Potenciál akcií společností Array Technologies a nový impuls pro Netflix

Společnost Piper Sandler zvýšila hodnocení společnosti Array Technologies a tvrdí, že akcie solárních společností mohou vzrůst díky lepšímu výhledu do budoucna

Akcie solárních společností Array Technologies letos překonaly své výkony a společnost Piper Sandler si myslí, že je čeká ještě větší vzestup.

Analytik Kashy Harrison zvýšil hodnocení společnosti Array Technologies z neutral na overweight a uvedl, že díky lepšímu výhledu do budoucna má firma na výrobce solárních sledovacích systémů optimistický názor.

„Zvyšujeme hodnocení ARRY na Overweight z neutrálního, protože: 1) věříme, že silná kniha objednávek společnosti vytváří potenciál pro atraktivní výhled tržeb/EBITDA na rok 23 (PSC: >20 % vs. 20 %),“ uvedl analytik. 2) považujeme společnost ARRY za beneficienta požadavků IRA na domácí obsah spolu s výrobními úvěry; 3) líbí se nám zaměření nového generálního ředitele na přechod k tvorbě FCF (60-65% cíl konverze FCF/EBITDA) prostřednictvím příznivějších CCC, což společnosti umožní organicky snížit zadlužení rozvahy; a 4) věříme, že realizace se začíná ubírat správným směrem,“ napsal Harrison v nedělní zprávě.

Akcie solárních společností se letos dostaly pod tlak, protože investoři se orientovali v nejistotě ohledně politiky a dodavatelského řetězce. Bez ohledu na to analytik očekává, že společnost Array, která v roce 2022 vzrostla o 13,6 %, bude i nadále dosahovat lepších výsledků.

Cílová cena 28 dolarů, která se zvýšila z 20 dolarů, je o 57,1 % vyšší než páteční závěrečná cena 17,82 dolaru. Array Technologies v pondělním předobchodním období vzrostla o 3,8 %.

Podle Harrisona je společnost nastavena tak, aby v roce 2023 dosáhla silných tržeb a bude profitovat ze zákona o snížení inflace (IRA).

Analytik pro jistotu uvedl, že v blízké budoucnosti existují problémy spojené se zákonem o prevenci nucené práce Ujgurů (UFLPA), který zakazuje dovoz zboží z Ujgurské autonomní oblasti Sin-ťiang v Číně, ale předpověděl, že veškeré problémy společnosti Array Technologies budou do roku 2023 vyřešeny.

„Uznáváme krátkodobá rizika spojená s UFLPA, ale vidíme potenciál pro výraznější oživení trhu v roce 23,“ dodal Harrison.

Oppenheimer zvyšuje hodnocení Netflixu, tvrdí, že nová úroveň reklamy může zvýšit růst

Podle společnosti Oppenheimer může nový předplatitel podporovaný reklamou poskytnout akciím Netflixu tolik potřebný impuls.

Analytik Jason Helfstein převzal pokrytí Netflixu a zvýšil rating akcií na outperform s tím, že výsledky jeho nedávného spotřebitelského průzkumu naznačují další růst streamovacího gigantu, až spustí svou reklamní úroveň.

Zdroj: Getty Images

„Spuštění reklamní vrstvy by mělo urychlit růst počtu předplatitelů, zvýšit ARPU a zpomalit odliv zákazníků,“ napsal Helfstein v pondělní zprávě. „NFLX má jedinečnou pozici, kdy může agregovat velké publikum a kontrolovat načasování spuštění seriálů pro inzerenty nejvyšší úrovně, čímž si vynutí vysoké CPM.“

Akcie Netflixu se letos propadly poté, co zpomalující se počet předplatitelů naznačil, že streamovací společnost čekají problémy. Akcie od začátku roku klesly o 60 % a zhruba 65 % od svého 52týdenního maxima.

Přesto analytik uvedl, že Netflix má „nejvyšší sledovanost v odvětví“ a že Wall Street s reklamními příležitostmi řádně nepočítá.

Podle poznámky by si 43 % z 15 % amerických předplatitelů, kteří si předplatili službu, předplatilo službu znovu za nižší cenu. Mezitím z 9 % respondentů, kteří si nikdy předplatné nepředplatili, by tak učinilo 30 %, pokud by platforma byla za nižší cenu. Kromě toho by přibližně sedm z deseti současných základních předplatitelů snížilo cenu na reklamní úroveň, zjistil analytik.

„NFLX přitahuje významné publikum pro vydání stěžejních pořadů, srovnatelné s předáváním cen a významnými sportovními událostmi, což naznačuje, že společnost může prodávat reklamu za CPM výrazně nad běžným televizním průměrem. Kromě toho by se mohla rozhodnout vydávat pořady v souvislosti s uváděním produktů velkých inzerentů,“ uvádí se v poznámce.

Zdroj: Shutterstock

Firma předpovídá celosvětové příjmy z reklamy ve výši 4,6 miliardy dolarů, celkové příjmy ve výši 42,4 miliardy dolarů a celkový počet předplatitelů 282 milionů v roce 2025, což je nad odhady Wall Street, uvádí se v poznámce.

Analytik stanovil cílovou cenu 325 USD, což je přibližně 35 % nad úrovní, na které akcie v pátek uzavřely na 240,13 USD. V pondělním předobchodním období akcie vzrostly o 1,7 %.