Najít výnosy, které by překonaly trh, je pro investory na jakékoli úrovni skutečnou výzvou. Dokonce ani nalezení jednotlivých akcií, které mohou jednoduše generovat kladné výnosy po delší dobu, není snadný úkol. Podle jedné studie společnosti J.P. Morgan mělo v letech 1980 až 2021 více než 40 % akcií záporný výnos.
Z tohoto důvodu se začínajícím investorům často nejlépe daří, když se drží osvědčených vítězů. Podívejme se na tři osvědčené vítězné akcie k nákupu, které mají na to, aby investorům i nadále pomáhaly budovat bohatství v průběhu času.
1. Apple
Existuje důvod, proč je společnost Apple (AAPL) největším článkem v portfoliu známého investora Warrena Buffetta. Apple dokázal to, co se podařilo jen málokteré společnosti vyrábějící spotřební elektroniku, a etabloval se jako luxusní značka. Zároveň vytváří produkty, které spotřebitelé každých několik let modernizují a které jsou považovány za tak důležité, že bezdrátoví operátoři pomáhají financovat jejich nákupy.
Zdroj: Getty Images
Hnací silou budoucího úspěchu společnosti Apple je však její podnikání v oblasti služeb, kterému vévodí obchod s aplikacemi. Apple si v současnosti bere 30 % podíl (15 % pro menší vývojáře) z téměř každého dolaru, který zákazníci utratí v jeho obchodě s aplikacemi. Jedná se o velmi ziskový obchodní segment, který je nejrychleji rostoucím segmentem společnosti a jehož tržby v posledním čtvrtletí meziročně vzrostly o 14 % na 24,2 miliardy dolarů. Její podnikání v oblasti služeb mělo v minulém čtvrtletí 74% hrubou marži ve srovnání s jejím podnikáním v oblasti produktů s hrubou marží kolem 35 %.
I když se vyskytly problémy s regulací, které donutily společnost Apple otevřít své podnikání v Evropské unii obchodům s aplikacemi třetích stran, společnost přišla s kreativními způsoby, jak stále vydělávat hodně peněz. Patří mezi ně účtování poplatků obchodům s aplikacemi třetích stran ve výši 50 eurocentů (0,56 USD) za uživatele ročně a stejné částky od každého vývojáře aplikací, který zaznamená více než 1 milion instalací ročně, za každou novou instalaci nad 1 milion.
Díky vysoce lepivému podnikání by společnost měla v příštích letech začít těžit z inovací v oblasti umělé inteligence (AI). A to jak z cyklu aktualizace produktů, tak i z větších příjmů ze služeb z nových inovací aplikací s umělou inteligencí, kde bude dostávat podíl.
Společnost Apple se v průběhu času osvědčila jako firma, která buduje bohatství, a to by mělo pokračovat i v budoucnu. Prokázal také velkou schopnost přizpůsobit se, když se z téměř zkrachovalého výrobce počítačů stal jednou z největších společností na světě.
2. Amazon
Společnost Amazon (AMZN) prokázala, že je jednou z nejpřizpůsobivějších a nejinovativnějších společností posledních tří desetiletí. A nakonec je právě tento podnikatelský étos tím, co z této akcie i nadále učiní nástroj k budování bohatství.
Zdroj: Getty Images
Společnost začínala jako internetový prodejce knih, ale svůj model přizpůsobila tak, aby se stala tržištěm elektronického obchodu a logistickým gigantem. Vyvinula také první veřejnou cloudovou službu Amazon Web Services (AWS), která se stala jejím nejcennějším podnikem.
Vzhledem k tomu, že umělá inteligence představuje obrovskou příležitost, není pochyb o tom, že Amazon bude investovat, aby vyhrál, což je vzorec, který pomohl vybudovat společnost do dnešní podoby. Společnost útočí na AI několika způsoby. Patří mezi ně pomoc zákazníkům AWS při vytváření vlastních řešení AI prostřednictvím platforem SageMaker a Bedrock. SageMaker pomáhá zákazníkům vyvíjet jejich vlastní modely AI, zatímco BedRock poskytuje zákazníkům základní velké jazykové modely (LLM) jak od společnosti Amazon, tak od začínajících firem zabývajících se AI. Společnost také vyvíjí vlastní čipy AI a aplikuje AI na své vlastní tržiště a logistické podniky, aby pomohla zvýšit příjmy a vytvořit efektivitu.
Společnost Amazon by měla i nadále dominovat v oblasti elektronického obchodování a má před sebou mnoho příležitostí k růstu souvisejících s AI. Společnost v průběhu let prokázala, že je tvůrcem bohatství, a její schopnost přizpůsobovat se a inovovat by měla i nadále vést k dlouhodobému vytváření bohatství.
3. Walmart
Společnost Walmart (WMT) čelila obrovské hrozbě ze strany růstu Amazonu a elektronického obchodu, ale nejenže se přizpůsobila, ale naučila se i prosperovat. Společnost se z maloobchodního prodejce běžného zboží stala největším provozovatelem obchodů s potravinami v zemi.
Zdroj: Getty Images
Díky svému rozsahu a kupní síle je Walmart i nadále největším levným maloobchodním prodejcem v zemi, ale v průběhu let se mu daří přilákat i zákazníky s vyššími příjmy. Tyto zákazníky přilákal například prostřednictvím svého členství Walmart+, které za přibližně 98 dolarů ročně umožňuje členům bezplatné doručení zboží z prodejny na objednávku v hodnotě 35 dolarů nebo vyšší, přičemž ceny zboží jsou stejné jako v obchodech. Zavedl také funkce, jako je skenování a nakupování, které členům Walmartu+ umožňuje přeskočit frontu a odbavit se přes telefon.
Kombinace každodenních nízkých cen a dodatečného pohodlí těchto nabídek začala skutečně rezonovat u spotřebitelů s vyššími příjmy. Společnost mezitím zaznamenává i vlastní solidní prodeje v oblasti elektronického obchodování. Kromě toho vykazuje silný růst její reklamní činnost Walmart Connect, která nabízí online i offline řešení pro značky i prodejce na trhu, kteří chtějí propagovat své produkty na webových stránkách Walmartu.
Společnost Walmart je připravena zůstat vedoucím maloobchodním prodejcem na světě a prokázala, že je vítězem téměř v každém ekonomickém prostředí. Jako takový bude i nadále pomáhat investorům budovat bohatství v dlouhodobém horizontu.
Akcie pro budování bohatství
Všechny tyto tři společnosti v průběhu let prokázaly schopnost přizpůsobit se. Díky tomu se staly vítězi v dlouhodobém horizontu a budou jimi i v budoucnu, což investorům pomáhá dlouhodobě budovat bohatství.