečnostSnowflake (SNOW) začala svůj život jako veřejná společnost s velkými ambicemi a velkým nadšením trhu. Od konce roku 2021 je však pro dlouhodobé akcionáře poněkud neuspokojivou investicí. Jen v roce 2024 klesly ceny akcií tohoto poskytovatele cloudové datové platformy o 44 %, i když index technologického sektoru Nasdaq-100 posílil o 6 %.
Společnost Snowflake je dlouhodobě neúspěšná a od svého vstupu na burzu v září 2020 ztratila 56 % své hodnoty. Soudě podle nálady na trhu ohledně této akcie to vypadá, že v dohledné době se její investoři úlevy nedočkají.
Po uzavření trhu 21. srpna společnost zveřejnila výsledky za druhé fiskální čtvrtletí roku 2025, které skončilo 31. července. V následující obchodní seanci se ceny akcií společnosti Snowflake propadly o 15 %, přestože její tržby rostly rychleji, než se očekávalo, a její zisk předčil očekávání Wall Street. Zdá se, že obavy ze zpomalujícího se růstu společnosti i neuspokojivý výhled vedly investory k tomu, že opět stiskli tlačítko paniky.
Je nejnovější propad akcií společnosti Snowflake příležitostí pro investory, kteří chtějí koupit zlevněnou, ale rychle rostoucí společnost, která by mohla v dlouhodobém horizontu přinést zajímavé zisky?
Zdroj: Unsplash
Prodejci společnosti Snowflake možná udělali špatný krok
Tržby společnosti Snowflake se ve druhém fiskálním čtvrtletí meziročně zvýšily o 29 % na 869 milionů USD, což bylo více, než činil konsensuální odhad 852 milionů USD. Zisk společnosti mimo GAAP však klesl na 0,18 USD na akcii z 0,22 USD na akcii ve stejném čtvrtletí loňského roku. Toto číslo však bylo vyšší než odhad Wall Street ve výši 0,16 USD na akcii.
Pokles zisku společnosti Snowflake byl způsoben snížením jejích marží. Konkrétně upravená hrubá marže společnosti Snowflake v minulém čtvrtletí klesla o 1 procentní bod na 73 %. Provozní marže mimo GAAP se snížila o 3 procentní body na 5 %. Tyto poklesy však byly důsledkem investic, které společnost vkládá do grafických procesorů (GPU), „aby uspokojila poptávku zákazníků po novějších funkcích našich produktů“.
Nové funkce produktů, které má společnost Snowflake na mysli, jsou její nabídky zaměřené na AI. Společnost připravila pro uvedení na trh v tomto fiskálním roce řadu produktů založených na generativní umělé inteligenci, které jejím zákazníkům umožní využívat jejich vlastní data k vytváření a nasazování různých typů aplikací.
Dobré je, že zaměření společnosti Snowflake na přidávání funkcí souvisejících s AI do její datové cloudové platformy zřejmě přináší ovoce. Zákaznická základna společnosti se v posledním čtvrtletí meziročně zvýšila o 21 % na 10 249 zákazníků. Ještě působivější byl však nárůst výdajů jejích stávajících zákazníků.
Společnost Snowflake vykázala čistou míru udržení příjmů ve výši 127 %. Tento ukazatel porovnává příjmy z produktů, které zákazníci společnosti Snowflake vygenerovali v určitém období, s výdaji stejných zákazníků v předchozím roce. Hodnota přesahující 100 % odráží, že stávající zákazníci zvýšili své výdaje za její nabídky.
Za zmínku stojí, že počet zákazníků společnosti Snowflake, kteří v posledních 12 měsících poskytli příjmy z produktů vyšší než 1 milion USD, se ve druhém fiskálním čtvrtletí meziročně zvýšil o 28 % na 510. To bylo rychlejší než tempo růstu celkové zákaznické základny společnosti Snowflake. Kombinace nárůstu zákaznické základny společnosti Snowflake a její schopnosti generovat více peněz od stávajících zákazníků ji připravuje na silný dlouhodobý růst.
To jasně dokládá zbývající výkonnostní závazek společnosti (RPO) – smluvní budoucí příjmy, které ještě nebyly uznány. V minulém čtvrtletí vzrostly RPO meziročně o působivých 48 % na 5,2 miliardy dolarů. Tempo růstu této metriky bylo mnohem vyšší než růst tržeb společnosti Snowflake a výrazně překročilo celoroční výhled společnosti na růst tržeb z produktů o 26 % na 3,35 miliardy dolarů.
Existuje tedy velká šance, že tempo růstu společnosti Snowflake by se mohlo v budoucnu zrychlit, a proto by investoři udělali dobře, kdyby se na krátkodobý výhled nedívali.
Zdroj: Bloomberg
Lukrativní příležitost k dlouhodobému růstu
Výhled vedení společnosti na tržby z prodeje produktů ve výši 850 až 855 milionů dolarů za aktuální čtvrtletí by znamenal meziroční růst o 22 %. To je těsně nad konsensuálním odhadem analytiků ve výši 851 milionů dolarů, ale stále by to znamenalo zpomalení oproti 29% růstu tržeb z produktů v minulém čtvrtletí. Již jsme však viděli, že se výrazně zlepšila příprava příjmů společnosti Snowflake, takže je zde velká šance, že by nakonec mohla dosáhnout silnějšího růstu.
Společnost Snowflake navíc očekává, že se její celkový oslovitelný trh rozšíří z loňských 152 miliard USD na 342 miliard USD v roce 2028. Přidání funkcí využívajících umělou inteligenci by jí mělo umožnit získat větší podíl na nabízených příležitostech, což by v budoucnu vedlo k silnějšímu růstu. Kromě toho se očekává, že se společnost od příštího roku vrátí k růstu zisku po letošním předpokládaném poklesu na 0,60 USD na akcii z 0,98 USD na akcii ve fiskálním roce 2024.
Konkrétně se předpokládá, že zisk společnosti Snowflake v příštím fiskálním roce vyskočí o 55 % a v následujícím roce o 48 %. Trh by mohl tento úžasný růst zisků společnosti Snowflake odměnit dalším růstem. Přijetí umělé inteligence na oslovitelném trhu společnosti Snowflake zároveň již nyní pomáhá budovat solidní portfolio příjmů do budoucna, což by jí mohlo umožnit udržet si solidní tempo růstu po dlouhou dobu.
Společnost jako taková má nyní silnější katalyzátory a mnohem větší adresovatelný trh, který může využít, a její čísla naznačují, že tuto příležitost již využívá. Prudký pokles akcií společnosti Snowflake lze tedy považovat za příležitost k nákupu, jejíž osud by se mohl po letech nedostatečné výkonnosti konečně obrátit.
Zdroj: Getty Images