Tesla údajně přišla o více než 500 milionů dolarů ze své pozice v bitcoinech.
Akcie společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA) dnes uzavřely o více než 4 % výše, přestože investiční společnosti tento týden třikrát snížily cílovou cenu. Nejnovější snížení pochází od analytika společnosti Credit Suisse Dana Levyho, který snížil cílovou cenu z 1 125 USD na 1 000 USD za akcii.
Analytik rovněž snížil svůj odhad zisku na akcii za 2. čtvrtletí na 1,10 USD z 2,06 USD, což představuje snížení o 47 %. Navíc Levy odhaduje, že ve 2. čtvrtletí dodá 242 000 elektromobilů (EV). Tento odhad je nižší než obecný konsenzus prodejců, kteří předpokládají zhruba 280 000 vozidel. Mezitím analytik také očekává znehodnocení podílů společnosti na trhu s elektromobily v bitcoinech (BTC-USD).
Zdroj: Unsplash
Electrek uvádí, že Tesla kvůli poklesu Bitcoinu přišla o více než 500 milionů USD. Již v roce 2021 Tesla oznámila, že nakoupila kryptoměnu za 1,5 miliardy dolarů. K 15. červnu měla investice společnosti do Bitcoinu údajně hodnotu 905 milionů dolarů.
Na druhou stranu, hodnota Bitcoinu společnosti Tesla představuje „pouze 10 % její hotovostní pozice a 0,1 % její celkové tržní kapitalizace“. Přesto ztráta téměř 600 milionů dolarů není pro žádnou společnost ideální.
Levy očekává, že výluky v Číně poškodí i dodávky Tesly ve 2. čtvrtletí. Nicméně analytik zůstává u akcií TSLA býčí, protože se domnívá, že „dlouhodobé základy jsou nedotčené“ a „rozšiřující se omezení dodávek pravděpodobně rozšíří náskok Tesly před ostatními výrobci OEM v závodě o elektromobily“. Analytik se rovněž domnívá, že silné základy společnosti Tesla by měly převážit nad případnými krátkodobými problémy, jako je inflace, nedostatek polovodičů a zpoždění výroby.
Mezitím analytik Mizuho Vijay Rakesh dnes rovněž snížil cílovou cenu TSLA z 1 300 USD na 1 150 USD. Analytik rovněž snížil svůj odhad dodávek za 2. čtvrtletí z 296 000 vozů na 232 000. Důvodem jsou výluky Covid-19 v Číně. Rakesh uvedl, že on šanghajská továrna společnosti vyrábí více než 50 % produkce. Do budoucna však analytik i nadále vidí vysokou poptávku navzdory vyšším cenám a dodacím lhůtám.
A konečně, analytik Morgan Stanley Adam Jonas snížil cílovou cenu z 1 300 USD na 1 200 USD. Toto snížení cílové ceny bylo „téměř výhradně způsobeno zvýšením WACC na 9 % z 8,5 %“. Jonas rovněž odhaduje dodávky za 2. čtvrtletí na 270 000 vozů, což je méně než předchozí odhad 316 000 vozů. Za celý rok očekává 1,39 milionu dodávek.
WACC neboli vážené průměrné náklady na kapitál jsou výrazně ovlivněny federální úrokovou sazbou. Pokud se sazby zvýší a všechny ostatní faktory zůstanou konstantní, zvýší se i WACC. Vyšší WACC následně znamená vyšší diskontní sazbu, která sníží současnou hodnotu budoucích peněžních toků.