Co se v současnosti děje s akciemi streamovací platformy Roku?

Hledáte vzrušující růstovou akcii, kterou Wall Street ignoruje? Zjistěte, proč je tento lídr v oblasti streamovacích médií připraven vrátit se zpět silnější než kdykoli předtím.

Odborník na technologii streamování médií Roku (ROKU) se na Wall Street netěší žádné oblibě. Akcie se od začátku roku propadly o 28 % a pokračují tak v klesajícím trendu, který začal v létě 2021.

Pohyby Roku na trhu jsou tak brutální, že byste si mysleli, že jde o společnost na pokraji bankrotu. Nic však nemůže být dále od pravdy.

Společnosti Roku se daří díky robustnímu růstu tržeb, zlepšujícím se ziskovým maržím, a silnému cash flow. Tato neuvěřitelně rostoucí akcie navíc stojí na prahu oživení online reklamy a já se nemohu dočkat, jak se bude vyvíjet v příštích několika letech.

Roku se daří, ale investoři na Wall Street to nepochopili.

Inflační panika v roce 2022 na chvíli „pozastavila“ obchodní růst Roku, ale společnost je opět v plném růstu. Stejná krize podkopala i ziskové marže Roku a i tato trendová čára nyní směřuje prudce vzhůru.

Čisté marže by měly v nadcházejícím prázdninovém čtvrtletí vzrůst nad hranici rentability, alespoň na bázi jednotlivých čtvrtletí. Odtud očekávám pokračující růst tržeb a udržitelný zisk v roce 2025.

Zdá se však, že tvůrce trhu pozitivní obchodní trendy nezajímají. Akcie Roku se na výše uvedeném grafu propadly z 313 USD na 66 USD, přičemž pokles od počátku roku jste již viděli. Zmínil jsem se už o tom, že společnost po celý rok trvale překonávala očekávání analytiků s velkým náskokem? Chci říct, že někdy si říkáte, co by bylo potřeba udělat, aby se pokulhávající akciový graf Roku synchronizoval s jeho kvetoucími obchodními výsledky.

Katalyzátory růstu pro prázdninové čtvrtletí

Nemohu slíbit rychlý růst ceny, ale očekávám, že Roku si v roce 2025 získá určitý respekt.

Probíhající čtvrté čtvrtletí bude těžit z velkorysých výdajů na politickou reklamu na začátku listopadu, plus z vývoje čerstvého partnerství v oblasti nákupu reklamy se společností The Trade Desk (TTD) a silného marketingového tlaku na vlastní produkty a služby společnosti Roku. Tato aktivita se odehrává ve stabilizující se ekonomice, protože americký Federální rezervní systém začal snižovat úrokové sazby bojující proti inflaci. V důsledku toho by spotřebitelé v Americe i po celém světě měli mít větší prostor pro prázdninové výdaje.

Tyto stavební kameny vytvářející katalyzátor jsou samozřejmě dobré pro Roku v přímém smyslu, protože společnost by měla prospěch z robustních prodejů chytrých televizorů v prosinci tohoto roku.

Reklamní příležitost Roku

To však není jediný pozitivní výsledek – a dokonce ani ten nejdůležitější. Zadavatelé reklamy čekají na zdravější ekonomiku, aby se mohli vrátit k propagaci svých věcí. Je přirozené, že reklamní rozpočty by se měly snižovat, když lidé nejsou připraveni kupovat to, co prodáváte. Roku se po dvouletém útlumu etabloval jako účinná marketingová platforma, kde tyto reklamní dolary mohou mít silný dopad.

Zdraví reklamního trhu je pro společnost Roku velmi důležité pro její horní i dolní zisk. Očekávám tedy, že prodej reklamy společnosti Roku, který je zohledněn v divizi platforem, přinese v lednové zprávě za čtvrté čtvrtletí dobré výsledky.


Zdroj: Unsplash

Proč by Roku mohl být další příležitostí pro trpělivé investory podobnou Netflixu?

Před měsícem generální ředitel Roku Anthony Wood nastínil krátkodobé vyhlídky své společnosti takto: „Jsme i nadále přesvědčeni o naší schopnosti zvyšovat tržby z platformy v roce 2025 a v dalších letech, protože roste poptávka po reklamě, opíráme se o naši domovskou obrazovku jako předskokana pro televizi a zvyšujeme počet předplatných Roku.“

Katalyzátory, které jsem zmínil dříve, je třeba vnímat jako výchozí bod pro dlouhodobý růst. Připadá mi to jako okamžik Qwikster pro Netflix (NFLX) v roce 2011. Stejně jako předtím její bývalá mateřská společnost a dlouholetý partner v oblasti streamovacích služeb, i Roku dělá vše správně, a přesto její akcie klesají.

Investoři, kteří se po poklesu ceny v roce 2011 vrhli na akcie Netflixu, zaznamenali za 13 let výnos 9 500 %. Dlouhodobé zisky Roku se pravděpodobně nebudou rovnat této převratné sérii, ale i mnohem menší nárůst ceny by měl trpělivým akcionářům přinést bohatství.

Zkrátka a dobře, Wall Street podcenila dlouhodobé obchodní vyhlídky společnosti Roku. V mých očích je tato vzrušující růstová akcie divoce podhodnocená a v tuto chvíli představuje solidní možnost k nákupu.

Zdroj: Canva