Možnosti přinesené reklamou činí nyní akcie společnosti Netflix lákavými

Streamovací společnosti jako Netflix (NASDAQ:NFLX) se kdysi těšily přízni investorské komunity. Nicméně měnící se vítr na trhu vyvolal negativní tlak na akcie NFLX. Přesto by vás potenciální partnerství se společnostmi NBCUniversal (NASDAQ:CMCSA) ze skupiny Comcast a Google (NASDAQ:GOOG,NASDAQ:GOOGL) ze skupiny Alphabet mohlo přesvědčit k dlouhodobému nákupu akcií Netflix.

Jedním z hlavních rozdílů mezi Netflixem a síťovou televizí je, že Netflix nespoléhal na reklamu. Díky tomu mohla společnost Netflix nabízet ostrý, někdy kontroverzní obsah se zralými tématy.

Zdroj: Netflix

Doba se však mění a obchodní model společnosti Netflix se musí přizpůsobit. Teprve čas ukáže, zda se společnosti bude i nadále dařit, a Netflix má jistě své skeptiky. Na druhou stranu, pokud se Netflix dokáže vyvíjet a spolupracovat s těmi správnými společnostmi, může tato streamovací hvězda opět zazářit.

Není žádným tajemstvím, že celkový akciový trh, zejména pak technologické akcie, dosáhl koncem loňského roku svého vrcholu. Vysoce rostoucím jménům, jako je Netflix, se v druhé polovině roku 2022 příliš nedařilo a akcie NFLX jsou hluboko pod svým předchozím vrcholem.

Věřte tomu nebo ne, ale cena akcií Netflix dosáhla během minulého roku 700 dolarů. V poslední době se však akcie pohybují poblíž 180 dolarů a nikam rychle nespějí.

To není špatné, pokud jste uvažovali o založení pozice v akciích NFLX nebo o doplnění stávající pozice. Kvůli poklesu ceny akcií je nyní klouzavý 12měsíční poměr ceny a zisku společnosti Netflix pouze 16,24. Jinými slovy, společnost Netflix se změnila z vysoce růstové na vysoce hodnotnou.

Je pravda, že je děsivé kupovat akcie, které ztratily tolik ze své hodnoty. Kromě toho ne každý chce do Netflixu investovat, protože společnost oznámila další kolo propouštění zaměstnanců.

Příběh dvou cílových cen

Investory by navíc mohla zneklidnit pesimistická cílová cena 157 USD pro akcie NFLX, kterou stanovil analytik společnosti Benchmark Matthew Harrigan. Harrigan mimo jiné uvedl, že pro Netflix, který má cenový model založený na předplatném, je problematický „spotřebitel, který má problémy s inflací a je citlivější na cenu“.

Inflace je skutečně horká a ne každý chce platit za předplatné Netflixu. Analytik společnosti Stifel (NYSE:SF) Scott Devitt však vidí „možnost volby vyplývající“ z řešení společnosti Netflix, které bojuje s inflací: úrovně služeb pro zákazníky podporované reklamou.

Zdroj: Unsplash.com

Devittova cílová cena pro akcie NFLX ve výši 240 USD je optimistická a může být oprávněná, protože Netflix již možná zvažuje spolupráci na vývoji možností založených na reklamě. Podle deníku The Wall Street Journal se společnosti NBCUniversal a Google „objevily jako hlavní uchazeči“ o možné partnerství se společností Netflix.

Nic však není pevně stanoveno, takže nepředbíhejme. Zástupce Netflixu prý prohlásil, že společnost je „stále v počátcích rozhodování o tom, jak spustit levnější variantu podporovanou reklamou, a žádné rozhodnutí ještě nepadlo“.

Co můžete udělat nyní

To, že nebylo učiněno žádné pevné rozhodnutí, neznamená, že musíte sedět stranou. Akcie NFLX se obchodují s relativně nízkým násobkem ocenění a nemusí zůstat za výhodnou cenu ještě dlouho.

Navíc k oznámení o partnerství na vývoji vrstev podporovaných reklamou může dojít každým dnem. Proto má smysl držet alespoň několik akcií Netflixu v očekávání nové kapitoly rozvíjejícího se obchodního modelu společnosti.