Zpomalení globální ekonomiky, inflace a zvýšená geopolitická nejistota investory vyděsily.
Tržní legenda Jeremy Grantham právě bije na poplach, že se trh nachází v superbublině, a to není dobrá zpráva pro býky, kteří doufají v obrat. Říká, že několik faktorů povede ke konečnému krveprolití na akciových trzích i v cenách nemovitostí, což jsou předpovědi, které investoři přijali s velkým očekáváním.
Trh je nepředvídatelný a je těžké určit, kdy ceny akcií půjdou nahoru a kdy dolů. Pokud však nějakou předpověď vysloví odborný investor, pak byste jí rozhodně měli věnovat pozornost, protože jeho postřehy mohou pomoci ochránit vaše investice před případnými škodami.
Svět financí zažívá každý den mnoho vzestupů a pádů, ale jedna věc je v tomto prostředí zaručena: potřeba připravenosti!
Ať už jde o nákup pozemků před tím, než ceny časem prudce vzrostou, vytvoření nouzových fondů pomocí spořicích účtů, aby byly připraveny, kdykoli nám život hodí klacky pod nohy, nebo nákup správného druhu akcií, které nás opět ochrání před poklesem trhu.
Pokud chcete vykročit správnou nohou a zajistit si připravenost pro případ jakéhokoli hospodářského poklesu, zde je dvojice akcií, které musíte mít v zadní kapse pro případ, že by se Jeremyho předpověď superbubliny naplnila.
Disney (DIS)
Společnost Walt Disney Company (NYSE:DIS) je jednou z nejlepších investic. Akciím se daří bez ohledu na vývoj trhu a bude se jim dařit i nadále, bez ohledu na případné splasknutí superbubliny na obzoru.
I kdyby se trh zhroutil, investoři se budou do Disneyho stále hrnout, protože je to bezpečný přístav. V posledních letech se společnost potýkala s problémy, jako byl Covid-19 a finanční krize v roce 2008, ale vždy se odrazila ode dna silnější než kdy jindy.
Zdroj: Gettyimages
Díky své silné značce a pověsti kvality je Disney jednou z nejodolnějších společností na světě.
Navzdory širším makroekonomickým překážkám je cena akcií společnosti Disney překvapivě odolná. Je to především díky úspěchu streamovací služby společnosti Disney+. Služba Disney+, která byla spuštěna v roce 2019, do konce třetího fiskálního čtvrtletí nasbírala již více než 152,1 milionu předplatitelů a stala se tak významnou silou ve válce streamovacích služeb.
Kromě toho se společnost Disney znovu zaměřila na svou strategii přímého prodeje spotřebitelům, což je iniciativa, která byla v plném proudu již před pandemií. Tyto kroky ukazují, že společnost Disney je přizpůsobivá a ochotná měnit se s dobou. Díky tomu je společnost Disney dlouhodobě bezpečnou investicí, a to i v těchto neklidných časech.
Starbucks (SBUX)
Starbucks (NASDAQ:SBUX) je jednou z nejúspěšnějších značek na světě. Dokázala se vyrovnat s recesí a jinými hospodářskými poklesy lépe než většina společností. Důvodů je hned několik.
Starbucks má velmi loajální zákazníky. Tito zákazníci jsou ochotni zaplatit za kávu více než v levnějším řetězci. To znamená, že společnost Starbucks se může spolehnout na to, že její zákazníci budou utrácet i v těžkých dobách.
Zdroj: Shutterstock
Starbucks má také efektivní obchodní model. Kávová zrna získává z celého světa a poté je praží ve vlastních továrnách. To společnosti umožňuje udržovat nízké náklady a vysokou úroveň kontroly kvality.
A konečně, Starbucks je odborníkem na marketing a budování značky. Vybudovala si silnou asociaci s luxusem a sofistikovaností, díky čemuž je odolná vůči ekonomickým výkyvům. Stručně řečeno, Starbucks je mimořádně úspěšná značka, která tu zůstane.
Společnost Starbucks očekává ve fiskálním roce 2022 velké úspěchy. Kávový gigant předpovídá 13% nárůst tržeb, což by znamenalo celkový nárůst na 32,9 miliardy dolarů. Tento růst je částečně způsoben rozšiřující se zákaznickou základnou společnosti Starbucks a iniciativami, jako je strategie digitální transformace.
Její legendární zakladatel Howard Schultz také pomáhá s přípravou nastupujícího generálního ředitele, což je další známka naznačující, že její pozice je bezpečná.