Společnost Salesforce zahájila další rallye. Jak se mají investoři připravit?

V posledních několika týdnech jsem dal jasně najevo – jak ve svých veřejných článcích, tak pro předplatitele – že si myslím, že dno je již za námi. Také jsem jasně řekl, že si myslím, že oblasti vysokého růstu a vysokého ocenění – oblasti, které byly letos vymazány – nás vyvedou z tohoto medvědího trhu. Díky tomuto přesvědčení jsem v posledních několika týdnech nakupoval rizikové expozice a jednou z oblastí, která podle mě vypadá skvěle, je software.

Zdroj: Getty Images

V oblasti softwaru vidím mnoho grafů, které se mi líbí, ale jeden, který má podle mě skvěle vypadající graf a z fundamentálního hlediska velmi silnou budoucnost, je softwarový konglomerát Salesforce (NYSE:CRM). Tato společnost byla a pravděpodobně i nadále zůstane lídrem v oboru díky transformačním akvizicím a organickému růstu a graf mi říká, že čas k nákupu je na dosah. Dne 2. června jsem předplatitelům oznámil, že si myslím, že CRM dosáhl dna, a zatím je to dobré. Na nákup však ještě není pozdě, protože akce, které od mého volání proběhly, jen posílily myšlenku, že cesta CRM je odtud výš.

Na grafu se toho děje hodně, takže se nejprve podívejme na to nejdůležitější, a to na samotnou cenovou akci. Vidíme, že velká rally po zprávě o výsledcích se zastavila přesně tam, kde byste ji očekávali, v zóně odporu, kterou jsem vyznačil. To není náhoda a je to důvod, proč rád používám technickou analýzu. Od té doby jsme byli svědky několika návratů zpět a několika pokusů o rally, které selhaly. Nicméně právě teď je hodně důvodů k tomu, abychom byli býčí.

Zaprvé jsme svědky vyšších minim. To znamená, že prodejci již dosáhli vyčerpání nebo jsou velmi blízko. Za druhé, ukazatele hybnosti ukazují výše, a to již nějakou dobu, i když se akcie potácejí. To je opět docela býčí, protože to naznačuje, že prodejci vysychají.

Na spodních dvou panelech vidíme, že společnost Salesforce od začátku června překonává svou srovnatelnou skupinu, a co je kritické, softwarové akcie opět začínají překonávat index S&P 500. Chceme vlastnit vítězné akcie ve vítězných skupinách a podle mého názoru Salesforce tuto podmínku splňuje.

A konečně, jak 20denní EMA, tak 50denní SMA se otočily výše, což je kritický krok v procesu dosažení dna. Ty by nyní měly sloužit jako podpora poté, co několik měsíců představovaly odpor.

Zdroj: Shutterstock

Z býčí perspektivy zde vidím spoustu důvodů, proč se mi líbí, a v podstatě nic, co by mě nutilo být medvědem. Zdá se, že společnost Salesforce byla v posledních zhruba osmi měsících dostatečně potrestána a že začíná další býčí jízda.

Nyní se podívejme na fundamentální argumenty společnosti Salesforce, protože si myslím, že jsou stejně přesvědčivé.

Růst, koupený i vytvořený

Na společnosti Salesforce se mi líbí, že je extrémně diverzifikovaná, což je přesný opak většiny softwarových akcií. Obecně mají softwarové akcie jeden produkt nebo možná hlavní produkt a jeho rozšíření. Jde však o to, že když nový konkurent začne dělat totéž, může to být pro vysoce koncentrovaný podnik zničující. Software je protikladem tohoto jevu a jeho diverzifikace je možná jeho nejatraktivnějším rysem.

V posledním fiskálním roce vykázala ve všech svých kategoriích minimálně 15% růst, přičemž z hlediska růstu tržeb vedly společnosti MuleSoft a Tableau. Při pohledu na cenu akcií byste nepoznali, že všechny segmenty společnosti naprosto drtí, pokud jde o generování nových zakázek. Cena akcií vypadá jako společnost, která je v úpadku, ale to nemůže být dále od pravdy.

Navíc objem nevyřízených zakázek společnosti stále roste a v tuto chvíli je naprosto obrovský.

Společnost Salesforce ukončila 1. čtvrtletí s obratem 42 miliard USD, což představuje meziroční nárůst o 20 %. To je ~16 měsíčních příjmů, které jsou v backlogu, a ten nadále roste s tím, jak roste top line. To zajišťuje, že Salesforce zůstane z hlediska růstu tržeb v dohledné budoucnosti v silné pozici, což je vzhledem k tomu, kolik peněz společnost utrácí, rozhodující.

Společnost Salesforce se chlubí svými oceněními na pracovišti, a to právem; přilákat špičkové talenty je něco, čeho chce každá společnost dosáhnout. Počet zaměstnanců však v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl o 30 % a v posledních letech roste extrémně rychle. To sice podporuje inovace, vývoj produktů a nakonec i růst, ale je to také to nejdražší, co může firma udělat.

Salesforce i přes svou obrovskou velikost nadále investuje do svého budoucího růstu jako startup. Dokud se to vyplácí, tato strategie funguje. Pokud ne, bude mít společnost Salesforce gigantickou fixní nákladovou základnu bez odpovídajících příjmů a marží, které by ji zaplatily. Aby bylo jasno, nemyslím si, že se to stane, ale když vidíte, že počet zaměstnanců výrazně převyšuje růst příjmů, je to něco, co je třeba sledovat. Existuje něco jako nadměrné investice.

Vrátíme-li se k příběhu příjmů, níže vidíme historii překonávání odhadů společnosti Salesforce, což je patrné z téměř konstantního vzestupného sklonu těchto čar.

V průběhu času dochází k poklesům, jak se mění nálada, ale trend je zde zcela jasný. Mezi čarami je navíc dostatečný prostor, který představuje meziroční růst. Není zde mnoho co říci, kromě toho, že pokud hledáte důvod k býčímu postoji, můžete udělat mnohem hůře, než když uvidíte takovéto revize tržeb.

U zisku na akcii, který vypadá úplně jinak než revize tržeb, na které jsme se právě podívali, vidíme horší cestu.