Tento analytik vidí v akciích streamovací společnosti Roku prostor pro růst

Oblast AdTech pociťuje snížení výdajů, protože se společnosti vyrovnávají s inflací a nestabilním makroklimatem. Laura Martinová ze společnosti Needham říká, že „zhoršující se reklamní prostředí“ stojí za nedávným snížením odhadů společností působících v segmentu propojené televize (CTV). Před zveřejněním výsledků společnosti Roku (ROKU) za 2. čtvrtletí (28. července) proto analytička dbá na opatrnost.

Martinová se však domnívá, že společnost Roku má potenciál pro další zdroj příjmů odjinud – konkrétně z využití svých datových zásob.

„Vypočítali jsme, že prodej dat CTV první strany třetím stranám by mohl přidat téměř 3 % k obratu a 30 % k EBITDA, aniž by to poškodilo konkurenční výhodu dat první strany u inzerentů,“ vysvětlila Martin. „

Podívejme se, jak Martinová k tomuto závěru dospěla.

Vizio je jednou ze dvou společností (spolu se společností LG), které v současné době dominují měně slavné BTV. Prodejem svých dat třetím stranám, jako jsou Nielsen, comScore a iSpot.tv, získala společnost Vizio v roce 2021 na základě 20 milionů televizorů Vizio příjmy z dat ve výši téměř 60 milionů USD. Z toho vyplývá, že na každém televizoru Vizio vydělala 3 USD.

Zdroj: ROku

Jak zjistila společnost Roku v 1. čtvrtletí, s instalovanou základnou 61 milionů aktivních účtů, z nichž 35 milionů (tj. 57 %) jsou televizory, by při ceně 3 USD ročně x 35 milionů televizorů mohla společnost Roku z dat získat 105 milionů USD ročně, což představuje téměř 3 % jejích celkových příjmů.

Ačkoli společnost Roku již dříve uvedla, že používá svá „nejlepší“ data CTV k získávání inzerentů, a proto je neprodává, Martinová se domnívá, že tento problém může vyřešit buď: „a) prodávat svá data POUZE společnosti iSpot.tv nebo jiné společnosti zabývající se měřením čistě CTV, která je pak agreguje s daty Vizio a LG, aby nikdo nemohl identifikovat samostatná data Roku; nebo b) Roku by mohlo prodávat podmnožinu svých dat, například pouze televizory TCL, nebo prodávat pouze 50 % svých datových metrik, zatímco jeho reklamní klienti by mohli využívat všech 100 %“.

V každém případě se analytička domnívá, že klady převažují nad zápory. Za prvé, existuje řada společností, které se ucházejí o to, aby nahradily společnost Nielson jako „měnu pro televizní vysílání a lineární televizi“. Vzhledem k tomu, že Vizio prodává údaje o CTV všem, začíná se prosazovat jeho představa o tom, co se pro měření CTV počítá nejvíce. Roku má však potenciál trvale změnit způsob, jakým je měna CTV definována a vyhodnocována, protože je dvakrát větší. Za dva roky nebude moci Roku měřítka měny CTV měnit.

Zdroj: Rokutv

Za druhé, ačkoli prodej dat zvýší příjmy v roce 2022 pouze o 3 %, Martinová odhaduje, že marže jsou „obrovské“ – kolem 80 %. Jako takový by mohl přinést dodatečných 85 milionů USD do EBITDA ve srovnání s těsně pod 300 miliony USD, které Martin v současnosti předpovídá pro rok 2022, což představuje „materiální nárůst“ o 28 %.

Celkově si Martinová ponechává rating Buy s cílovou cenou 205 USD, což naznačuje, že akcie mají prostor pro 110% růst v příštím roce.

Celkově je k dispozici 23 hodnocení společnosti ROKU, z toho 17 kupních, 5 ponechávacích a 1 prodejní, což dává akciím mírné hodnocení „koupit“ podle konsensu analytiků. Akcie jsou v současné době oceněny na 97,53 USD a jejich průměrná cílová cena je 146 USD, což znamená, že potenciál růstu pro příští rok je 50 %.