Společnost Meta Platforms (NASDAQ:META) si zjevně nehraje na Web 3.0. Pokud změna názvu z Facebooku na Meta neznamenala, že se společnost mění, pak neustálá oznámení o technologiích metaverza a non-fungible token (NFT), mimo jiné, určitě ano. Tento týden se společnost ještě více ponořila a připravila NFT pro jednu ze svých vlajkových značek sociálních médií. Zároveň mění značku své placené služby, aby odrážela novou tvář Meta.
Velký obrat Facebooku k platformám Meta ukazuje, jak vážně berou technologické společnosti boom blockchainu. Síť Layer-1 Ethereum (ETH-USD) získává každý den téměř 500 000 aktivních uživatelů a vedle řady dapps stále roste počet jejích silných příznivců. Tyto dapps se zaměřují nejen na DeFi a výměnu kryptoměn, ale i na věci jako streamování hudby a sociální média. Především však představují skutečnou hrozbu pro technologické společnosti. Když se Facebook rozhodl změnit značku na Meta, nejenže si byl dobře vědom hrozby, kterou blockchainové sítě představují, ale měl také plán, jak je předběhnout.
V měsících, které od té doby uplynuly, byli investoři svědky proudu nových produktů společnosti Meta, velkých i malých. Asi nejpozoruhodnější je metaverze Horizon Worlds. Virtuální prostor je zřejmým dalším krokem pro společnost, která již ovládá dvě největší dvourozměrné platformy na světě, Instagram a Facebook.
Zdroj: Reuters
Meta se však k těmto dalším produktům neobrací zády. Horizon Worlds je projekt, který byl od základu vybudován tak, aby konkuroval Decentralandu (MANA-USD) a dalším metaverzím. Meta zároveň věnuje péči modernizaci svých stávajících produktů.
Meta přidává Instagram NFTs, přejmenovává Facebook Pay
Začátkem tohoto týdne Meta oznámila plány na další prosazování se v oblasti webu 3.0. Společnost se dále utvrzuje v testech ubytování NFT na Instagramu. Přebudovává také platební službu, takže investory napadá, co by mohlo být příště s nakupováním přes společnost Meta.
Velkou novinkou je nedávno oznámené testování NFT pro Instagram.
Tyto testy se budou zabývat možnostmi NFT soustředěnými zejména kolem funkce Instagram Stories. Na implementaci těchto vizuálních zážitků do aplikace Meta spolupracuje se společností Spark AR (rozšířená realita). Spolu s těmito podrobnostmi Meta také odhaluje plány na zavedení NFT na Facebooku.
Další novinkou je, že společnost také mění název Facebook Pay na Meta Pay. Jedná se tak o jeden z posledních rebrandů společnosti poté, co dříve v červnu změnila svůj ticker na META. Rebranding je však pro platební produkt společnosti pouze začátkem.
Mark Zuckerberg byl zaneprázdněn stanovením cílů pro Meta Pay. Řekl, že uživatelé budou nakonec moci mít jen jednu peněženku napříč všemi produkty Metaverse. „V ideálním případě byste měli mít možnost přihlásit se do jakéhokoli metaverza a vše, co jste si koupili, by mělo být právě tam,“ řekl. Zatím jsou však tyto plány stále ve velmi rané fázi vývoje.