3 nejlepší akcie elektronického obchodování, které je třeba právě teď koupit

Elektronický obchod se v posledním roce ocitl v těžkém období, kdy prudký růst odvětví v počátečních fázích pandemie koronaviru vystřídalo zpomalení.

Nakupující přesunuli své výdaje zpět do obchodů a služeb, jako je cestování a restaurace, a společnosti zabývající se elektronickým obchodováním také čelily obtížným srovnáním s boomem tržeb v letech 2020 a 2021.

To však není důvod k tomu, abychom se tohoto odvětví vzdali. V dlouhodobém horizontu by měl elektronický obchod i nadále přebírat podíl na trhu od kamenných obchodů, protože doručování je stále rychlejší a objednávání pohodlnější. Je například snadné si představit, jak by technologie chatbotů s umělou inteligencí mohla změnit hlasové objednávání na zařízeních, jako je Alexa od Amazonu.

V této souvislosti vám přinášíme tři akcie e-commerce, které se nyní vyplatí koupit.

Zdroj: Pixabay

1. MercadoLibre

Pokud hledáte akcie e-commerce, které se vymykají trendu v tomto odvětví, MercadoLibre (MELI) je skvělou volbou. Tento latinskoamerický šampion v elektronickém obchodování pokračuje v dosahování dobrých výsledků na svých hlavních trzích a získává podíl na trhu, k čemuž mu pomohly problémy konkurentů, jako jsou Americanas a Sea Limited.

Kromě toho Mercado Pago, její digitální platební síť, která nabízí také prodejní automaty pro kamenné prodejce, podniky, jako je logistická služba Mercado Envios, a její úvěrová společnost Mercado Credito, vytvořily dohromady impozantní síť konkurenčních výhod.

Čísla mluví sama za sebe. Ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly příjmy o 56,5 % na měnově neutrální bázi na 3 miliardy dolarů díky 80% měnově neutrálnímu nárůstu celkového objemu plateb na 36 miliard dolarů a 34,7% nárůstu měnově neutrálního hrubého objemu zboží (GMV) na 9,6 miliardy dolarů.

Zdroj: Getty Images

Ziskovost se také nadále zvyšuje díky růstu obchodních aktivit, jako je reklama, která využívá schopnosti společnosti přivádět návštěvnost k prodejcům třetích stran na svém tržišti. Provozní marže v posledních čtvrtletích prudce vzrostla a ve 4. čtvrtletí dosáhla 11,6 %, což představuje provozní zisk ve výši 349 milionů USD.

Zdá se, že společnost MercadoLibre má před sebou dlouhou cestu růstu, protože se v Latinské Americe rozšiřuje střední třída, proniká na trhy mimo své hlavní trhy v Brazílii, Mexiku a Argentině a její ziskovost se zlepšuje s tím, jak se rozšiřuje její ekonomický prostor.

2. Global-e Online

Společnost Global-e Online (GLBE) možná není v oblasti elektronického obchodování známá, ale je jednou z nejrychleji rostoucích společností v tomto odvětví.

Global-e není internetový prodejce, ale technologická společnost, která pomáhá velkým platformám elektronického obchodu, jako je Shopify (SHOP -0,41 %), usnadňovat přeshraniční transakce.

Společnost usnadňuje přeshraničním prodejcům nastavení lokalizované webové stránky a rozhraní, lokalizované pokladny, která zahrnuje známé platební metody a platformy, a také globální logistiku, jakož i analýzu a data, která pomáhají zlepšit marketingová a strategická rozhodnutí.

Zdroj: Unsplash

V roce 2022 společnost Global-e zaznamenala celoroční nárůst GMV o 69 % na 2,45 miliardy dolarů a nárůst příjmů o 67 % na 409 miliard dolarů, a to díky vyváženému mixu příjmů ze služeb a příjmů z realizace.

Upravený zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) vzrostl o 50 % na 48,7 milionu dolarů, ačkoli podle obecně uznávaných účetních zásad (GAAP) je společnost stále výrazně ztrátová a její ztráta za rok činí 195,4 milionu dolarů.

Společnost by však měla dobře rozšiřovat svou činnost v oblasti služeb a v současné době testuje white-label prodej pro některé prodejce na Shopify, což umožní společnosti Global-e zpracovat celý proces.

Vzhledem k tomu, že přeshraniční elektronické obchodování stále roste, společnost Global-e Online by měla být hlavním příjemcem.

3. Shopify

A konečně, Shopify se i nadále jeví jako dobrá koupě za současnou cenu, která je zhruba o 75 % nižší než na vrcholu v roce 2021.

Společnost je i nadále jednoznačným lídrem v oblasti softwaru pro elektronické obchodování a obsluhuje více než milion obchodníků, včetně společností z žebříčku Fortune 500, jako je například Kraft Heinz.

Ačkoli společnost Shopify zaznamenala zpomalení růstu tržeb v důsledku protivětru v odvětví, stále se zdá, že je připravena stát se platformou pro nové prodejce v oblasti elektronického obchodování, a bude těžit z toho, až se růst elektronického obchodování opět zrychlí, jakmile se ekonomika začne zotavovat.

Zdroj: Unsplash

Zatím je také málo důkazů o tom, že by služba Buy with Prime přebrala společnosti Shopify významný podíl na trhu, přestože Amazon koncem ledna rozšířil svou nabídku na všechny oprávněné prodejce elektronických obchodů v USA.

Společnost Shopify mezitím pokračuje v solidním růstu na náročném trhu a její tržby ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly o 26 %, resp. o 28 % na bázi konstantní měny.

Společnost je stále v investičním módu, loni koupila společnost Deliverr, aby jí pomohla zlepšit řešení pro plnění objednávek, ale její model softwaru jako služby je schopen generovat značné zisky v měřítku a vzhledem k tomu, že hrubý objem zboží dosahuje 197 miliard dolarů, je zde spousta obchodů, které může společnost zpeněžit.