Uvedení dalšího produktu Apple na trh otevírá cestu k významným ziskům

Při tomto uvedení naznačil, že nově vydaný iPod-lookalike s funkcemi na úrovni Blackberry vše změní.

A nemohl mít větší pravdu.

Dnes je po celém světě více než miliarda iPhonů. Jen za poslední čtvrtletí jich Apple prodal za více než 50 miliard dolarů. A nyní je s tržní kapitalizací 2,2 bilionu dolarů nejhodnotnější společností na světě.

To je revoluční produkt. Od oznámení iPhonu na začátku roku 2007 vzrostly akcie AAPL o více než 4 000 %. To znamená, že z každé tehdejší investice 10 000 dolarů se nyní stalo více než 400 000 dolarů!

Společnost Apple uvedla iPhone na trh v roce 2007, pouhý rok předtím, než se americká ekonomika propadla do nejhorší recese od roku 1930. A přesto jeho akcie od té chvíle vzrostly o více než 4 000 %. Pointa je samozřejmě v tom, že revoluční produkty rostou i v době recese.

Zdroj: Getty Images

Přicházející inovace společnosti Apple

A teď… co kdybych vám řekl, že se to všechno Apple chystá zopakovat?

To znamená, co kdybych vám řekl, že společnost v příštích 12 měsících uvede na trh další revoluční nový produkt? A co kdybych vám řekl, že tento nový produkt může být ještě revolučnější než iPhone? A co kdybych vám řekl, že je to poslední velký nápad samotného Steva Jobse?

No, přátelé, všechno je to pravda.

Apple se chystá uvést na trh zcela nový produkt, který bude pravděpodobně revolučnější než iPhone. A byl to nápad, který Steve Jobs postuloval jako další velký průlom už v roce 2008.

Nenechte se mýlit. Tento nový produkt změní svět. Vytvoří obrovskou ekonomickou hodnotu. Vytvoří vzestupnou vlnu pro všechny akcie související s tímto jeho vývojem. A mnohé z těchto akcií vzrostou o tisíce procent.

A čas objevit akcie, které je třeba koupit, abyste mohli hrát na jeho obrovský průlom, je právě teď.

iPhone je na maximu

Než začneme mluvit o tomto zbrusu novém produktu, musíme nejprve pochopit, proč jej Apple uvádí na trh.

Zdroj: Getty Images

Koneckonců, není to ve společnosti skvělé už teď?

Vždyť jsou. Ale každá skvělá inovace má svou dobu trvanlivosti. A její největší inovaci – iPhonu – brzy vyprší platnost.

Když ho Apple v roce 2007 poprvé představil, měli chytré telefony jen obchodní manažeři. To společnosti poskytlo dlouhou dobu na rozšiřování obchodu s iPhony.

Dnes už ale chytrý telefon má každý, kdo ho chce. Rozšíření chytrých telefonů v USA je 85 %. A vzhledem k tomu, jak dlouho je iPhone na trhu, je velmi nepravděpodobné, že by 15 % Američanů, kteří se smartphonům vyhýbají, v příštích několika letech náhle podlehlo.

Trh se smartphony je nasycen. Je to vidět na prodejích iPhonů společnosti Apple. Počet iPhonů, které Apple ročně prodá, se vyšplhal z 11,6 milionu v roce 2008 na 231,2 milionu v roce 2015. Od té doby se roční prodeje ustálily mezi 200 a 240 miliony kusů ročně.

Graf zobrazující prodej kusů iPhonů

Obchod s iPhony již jednoduše neroste.

Pokud chce Apple nadále růst a zůstat nejhodnotnější společností na světě, musí svůj růstový příběh znovu urychlit.

Potřebuje další nový produkt s potenciálem iPhonu.

Potřebuje auto.

Představujeme „Projekt Titan“

V roce 2008, pouhý rok po uvedení iPhonu na trh, Steve Jobs spekuloval, že dalším velkým průlomovým produktem společnosti bude automobil Apple.

Téměř o 15 let později se tato vize stává skutečností.

Společnost Apple, kterou zasvěcenci nazývají „Projekt Titan“, již několik let v tichosti vyvíjí autonomní elektromobil.

Vývoj nebyl jednoduchý.

Poprvé se zvěsti o automobilu Apple objevily již v roce 2015. V roce 2017 pak společnost provedla dramatický obrat. Rozhodla se vykašlat na výrobu automobilu ve prospěch pouhého vývoje samořídicí technologie. V dalším stejně dramatickém obratu v roce 2019 se Apple vrátil ke svým plánům na výrobu plnohodnotného elektromobilu. A právě v loňském roce Digitimes informoval, že Apple bude v roce 2024 sériově vyrábět svůj dlouho očekávaný a vysoce ceněný automobil Apple.

Jak je to tedy s tím „autem“? Proč Apple prostě nevyrábí lepší iPhone? Proč elektromobil?

Odpověď souvisí s mírou přijetí technologie.

Z hlediska zavádění je dnes technologie elektromobilů na stejné úrovni jako technologie chytrých telefonů v době uvedení iPhonu na trh.

V roce 2007 byla míra rozšíření chytrých telefonů v USA asi 10 %. V loňském roce byla celosvětová míra rozšíření elektromobilů přibližně 10 %.