Čínský výrobce chytrých elektromobilů Li Auto (NASDAQ: LI), (HKEX: 2015), (DE: L87A) se rozhodl vydat další americké depozitní akcie (ADS) v hodnotě 2 miliard USD prostřednictvím nabídky na trhu.
Akcie společnosti LI se v mezidenním obchodování propadly o téměř 7,6 % a 28. června po této zprávě zakončily den poklesem o 5,3 % na 37,07 USD.
Každý ADS společnosti Li Auto představuje dvě akcie třídy A společnosti. Společnost využila služeb společností Goldman Sachs (Asia) L.L.C., UBS Securities LLC, Barclays Capital Inc. a China International Capital Corporation Hong Kong Securities Limited jako prodejních agentů.
ADS budou čas od času vydávány na trhu Nasdaq Global Select Market za převládající tržní ceny jak americkým investorům, tak cizím osobám.
Čistý výtěžek z nabídky bude použit na výzkum a vývoj, výrobu nových modelů a na obecné firemní účely a potřeby provozního kapitálu.
Zdroj: Reuters
Čím se Li Auto liší od ostatních?
Společnost Li Auto vyrábí špičkové vozy smart SUV a dosud má dva modely: Li ONE, šestimístné velké prémiové elektrické SUV smart, a Li L9, šestimístné plnohodnotné vlajkové SUV smart určené pro rodiny. Model L9 byl uveden na trh 21. června a setkal se s masivním ohlasem fanoušků. Společnost oznámila, že během 72 hodin objednávky modelu L9 přesáhly 30 000 kusů. Dodání modelu L9 je naplánováno na konec srpna 2022.
Odlišujícím faktorem společnosti Li je její nabídka elektromobilů s prodlouženým dojezdem (EREV), které fungují jako generátor a přeměňují plyn na elektrickou energii za jízdy. Vozidla EREV řeší problém špatné infrastruktury pro elektromobily, zejména ve venkovských oblastech.
Společnost Li Auto se může pochlubit také vlastním systémem autonomního řízení (ADS) nazvaným Li AD Max, který umožňuje řidičům užívat si jízdu bez použití rukou s maximální bezpečností. Je pozoruhodné, že portfolio Li EREV spolu s vyšší dojezdovou vzdáleností a relativně nižší cenou z něj činí preferovaný elektromobil pro široké masy.
Zdroj: Unsplash
Od ochlazení pandemie v druhé polovině roku 2021 společnost LI trvale překonává očekávání a každý měsíc zaznamenává vynikající počty dodávek. A to pouze s modelem Li ONE ve hře. Je nepochybné, že díky obrovské pozornosti, kterou si model L9 získal, bude LI v následujících měsících jistě ještě rychleji rozšiřovat svou zákaznickou základnu a registrovat masivní dodávky elektromobilů.
Názory analytiků
Uvedení modelu L9 společnosti Li Auto zapůsobilo na analytiky v ulicích, což vedlo ke zvýšení cílových cen akcií LI a k revizi modelů, aby se zohlednil zvýšený prodej kusů modelu L9.
Analytik HSBC Yuqian Ding včera zvýšil cílovou cenu společnosti LI z 35 USD na 47 USD (potenciál růstu o 23,42 %) a ponechal rating Buy.
Ding očekává, že společnost Li Auto bude od třetího čtvrtletí zaznamenávat další nárůst objemu prodeje modelu L9. Kromě toho analytik očekává, že společnost uvede na trh další modely NEV v letech 2023 a 2024. Ding proto zvýšil odhad růstu objemu na 84 % (ze 72 %) pro rok 2023 a na 94 % (ze 44 %) pro rok 2024.
Zdroj: LiAuto
Podobně analytik UBS Paul Gong zvýšil cílovou cenu pro LI z 52 USD na 60 USD (potenciál růstu 57,56 %) a ponechal rating Buy.
Gong poznamenal, že UBS zařadila společnost Li Auto na seznam UBS APAC Key Call na základě úspěšné tvorby objednávek po uvedení modelu L9 na trh. Analytik se navíc domnívá, že by společnost LI mohla být schopna překonat hranici 10 000 prodaných kusů za měsíc, čímž by se model L9 stal nejdražším modelem v Číně a automobilka by mohla uvést na trh další modely. Celkově je Gong velmi optimistický, pokud jde o schopnost společnosti Li Auto generovat vysoké tržby a marže mezi novými výrobci elektromobilů.
Ostatní čtyři analytici mají rovněž pozitivní náladu na akcie LI a jejich konsenzuální hodnocení je Strong Buy. Průměrná cílová cena společnosti Li Auto ve výši 46,50 USD znamená 22,11% potenciál růstu oproti současné úrovni.