Společnost Nvidia byla v loňském roce nejvýkonnější akcií v indexu S&P 500. Cena jejích akcií vzrostla o 239 %, protože umělá inteligence (AI) přivedla Wall Street k šílenství.
Několik miliardářů z hedgeových fondů se však ve čtvrtém čtvrtletí začalo od společnosti Nvidia odklánět a nakupovat akcie společnosti Amazon (NASDAQ: AMZN).
Louis Bacon ze společnosti Moore Capital Management prodal 873 000 akcií Nvidie, čímž snížil svůj podíl o 99 %. Současně zvýšil svůj podíl ve společnosti Amazon o více než 1 000 %, takže se nyní řadí na jeho třetí největší pozici.
Israel Englander ze společnosti Millennium Management prodal 1,7 milionu akcií společnosti Nvidia, čímž snížil svůj podíl o 45 %. Současně zvýšil svůj podíl ve společnosti Amazon o 1 %, takže se nyní řadí na čtvrtou největší pozici (bez opcí).
Steven Cohen ze společnosti Point72 Asset Management prodal 1,1 milionu akcií společnosti Nvidia, čímž snížil svůj podíl o 66 %. Současně zvýšil svůj podíl ve společnosti Amazon o 11 %, takže se nyní řadí mezi jeho největší pozice (bez opcí).
Zdroj: Getty Images
Obchody, které provedli Englander a Cohen, jsou obzvláště pozoruhodné, protože vedou dva z nejúspěšnějších hedgeových fondů v historii. Konkrétně k prosinci 2023 se podle údajů LCH Investments společnost Millennium Management umístila na 2. místě a Point72 Asset Management na 13. místě z hlediska čistých zisků od založení.
Investoři by si však jejich obchody neměli vykládat tak, že společnost Nvidia je špatnou investicí. Žádný ze správců fondů své pozice ve výrobci čipů s umělou inteligencí zcela neuzavřel, ale spíše své podíly snížil a kapitál přesunul do jiných akcií s umělou inteligencí, včetně společnosti Amazon.
Nvidia Corp. (NVDA)
Amazon má silné zastoupení na třech trzích
Společnost Amazon má tři důležité motory růstu: elektronický obchod, digitální reklamu a cloud computing. Konkrétně Amazon provozuje největší online tržiště v Severní Americe a západní Evropě, měřeno podle tržeb, ale společnost stále získává podíl na trhu. Analytici Morgan Stanley očekávají, že Amazon do roku 2027 překoná Alibabu a stane se světovým lídrem v maloobchodních tržbách v oblasti elektronického obchodování.
Silná pozice v maloobchodě přirozeně vedla k tomu, že Amazon ovládl trh s maloobchodní reklamou natolik, že se řadí na třetí místo mezi největšími reklamními společnostmi na světě, hned za společnosti Google a Meta Platforms ze skupiny Alphabet. Podle společnosti eMarketer však Amazon získává podíl na trhu rychleji než Meta a Google ve skutečnosti ztrácí.
A konečně, společnost Amazon Web Services (AWS) stále dominuje trhu cloudové infrastruktury a platformových služeb, přestože ve čtvrtém čtvrtletí ztratila 2 body tržního podílu na úkor druhého Microsoft Azure. To znamená, že Amazon má jedinečnou pozici, která mu umožní těžit z toho, že podniky zavádějí cloudovou infrastrukturu na podporu projektů umělé inteligence (AI).
Zdroj: Getty Images
Amazon využívá umělou inteligenci k posílení své pozice na trhu
Stejně jako mnoho jiných vedoucích představitelů považuje generální ředitel společnosti Amazon Andy Jassy umělou inteligenci (zejména generativní AI) za technologii, která mění pravidla hry. „Generativní umělá inteligence může být největší technologickou transformací od dob cloudu (který je sám o sobě stále v rané fázi) a možná i od dob internetu,“ napsal ve svém posledním dopise akcionářům.
Amazon samozřejmě využívá umělou inteligenci k posílení své konkurenční pozice ve všech třech hlavních segmentech svého podnikání.
Elektronický obchod: V únoru Amazon debutoval s generativním nákupním asistentem s umělou inteligencí nazvaným Rufus. Původně byl k dispozici jen pro část amerických spotřebitelů prostřednictvím mobilní aplikace Amazonu, ale nyní se Rufus rozšiřuje mezi širší publikum. Představte si Rufuse jako asistenta, který odpovídá na otázky a doporučuje na základě katalogu produktů Amazonu, recenzí zákazníků a informací z celého webu. Kromě toho Amazon využívá modely strojového učení také k optimalizaci skladových zásob a doručování na poslední míli, což zefektivňuje jeho logistické podnikání.
Digitální reklama: Amazon nedávno představil nástroj generativní umělé inteligence, který umožňuje značkám vytvářet relevantní a poutavé lifestylové obrázky s jejich produkty, což jim v konečném důsledku pomáhá vést nákladově efektivnější reklamní kampaně. Pozoruhodné je, že mezi nákupčími médií, kteří mají problémy s vytvářením úspěšných kampaní, 75 % uvádí jako největší problém generování kreativního obsahu. Společnost Amazon tento bolestivý bod řeší pomocí nového generátoru obrázků s umělou inteligencí.
Cloud computing: Amazon Web Services se v loňském roce umístil na třetím místě za OpenAI a Microsoftem v podílu na trhu generativní AI, ale vývoj produktů na všech úrovních zásobníku AI by mu mohl pomoci získat pozici. Na úrovni infrastruktury nabízejí vlastní čipy pro trénování a odvozování AI levnější alternativu ke grafickým procesorům Nvidia. Na úrovni platformy umožňuje Bedrock firmám vytvářet vlastní aplikace generativní AI. A na aplikační vrstvě automatizuje Amazon Q úlohy pro netechnické pracovníky a vývojáře softwaru.
Investoři by měli společnost AWS pozorně sledovat. Předpokládá se, že Amazon získá podíl na trhu v oblasti elektronického obchodování a digitální reklamy, ale Microsoft se rychle stal v cloudu silným konkurentem, mimo jiné díky exkluzivnímu partnerství s OpenAI.
Amazon.com, Inc. (AMZN)
Amazon je nyní dobrou akcií k nákupu
Společnost Straits Research uvádí, že maloobchodní tržby online porostou do roku 2030 tempem 8 % ročně. Společnost Grand View Research se mezitím domnívá, že tržby z digitální reklamy a cloud computingu porostou ročním tempem 15 %, resp. 14 %. A konečně agentura Bloomberg očekává, že výdaje na generativní umělou inteligenci se budou ve stejném období zvyšovat o 48 % ročně.
Dohromady to dává společnosti Amazon dobrou šanci na dvouciferný růst tržeb do konce desetiletí. Wall Street skutečně očekává, že společnost bude v příštích pěti letech zvyšovat tržby o 11 % ročně. V tomto kontextu vypadá její současné ocenění na úrovni 3,3násobku tržeb přiměřeně. Trpěliví investoři by se měli cítit pohodlně, když dnes vezmou malý podíl ve společnosti Amazon.