2 nejlepší spotřebitelské akcie: Jak si rozšířit portfolio o známé firmy?

Těchto pár nejlepších spotřebitelských akcií pochází od nejlepších značek.

Obavy z recese jsou na obzoru a proč by při vysoké inflaci, vysokých cenách benzínu a medvědím trhu v mnoha třídách aktiv tyto obavy neměly existovat? Obavy z recese se podepsaly na většině akcií, ale zejména na akciích založených na spotřebním zboží. Ani to se neskrývá; i ty nejlepší spotřebitelské akcie dostaly zabrat.

Medvědí trhy sice v investorech podněcují strach a negativní emoce, ale zároveň vytvářejí příležitosti. Když se podíváme na některé z nejlepších spotřebitelských značek na světě, jsou stále nedotčené. A to i přesto, že ceny jejich akcií nejsou nedotčené.

Takže to nyní dává býkům příležitost koupit některé z nejlepších spotřebitelských akcií na trhu, a to i s velkou slevou. To platí ještě více pro dlouhodobé investory.

Nike (NKE)

Nike (NYSE:NKE) je jednou z nejuznávanějších a nejsilnějších značek na světě. Napříč různými sporty, kulturami a regiony je Nike dominantní společností. To však nebrání tomu, aby se cena jejích akcií drtila.

Na svém nedávném minimu se akcie propadly přibližně o 45 %. Právě tyto poklesy však vytvářejí příležitost pro dlouhodobé investory. Největším rizikem pro Nike je samozřejmě globální recese. Pokud přijde, celý akciový trh se dostane pod další tlak; nebude to problém specifický pro danou společnost.

Zdroj: Shutterstock

Za současného stavu se však zdá, že společnost Nike má našlápnuto k solidnímu růstu. Analytici očekávají v letošním a příštím roce zhruba 20% růst zisku. Pokud tomu tak bude, pak si lze jen těžko představit, že by akcie odtud měly výrazně klesat.

Pokud bude dále klesat a Nike skutečně tímto způsobem zvýší své zisky, pak se dlouhodobým investorům dostane velmi dobrého kupu.

Apple (AAPL)

Stejně jako Nike je i Apple (NASDAQ:AAPL) jednou z nejznámějších značek na světě. Navzdory poklesu od vrcholu k vrcholu o 29 % se investoři musí utěšovat tím, že akcie nyní klesly o méně než 15 %.

Nejenže je to lepší než u všech kolegů z FAANG – jak procento od maxima, tak pokles od vrcholu k vrcholu – ale je to lepší než u Nasdaqu. Společnost Apple, hlavní součást indexu Nasdaq, dosahuje lepších výsledků než index.

Navzdory svému poklesu stále disponuje tržní kapitalizací ve výši 2,5 bilionu dolarů. Pomáhá také to, že Apple má ve Warrenu Buffettovi věčného býka, který stále kupuje poklesy. Jistě ani on není sám – jak pokud jde o individuální investory, tak o fondy.

Společnost má navíc hvězdné obchodní výsledky. Největší zásluhu na tom má divize produktů, protože Apple vyrábí iPhony, iPady a další známé produkty. Věděli jste ale, že její divize služeb zvyšuje tržby téměř třikrát rychleji než divize produktů a že je dvakrát ziskovější?

Zdroj: Reuters

To je zase to, co udržuje akcie společnosti Apple v poptávce – dělá z nich jednu z nejlepších spotřebitelských akcií.