Amerika se nemůže nabažit Chipotle a burritos. Je čas nakoupit akcie?

Společnost Chipotle Mexican Grill (CMG) právě ukončila obavy, že její výkonnost poškozuje inflace potravin a pracovních sil.

V situaci, kdy Walmart právě oznámil, že spotřebitelé omezují diskrétní výdaje, dosáhl řetězec restaurací ve své zprávě o výsledcích za druhé čtvrtletí, která byla zveřejněna v úterý po skončení pracovní doby, dvouciferného růstu srovnatelných tržeb, a to o 10,1 % oproti předchozímu čtvrtletí. Od roku 2019 se srovnatelné tržby zvýšily o neuvěřitelných 30 %. Akcie společnosti ve středu ráno vzrostly o 13 %, když investory tato zpráva potěšila.

S odeznívajícími obavami z pandemie se spotřebitelé vrátili k restauracím, protože tržby v restauracích vzrostly o 35,9 %, ale digitální kanál stále představoval 39 % tržeb. Společnost Chipotle dokonale realizuje svou digitální strategii, protože online kanál, který zahrnuje rozvoz a koncept drive-thru Chipotlanes, doplňuje tržby v obchodech, místo aby je kanibalizoval. Digitální prodej poskytl potřebný úlevový ventil během vrcholu pandemie.

Zdroj: foodbusinessnews.net

Pokud měla inflace vliv na výkonnost společnosti, projevila se spíše v dolním než horním řádku, ale zisky Chipotle byly stejně působivé. Provozní marže se zlepšila z 13 % na 15,3 % a provozní marže na úrovni restaurací vzrostla z 24,5 % na 25,2 %. Upravený zisk na akcii vyskočil o 25 % na 9,30 USD, čímž předčil odhady na úrovni 9,04 USD.

Vedení společnosti sice přiznalo určitý dopad inflace nákladů, včetně nákladů na avokádo, obaly, mléčné výrobky, hovězí a kuřecí maso, ale zjevně to nestačilo na to, aby to významně ovlivnilo růst společnosti. Společnost plánuje zvýšit ceny v srpnu.

Jednoduché tajemství úspěchu

Výkonný ředitel Brian Niccol si získal velké uznání za to, že se společnost po skandálu s bakterií E. coli změnila k lepšímu. Díky chytrému marketingu a vztahům s veřejností pomohl Niccol získat zpět důvěru zákazníků po vážných problémech s bezpečností potravin a dohlížel na agresivní investice do digitálního kanálu. Rozšířil také věrnostní program Chipotle, zvýšil využívání aplikace Chipotle, navázal partnerství s poskytovateli doručovacích služeb třetích stran, jako je DoorDash, a rozšířil Chipotlanes, které umožňují zákazníkům vyzvednout si online objednávky, aniž by museli opustit své auto. Úspěch digitálního kanálu umožnil společnosti Chipotle využít druhé „výrobní linky“ v restauracích, neboli stanice, kde se připravují objednávky, což zvyšuje ziskovost a umožňuje společnosti zvýšit kapacitu, aniž by musela otevírat nové restaurace.

Zdroj: Chipotle

Tajemství jejího úspěchu je však především jednoduché: Společnost má dobrý produkt. Oblíbenost jejího jídla v kombinaci s obchodním modelem znamená, že Chipotle má jeden z nejvyšších průměrných jednotkových objemů v odvětví rychlého občerstvení, který činí 2,66 milionu dolarů bez poplatků za rozvoz. Díky loajalitě zákazníků má také cenovou sílu, která jí umožňuje v případě potřeby zvýšit ceny a absorbovat tak vyšší náklady.

Je vhodné koupit akcie společnosti?

Akcie Chipotle byly téměř po celou dobu svého působení na burze drahé, ale po zprávě o výsledcích za druhé čtvrtletí, která obsahuje rekordní zisk na akcii, se cena akcií zdá být přiměřená. V současné době se Chipotle obchoduje s poměrem ceny k zisku na základě odhadů pro rok 2023 ve výši 36 a tyto odhady se po zprávě za druhé čtvrtletí pravděpodobně zvýší.

Řetězec burrito v současnosti provozuje 3 000 restaurací a v dlouhodobém horizontu vidí na trhu prostor pro 7 000 restaurací v Severní Americe, přičemž počet restaurací roste o 8 % až 10 % ročně. Tento odhad by se mohl zvýšit, protože růst digitálního kanálu a Chipotlanes otevírá další trhy. S růstem a rozšiřováním by se měla i nadále zvyšovat ziskovost a společnost prokázala svou odolnost poté, co se vypořádala s krizí způsobenou bakterií E. coli i pandemií.

Zdroj: Chipotle.com

Akcie společnosti Chipotle jsou sice dražší než akcie obdobných restaurací, ale Chipotle opakovaně dokázal, že je vynikajícím podnikem. Stojí za to si připlatit.