Široce založený index S&P 500 dosáhl v prvním pololetí nejhoršího výnosu za více než pět desetiletí.
Tyto rychle se rozvíjející společnosti mají trvalé konkurenční výhody, které jsou nezbytné k tomu, aby trpěliví investoři v příštím desetiletí výrazně zbohatli.
Bez ohledu na to, zda své peníze vkládáte do Wall Street již desítky let, nebo jste s investováním začali teprve nedávno, rok 2022 byl rokem věků. V první polovině roku dosáhl široce sledovaný index S&P 500 nejhoršího výnosu za více než pět desetiletí. Mezitím technologický Nasdaq Composite ztratil celých 34 % ze svého listopadového závěrečného maxima.
I když výrazné poklesy hlavních amerických indexů mohou být znervózňující a prověřit odhodlání investorů, historie ukázala, že tyto poklesy jsou také ideální příležitostí k nákupu pro trpělivé investory. Koneckonců, každá korekce a medvědí trh v historii (až po ten současný) byly ve zpětném zrcátku ukončeny následnou býčí rally.
Nyní je obzvláště zajímavá doba pro výhodný lov růstových akcií poháněných inovacemi. Zde jsou tři monstrózní růstové akcie, které mohou do roku 2032 proměnit počáteční investici 200 000 dolarů na 1 milion dolarů.
Upstart Holdings
První senzační růstovou akcií, která má potenciál do roku 2032 pětinásobit vaše peníze a udělat z vás milionáře z počáteční investice 200 000 USD, je cloudová úvěrová platforma Upstart Holdings.
Zdroj: Unsplash
Jak si jistě dokážete představit, v současné době panuje kolem jakýchkoli finančních akcií spojených s půjčkami a jejich prověřováním velká skepse. Vzhledem k tomu, že míra inflace v USA dosáhla v červnu více než čtyřicetiletého maxima, Federální rezervní systém neměl jinou možnost než agresivně zvyšovat úrokové sazby. To by mohlo snížit poptávku po všech typech úvěrů a dramaticky zvýšit míru delikvence u úvěrů. Relativně nová společnost, jako je Upstart, která ještě neprošla prudkým hospodářským poklesem, by mohla zažít růstové bolesti.
Tato mince má však dvě strany. Ačkoli se Upstart potýká s protivětrem, nabízí jasné konkurenční výhody a prokázal, že se mu může dařit i v období hospodářské expanze.
Zřejmou odlišností společnosti Upstart je její úvěrová platforma, která je řízena umělou inteligencí (AI). Tradiční proces prověřování půjček může být nákladný a trvat týdny, ale téměř tři čtvrtiny všech půjček prověřovaných společností Upstart jsou zcela automatizované a okamžitě schválené.
Možná ještě důležitější je skutečnost, že výsledkem prověřovacího procesu společnosti Upstart je schválení širšího okruhu žadatelů o půjčku. Přestože žadatelé o půjčku schválenou společností Upstart mají nižší průměrné úvěrové skóre než při tradičním procesu prověřování, míra delikvence půjček Upstart řízených umělou inteligencí a tradičně zpracovávaných půjček je podobná. Klíčový závěr: Společnost Upstart může svým zhruba 70 finančním partnerům přivést nové zákazníky, aniž by se zvýšil jejich profil úvěrového rizika.
Společnost Upstart navíc teprve nedávno začala expandovat do lukrativnějších možností poskytování půjček. Po léta se zaměřovala především na prověřování osobních půjček. Nyní se však společnost vrhla na malé podnikatelské úvěry a úvěry na automobily, a její oslovitelný trh tak vzrostl desetinásobně. Pokud si její platforma pro poskytování půjček s umělou inteligencí získá pozornost odvětví bydlení a začne prověřovat žádosti o půjčky na bydlení, může se její oslovitelný trh rozšířit o biliony dolarů.
Ačkoli není pochyb o tom, že krátkodobé provozní výsledky společnosti Upstart budou trochu drsné, společnost má osvědčenou platformu, která může narušit odvětví poskytování úvěrů.
PubMatic
Druhou monstrózní růstovou akcií, která může investici 200 000 dolarů proměnit v parádní 1 milion dolarů za 10 let, je cloudová reklamní společnost PubMatic.
Stejně jako Upstart je i PubMatic obklopen skepticismem, protože americká ekonomika oslabuje. Výdaje na reklamu jsou často jednou z prvních věcí, které jsou zasaženy, když se hospodářský růst zpomaluje nebo klesá. Vzhledem k tomu, že většina podniků zaměřených na reklamu mírně snížila své krátkodobé prognózy růstu, PubMatic se ocitl v závěsu.
Zdroj: Gettyimages
Společnost PubMatic by však nebyla na tomto seznamu, kdyby nebyla růstovou akcií s monstrózním potenciálem.
Začněme tím, že PubMatic těží z toho, že je platformou na straně prodeje neboli SSP. To je elegantní způsob, jak říci, že poskytuje programatické reklamní služby pro vydavatelské společnosti a prodává jejich digitální zobrazovací prostor. Díky konsolidaci není příliš mnoho SSP v takovém měřítku, aby bylo z čeho vybírat. PubMatic je proto logickou volbou pro vydavatelské společnosti, které chtějí prodávat svůj digitální reklamní prostor.
Dalším důvodem k nadějím ohledně budoucnosti společnosti PubMatic je její postavení v rámci programatického reklamního prostoru. Není žádným tajemstvím, že peníze za reklamu se přesouvají z tisku a billboardů do digitální sféry, včetně mobilních zařízení, videa a over-the-top (OTT) kanálů. Zatímco se očekává, že výdaje na digitální reklamu porostou do roku 2025 o 14 % ročně, PubMatic trvale dosahuje organického růstu 20 až 50 % na meziroční bázi.
Přesto je na PubMaticu možná nejlepší to, že společnost navrhla a vybudovala svou cloudovou infrastrukturu. I když se mohla snadno spolehnout na poskytovatele třetích stran, vybudování vlastní cloudové infrastruktury by mělo vést k efektivitě škálování, která by měla přinést vyšší provozní marže ve srovnání s konkurenčními společnostmi.
A pro případ, že by se někdo obával, společnost ukončila čtvrtletí, které skončilo v červnu, s hotovostí, peněžními ekvivalenty a obchodovatelnými cennými papíry ve výši 183 milionů dolarů – a bez dluhů. PubMatic se zdá být prakticky nezastavitelný a jeho akcie jsou neuvěřitelně levné vzhledem k tomu, že mobilní reklama, video a OTT reklama rostou.