3 důvody, proč byste se měli znovu podívat na nákup akcií společnosti Zoom

Společnost Zoom Video Communications (ZM) už není takovou růstovou akcií, jakou bývala. Tendence tržeb tohoto giganta v oblasti videokomunikací se zpomalují a ziskovost po několika letech působivého růstu klesá.

Wall Street v reakci na tyto oslabující provozní trendy akcie potrestala. Je však možné, že více než 50% výprodej v roce 2022 zašel příliš daleko. Podívejme se na několik důvodů, proč by Zoom mohl být připraven přinést akcionářům v příštích několika letech vysoké výnosy.

1. Růst tam, kde je to důležité

Hlavní zprávou v poslední zprávě o výsledcích společnosti Zoom je, že společnost ztrácí obchod v online segmentu. Malí a středně velcí zákazníci platformu opouštějí, protože se na ni vracejí osobní schůzky a setkání. Tento propad byl hlavním důvodem, proč tržby ve druhém fiskálním čtvrtletí vzrostly jen o 8 %, což neodpovídá krátkodobému výhledu vedení společnosti.

Zdroj: Unsplash

Společnost Zoom však stále roste v klíčovém podnikovém segmentu, který by měl v příštích několika čtvrtletích přinést většinu nárůstu tržeb a zisku. Tato divize zaznamenala 18% nárůst počtu zákazníků a vyšší hodnoty smluv. Společnost Zoom obnovuje smlouvy za o 20 % vyšší roční ceny, což pomáhá rozšiřovat prodeje v této kritické oblasti.

Je důležité poznamenat, že tento nárůst nastal i přesto, že se mnoho podniků v loňském roce vrátilo k osobní práci ve srovnání s hybridním nebo vzdáleným pracovním prostředím. Zoom by měl z tohoto pokračujícího posunu směrem k flexibilnímu uspořádání práce, který by měl nastat v průběhu mnoha let, těžit.

2. Podnik bohatý na hotovost

Společnost Zoom v poslední době uskutečnila několik velkých akvizic a stále intenzivně utrácí v oblastech, jako je marketing a výzkum a vývoj. Firmě však nehrozí, že by se dostala do peněžní krize.

Zdroj: Getty Images

Naopak, dluh je malý a na účtech společnosti Zoom je téměř 6 miliard dolarů. Společnost je také solidně zisková. Provozní zisk za posledních šest měsíců dosáhl 309 milionů dolarů, tedy 14 % tržeb, zatímco loni to bylo 521 milionů dolarů, tedy 26 % tržeb.

Tento finanční polštář je cenný z několika důvodů, mimo jiné proto, že společnost Zoom nemusí financovat své investice do růstu prostřednictvím nákladného dluhu. Vedení společnosti může místo toho odvážně sázet na vylepšení platformy služeb, akvizice nebo zpětné odkupy akcií, aniž by muselo provádět restrukturalizaci, která by mohla ohrozit růst.

3. Akcie jsou levnější

Jedním z nejlepších důvodů, proč se nám akcie líbí, je jejich nízká cena. Její poměr ceny k prodejům je dnes nižší než 6, zatímco na začátku roku byl téměř 13. Pro srovnání, Microsoft je oceněn na přibližně 11násobek tržeb.

Zdroj: Zoom

Jistě, část tohoto poklesu ocenění jednoduše odráží skutečnost, že růst tržeb se nyní zpomaluje pod 10 % a že ziskovost také směřuje dolů. Ale společnost Zoom je dnes oceňována, jako by v průběhu pandemie nedosáhla žádného pokroku, a to ani poté, co v roce 2019 vyskočila na téměř 5 miliard USD ročních tržeb z hodnoty pod 1 miliardou USD.

Pokud si myslíte, že existuje velká šance, že Zoom bude v průběhu času pokračovat ve zlepšování své komunikační platformy, aby více podniků rozšířilo své smlouvy, pak se akcie jeví jako atraktivní způsob, jak získat expozici vůči trendu digitální transformace. Zoom vedl tento tah v počátcích pandemie a pravděpodobně získá zpět tuto razanci, jakmile se usadí prach ze současné růstové kocoviny.