Mnoho průmyslových odvětví se nyní ochlazuje díky rychle rostoucí inflaci, prudce rostoucím úrokovým sazbám a zpomalujícím se spotřebitelským výdajům. Na pozadí tohoto celosvětového hospodářského zpomalení roste počet elektromobilů. A revoluce elektromobilů jede plnou parou vpřed.
S cenami benzinu u pump, které se pohybují nad hranicí 5 dolarů za galon, se spotřebitelé pochopitelně více zajímají o elektromobily. A prodeje elektromobilů je následují.
Za první tři měsíce letošního roku se po celém světě prodalo více než 2,1 milionu elektromobilů. To je meziroční nárůst o ohromujících 80 %.
Celkový prodej vozidel
Zdroj: Chargepoint
A my si myslíme, že žhavé odvětví elektromobilů bude ještě žhavější.
Ceny benzínu zůstanou vysoké. Ale ceny kovových baterií pro elektromobily po prudkém nárůstu na začátku roku 2022 rychle klesají. To dále zmenšuje rozdíl mezi cenami automobilů na plyn a elektromobilů. A Čína – domov 60 % světové výroby baterií pro elektromobily – se po opakovaných výlukách v rámci programu COVID-19 znovu otevírá. To umožňuje mnohem robustnější celosvětovou výrobu elektromobilů po zbytek roku. Čínská vláda navíc prodlužuje daňové úlevy pro elektromobily. A vedoucí představitelé zemí G-7 právě vytvořili výbor nazvaný „Klimatický klub“. Jeho cílem je podpořit masové zavádění elektromobilů do roku 2030.
Příslovečné hvězdy se sešly tak, že v příštích několika měsících poroste odvětví elektromobilů rychleji než kdykoli předtím. Protože se tak stane, plně očekáváme, že akcie elektromobilů překonají jakoukoli recesi, která by mohla přijít.
Tento nadcházející průlom akcií elektromobilů můžete hrát mnoha způsoby. Existuje však jen málo lepších možností než s akciemi nabíjecích elektromobilů. Zde je důvod.
Případ pro akcie nabíjecích společností pro elektromobily
Položím vám jednoduchou otázku: K čemu je dobré auto bez čerpací stanice?
Vůbec nic moc. Bez paliva je auto v podstatě jen papírovým závažím na kolech. Bez čerpacích stanic nám auta k ničemu nejsou.
Stejně tak k čemu je elektromobil bez nabíjecí stanice?
Elektromobil jezdí na elektrické nabíjení. Pokud se náboj vybije a není kde natankovat, je auto k ničemu.
Bez dobíjecích stanic není použitelný elektromobil.
O megatrendu elektromobilů víme všichni už nějakou dobu. Během následujících 10 let si každý koupí Teslu (Nasdaq:TSLA), Lucid (Nasdaq:LCID) nebo jiný elektromobil. Ale co se stane, až budou na cestách a nebudou ho mít kde nabít?
Zdroj: Unsplash
Megatrend elektromobilů se totiž neuskuteční, pokud nedojde ke stejně velkému nárůstu v oblasti nabíjecí infrastruktury pro elektromobily.
Proto Mezinárodní energetická agentura ve své nedávno vydané zprávě Výhled trhu s elektromobily na rok 2022 uvedla, že počet nabíječek pro elektromobily se musí do roku 2030 celosvětově zvýšit 12x. A to je právě dost na to, aby společnosti a vlády dosáhly spodní hranice svých cílů, podle kterých by do té doby mělo být 30 % prodejů nových automobilů elektrických.
Veřejné zásoby rychlonabíječek
Jinými slovy, trh s elektromobily vzroste v příštím desetiletí přibližně 3× až 4×. Trh s nabíjením elektromobilů však ve stejném období vzroste 12x.
Pokud tedy chcete hrát na EV revoluci se skutečně obrovskými zisky, zapomeňte na výrobce elektromobilů, jako je Tesla. Kupujte dodavatele, kteří si vybírají a vybírají, jako jsou akcie nabíjecích společností pro elektromobily.
Naštěstí pro vás máme nejlepší tip v této oblasti.
Získání „výhody“ v akciích nabíjecích společností pro elektromobily
Vzhledem k výše uvedenému si pravděpodobně říkáte, že je na čase spěchat a nakoupit nějaké akcie nabíjecích společností pro elektromobily, že?
Ne tak rychle.
V současné době existuje spousta společností zabývajících se nabíjením elektromobilů. Ne všem se to podaří. Ve skutečnosti to zvládne jen hrstka z nich. Většina z nich neuspěje. Není tedy čas kupovat všechny akcie elektromobilů. Spíše je čas koupit ty nejlepší z nich.
Abychom věděli, které z nich jsou „nejlepší“, musíme nejprve porozumět technologii nabíjení elektromobilů.
Tato analýza začíná základní otázkou: Jak funguje elektřina?
Stručně řečeno, elektřinu vyrábíme ve zdroji, jako je uhelná elektrárna nebo solární farma. Poté z tohoto zdroje prostřednictvím vodičů podpoříme tok elektronů (nabitých částic, které přenášejí elektrickou energii) směrem ven. Tento tok elektronů se nazývá „proud“.
Tento proud může mít dvě formy: střídavý proud (AC) nebo stejnosměrný proud (DC). Stejnosměrný proud je přímý konstantní tok elektronů vodičem. Jeho výsledkem je vysoká dodávka energie, ale také značná zátěž sítě. Střídavý proud je oscilující tok elektronů, který má za následek nižší dodávku energie, ale minimální zatížení sítě.
Protože síť byla vždy zatížena, rozhodli jsme se již dávno, že ji postavíme na střídavém proudu. Protože však střídavý proud fyzicky brání možnosti ukládat energii, mohou dnešní baterie ukládat energii pouze jako stejnosměrný proud.
Proto se většina elektronických zařízení, například notebooky, dodává s napájecími kabely, které mají uprostřed velké krabice. Tyto krabice jsou měniče AC/DC. Transformují střídavý proud ze sítě na stejnosměrný proud, který lze uložit do notebooku.