RokuTV: Společnost je v počáteční fázi dlouhodobého růstu v celosvětovém měřítku

V nejhlubších a nejtemnějších hlubinách rané koronární recese se akcie Roku (ROKU) prodávaly za pouhých 58 USD za akcii. Krach se rychle změnil v prudký vzestup, když si investoři uvědomili, že výluky by byly pro obchodní vyhlídky této společnosti dobré, zejména proto, že na trh přichází spousta nových služeb pro streamování videa. Do února 2021 se akcie tohoto experta na technologie streamování médií vyšplhaly na 487 dolarů – což představuje nárůst o 736 % zdola nahoru.

Zisky však netrvaly dlouho. Když se vakcíny COVID-19 staly široce dostupnými a pandemie začala slábnout, mnoho investorů dospělo k závěru, že dny slávy Roku jsou pryč. V těchto dnech akcie opět klesly na 84 dolarů za akcii, což je o více než 80 % méně než loňský vysoký vrchol.

A toto masivní snížení ceny je pro nás dva obrovskou investiční příležitostí. Mocní se zde dopouštějí obrovské chyby, protože růstový příběh Roku je teprve na začátku.

Zdroj: Shutterstock

Obrovský kredit

Roku je předním světovým poskytovatelem technologických platforem pro služby streamování médií. Zpočátku nabízela řadu hardwarových řešení pod značkou Roku, nyní se zaměřuje na software. Operační systém Roku OS používá na svých chytrých televizorech desítka různých výrobců, včetně známých značek, jako jsou Sharp, Philips, JVC a TCL. Ať už nakupujete chytré televizory v obchodech Walmart, Amazon nebo Best Buy, modely s operačním systémem Roku najdete na všech jejich seznamech nejprodávanějších produktů.

Společnost Roku už má tedy dostatečný vliv na to, aby si v zábavním průmyslu vyžádala respekt. Každá služba pro streamování videa, která za to stojí, se musí ujistit, že ji platforma Roku bude podporovat. Jinak by mediální služba přišla o významný kus severoamerického trhu.

Společnost Roku měla na konci března 61,3 milionu aktivních účtů, což je o rok dříve 53,6 milionu aktivních zákazníků více. V kontextu těchto čísel lze uvést, že jeho nejbližší konkurent Vizio má pouze 15,6 milionu zákazníků.

Zdroj: Shutterstock

Cesta před námi

61 milionů zákazníků je dobrý začátek, ale Roku neovládá americký trh železnou rukou. Velcí výrobci televizorů jako Vizio, LG Electronics a Samsung dávají přednost domácímu streamovacímu softwaru. Roku může časem bojovat o větší kus tohoto klíčového koláče.

Téměř všichni dosavadní zákazníci společnosti Roku se navíc nacházejí v Severní Americe. Tam venku je velký svět a tato společnost by mohla najít miliony nových zákazníků v zahraničí.

Kromě licenčních poplatků, které Roku inkasuje za každý televizor vybavený softwarem, společnost inkasuje také tržby z reklamy. Velikost tohoto příjmu se rozšiřuje s tím, jak Roku vstupuje na nové trhy a ukazuje zájemcům o reklamní prostor větší počet předplatitelů. Potenciální cílový trh je v celosvětovém měřítku obrovský a Roku se zatím sotva poškrábal na jeho povrchu.

Zdroj: Rokutv

Budoucí obchodní vyhlídky společnosti Roku vypadají fantasticky a zde je přehled růstu tržeb společnosti za posledních pět let. Nevím, jak vám, ale mně to nepřipadá jako vyčerpaný růstový příběh.

Kromě toho společnost již generuje spolehlivé zisky a volné peněžní toky, což ji odlišuje od masy spekulativních podniků s impozantním růstem tržeb, ale zápornými zisky. Tato robustní finanční platforma umožňuje Roku zkoušet nové podnikatelské nápady, které by méně fundovanou společnost mohly přivést na pokraj bankrotu.

Získáváte tak osvědčeného lídra v rychle rostoucím odvětví, který dlouhodobě obsluhuje celosvětový cílový trh, a platíte zlomek ceny akcií, kterou Roku ještě loni dosahoval. To z této akcie podle mě dělá dlouhodobého vítěze.