Generální ředitel společnosti Audius a fanoušek EDM Roneil Rumburg říká, že ho medvědí trh nerozhodil.
Audius je krypto společnost, která nenosí Web3 na rukávu – a generální ředitel Roneil Rumburg říká, že je to velmi záměrné.
„Viděli jsme, že růst pokračuje i v průběhu tohoto jakéhosi tržního cyklu, protože průměrný uživatel Audius ani neví, že krypto existuje,“ řekl Rumburg na konferenci Mainnet.
Je tedy Audius, platforma pro streamování hudby, která je podle Rumberga určena pro „superfanoušky“, imunní vůči medvědímu trhu?
Možná – anebo možná platforma našla vhodné tržní prostředí, které se neřídí kryptografickými hype cykly a poskytuje uživatelům zážitek, který jinde nemohou získat.
Podle společnosti Rumberg má MetaMask nainstalováno méně než 10 % uživatelů systému Audius. A na to, že společnost Web3 existuje již více než dva roky, se její uživatelská angažovanost drží na stabilní úrovni a za poslední rok zaznamenala pět až sedm a půl milionu aktivních uživatelů měsíčně.
Audius má na své platformě přes 250 000 umělců a milion skladeb. Je spravedlivé se ptát, proč vůbec existuje kryptokomponenta, když společnost tuto skutečnost neinzeruje, ale Rumberg říká, že věří, že technologie v pozadí poskytuje přímější spojení mezi umělci a fanoušky.
„Získávají výhody decentralizace, aniž by si museli být super vědomi toho, že musí používat peněženku,“ řekl Rumberg.
Kdo je zhruba sedm milionů měsíčních uživatelů služby Audius? Podle údajů společnosti využívají platformu nejvíce fanoušci elektronické taneční hudby (EDM).
„Forrest (můj spoluzakladatel) i já jsme byli v té době oba zakotveni v taneční komunitě jako fanoušci a umělci, které jsme oslovili jako první, byli z taneční oblasti,“ řekl Rumberg později Decryptu prostřednictvím e-mailu. „Taneční producenti mají tendenci být velmi technicky zdatní a ochotní zkoušet nové produkty, anekdotičtěji než producenti v jiných žánrech.“
Zdroj: Shutterstock
Zdá se, že to rozhodně platí, pokud o tom svědčí i další elektroničtí umělci působící ve Web3.
Jak Tycho, tak Dillon Francis dříve řekli Decryptu, že elektroničtí umělci jsou s větší pravděpodobností otevřenější platformám s kryptografickými nebo NFT prvky, protože tvoří hudbu pomocí počítačů a jsou více digitálně orientovaní.
Rumberg si také myslí, že umělci EDM často nacházejí své fanoušky spíše zdola než jiné žánry.
„Hnutí tanečních producentů je na rozdíl od rocku nebo mnoha jiných popových žánrů, které jsou více řízeny shora dolů a je těžší se v nich prosadit jako nováček,“ řekl Rumberg.
Hip-hop je pro Audius druhým nejoblíbenějším žánrem. Rumberg si myslí, že je to také proto, že má tendenci být jak technicky vyspělý, tak i lidový. (Skvělým příkladem je hiphopový producent Illmind, držitel ceny Grammy, který vytvořil vlastní členskou komunitu založenou na NFT).
Audius se sice může zahřát v kryptografické zimě, ale jeho komunitní přístup založený na „superfanouškovství“ se nebude líbit každému. Audius nenahradí Spotify – a ani to nemá dělat.
„Audius se nesnaží konkurovat Spotify nebo Apple Music,“ řekl Rumberg v rozhovoru pro Decrypt at Mainnet.
Místo toho si tato začínající streamovací platforma vydobyla vlastní mezeru, kde se hudba setkává s webem3.