Tyto globální akcie EV představují příležitost v hodnotě 900 miliard dolarů

Podle Goldman Sachs by se mohl vytvořit nový evropský ekosystém baterií, protože tento region se snaží být lídrem v celosvětovém přechodu na elektromobily. Banka jmenuje klíčové akcie v hodnotovém řetězci baterií, které by podle ní mohly těžit z „největší průmyslové transformace v Evropě“.

Banka odhaduje, že penetrace elektrických vozidel v Evropě dosáhne v roce 2030 72 %, zatímco v roce 2021 to bylo pouhých 11 %. Očekává se, že tento region bude v penetraci elektromobilů celosvětovým lídrem.

V poznámce z 20. června analytici Goldmanu pod vedením Philippa Koniga uvedli, že očekávají, že poptávka po bateriích pro elektromobily poroste do roku 2030 složeným tempem 20 %. Spolu se zákazem vozidel na fosilní paliva v Evropské unii do roku 2035 to podle Goldmanu vytvoří trh s bateriemi v hodnotě 900 miliard dolarů do roku 2035.

Banka varovala, že nabídka bateriových kapacit zůstane do roku 2030 pravděpodobně omezená – vzhledem k náročnosti výroby baterií v průmyslovém měřítku – a mohla by se dále omezit, pokud výrobci automobilů urychlí své plány elektrifikace.

Zdroj: Getty Images

Výběr akcií
V této souvislosti banka Goldman jmenovala řadu akcií v dodavatelském řetězci baterií, které podle ní budou těžit z růstu ekosystému baterií v Evropě.

Na seznamu Goldmanu je německý výrobce baterií Varta. Banka uvedla, že společnost je jediným zavedeným německým výrobcem baterií a zaujímá vedoucí postavení v oblasti mikro a spotřebitelských baterií v celé Evropě.

Goldman poznamenal, že společnost plánuje rozšířit výrobu baterií do oblasti elektromobilů a jako prvního zákazníka již získala Porsche. Chce také využít další poptávky ze strany dalších výrobců automobilů, skladování energie a dalších koncových trhů.

Podle odhadů Goldmanu expanze společnosti Varta do oblasti elektromobilů povede v letech 2025 až 2030 k 14% růstu nejvyššího obratu a k tržbám ve výši téměř 3 miliard eur (3,15 miliardy USD).

„Vzhledem k tomu, že se akcie v současné době obchodují poblíž historicky nejnižších násobků a odrážejí malý potenciál růstu v segmentu e-mobility, vidíme atraktivní vstupní bod s potenciálním velkým katalyzátorem, [například] objednávkou elektromobilů,“ uvedl Konig.

Zdroj: Getty Images

Banka má pro akcie cílovou cenu 102 eur, což znamená potenciální růst o 18,6 % oproti zavírací ceně kolem 86 eur z 28. června.

Goldmanu se také líbí jihokorejská společnost LG Energy, kterou banka označila za druhého největšího dodavatele baterií pro elektromobily na světě. Bance se „obzvláště líbí“ „trvale vysoký“ tržní podíl společnosti v Evropě a také rostoucí expozice ve Spojených státech, které považuje za další velký motor zavádění elektromobilů.

Banka odhaduje, že zisk společnosti před započtením úroků, daní a odpisů vzroste do roku 2030 6,7krát. Pro akcie má cílovou cenu 475 000 korejských wonů (365,90 USD), což představuje potenciální nárůst o 21,3 % oproti závěrečné ceně 391 500 korejských wonů z 29. června.

Další akcií, která se Goldmanovi líbí, je Samsung SDI. Banka věří, že společnost bude i nadále dosahovat růstu zisku, a to především díky silné poptávce po válcových bateriích a solidnímu růstu dodávek baterií pro elektromobily.

Zdroj: Getty Images

Podle Goldmanu má společnost také silné zastoupení na evropském trhu s bateriemi pro elektromobily a mezi své hlavní zákazníky počítá BMW a Volkswagen. Banka očekává, že si společnost v této oblasti udrží vedoucí postavení.

Její nový společný podnik na výstavbu továrny na baterie se společností Stellantis bude mít také dobrou pozici pro rozšíření globálního působení společnosti a růst kapacity a tržeb z baterií pro elektromobily, uvedl Konig. Mezi další pozitiva, která analytik uvádí, patří schopnost společnosti obhájit marži na bateriích pro elektromobily, atraktivní úroveň ocenění a také silný potenciál růstu zisku.

Akcie společnosti Samsung SDI ve středu uzavřely na ceně 570 000 korejských wonů, což znamená potenciální růst o 56,1 % oproti cílové ceně společnosti Goldman ve výši 890 000 korejských wonů.