Lululemon a Nike jsou na čele žebříčku nejlepších maloobchodních prodejců 

KeyBanc Capital Markets zahájila sledování 17 různých akcií v maloobchodním sektoru.

Analytik Noah Zatkin se na sektor dívá celkově opatrně v prostředí inflace a všeobecné makro nejistoty. Domnívá se, že řada diferencujících faktorů umožňuje vybraným společnostem lépe se orientovat v současném prostředí a zároveň je staví do pozice dlouhodobě úspěšných. Rozdělení nejvýznamnějších tipů je uvedeno níže.

Maloobchodní akcie, které Zatkin a jeho tým ocenili na Overweight, zahrnovaly Farfetch (FTCH), Nordstrom (JWN), Revolve Group (RVLV), Lululemon (NASDAQ:LULU), Oxford Industries (OXM), Nike (NKE) a Luu’s Fashion Lounge (LVLU).

Farfetch (FTCH): „Farfetch vybudoval dominantní globální technologickou platformu pro luxusní módu, která propojuje butiky a značky s digitálními zákazníky. Luxusní zboží zaostává v přechodu na elektronické obchodování za mnoha diskrečním kategoriemi spotřebitelů (odhadovaná penetrace ~22 %) vzhledem k povaze produktu a dynamice odvětví; nicméně se domníváme, že FTCH má dobrou pozici k tomu, aby i nadále těžila z dlouhodobého přesunu luxusního zboží na internet. Ačkoli se domníváme, že výhled na rok 2022, přenastavený po 1. čtvrtletí, je vzhledem k makro nejistotě přiměřeně konzervativní, opětovné otevření čínských výluk a snazší srovnání 2H nabízejí potenciální růst.“

Zdroj: Getty Images

Nordstrom (JWN): „Příznivý demografický vývoj zákazníků spolu s rostoucím počtem cest a příležitostí staví nejlepšího multikanálového prodejce ve své třídě do dobré pozice v náročném makroprostředí, zejména s ohledem na zahájení výročního výprodeje Nordstrom, který se celý uskuteční ve 2. čtvrtletí (částečně ve 3. čtvrtletí minulého roku). Domníváme se, že pokračující posilování horní linie při nepříznivých makroekonomických faktorech je přinejmenším zčásti způsobeno vyšším příjmovým profilem zákaznické základny společnosti JWN. Dále cestování, akce a back-to-office podporují horní linii navzdory širším inflačním tlakům.“

Revolve Group (RVLV): „RVLV se obchoduje s 11,3x EV/EBITDA v roce 2023 s ~7násobnou slevou oproti již tak pokleslým srovnatelným společnostem z oblasti e-commerce a marketplace. Relativně vyšší zákaznická základna spolu s atraktivním růstem horní linie (odhadem +29 % r/r) a solidními maržemi adj. EBITDA (odhadem 12,0 %) činí podle našeho názoru z RVLV hodnotovou hru. Na datech založený merchandising a vlastní technologie jsou základem efektivního modelu „read-and-react“, který ve spojení s atraktivními demografickými údaji o zákaznících a expozicí v oblasti šatů a příležitostného oblečení podle našeho názoru zajišťuje společnosti dobrou pozici v současném prostředí.“

Zdroj: Getty Images

Lululemon (LULU): „Podle našeho názoru je LULU nejlepším příkladem efektivní realizace omnichannelu ve své třídě. Podnikání společnosti Lululemon v oblasti elektronického obchodování tvoří ~45 % tržeb; v roce 2021 společnost LULU zaznamenala sílu ve fyzickém (+70 % r/r, čímž překlenula výluky) a digitálním (+22 % r/r) obchodě a v 1Q22 vzrostl elektronický obchod o +32 % a komparace o +24 %.“

Oxford Industries (OXM): „Elektronický obchod Oxfordu nabírá na obrátkách spolu s 222 maloobchodními prodejnami, bary Marlin a restauracemi Tommy. Elektronický obchod s plnými cenami vzrostl v roce 2021 oproti roku 2019 o 58 %, přičemž široce posílil napříč značkami. Růst e-commerce dámského obchodu Tommy Bahama (~33 % tržeb značky) v průběhu roku 2021 předstihl růst e-commerce pánského obchodu.“

Lulu’s Fashion Lounge Holdings (LVLU): „Myslíme si, že díky datům může LVLU realizovat efektivnější maloobchodní model než mnoho jejích kolegů. Domníváme se, že jedinečný model testování a doobjednávání společnosti Lulus je základem její příležitosti k dlouhodobému více než 20% ročnímu růstu tržeb; v blízké budoucnosti očekáváme, že LVLU bude těžit z vysoké expozice v oblasti oblečení na události, vzhledem ke zvýšenému počtu příležitostí v roce 2022. Domníváme se, že pokles akcií o -47 % od 1. 6. 22 (S&P -4 % od 1. 6. 22) odbourává velkou část krátkodobého poklesu.“

Zdroj: Gettyimages

Nike (NKE): „Přímý obchod (vlastní obchody + ecomm) tvoří ~42 % příjmů (velkoobchod ~58 %). Společnost Nike je v procesu přesunu svého podnikání od velkoobchodu se zvýšenou váhou směrem k Direct, což časem prospěje jak zákaznickým zkušenostem, tak maržím.“